טנקים בעזה. צילום: נתי שוחט / פלאש 90

הדרג המדיני החליט: אם השריפות לא ייפסקו, נצא למבצע בעזה

הדרג המדיני במסר לצה"ל: אם טרור העפיפונים לא ייפסק עד סוף השבוע, לא יהיה מנוס מיציאה למבצע. חמאס במסר לישראל: ההצתות ייפסקו עד יום שישי. דיווח כי נתניהו זועם על כך שהוא אינו מקבל מידע מלא מהצבא על המתרחש בדרום

הדרג המדיני העביר לאחרונה מסר לצה"ל כי במידה וטרור העפיפונים לא ייפסק בקרוב – לא יהיה מנוס מיציאה למבצע צבאי ברצועת עזה, ועליהם להתכונן לכך, כך דווח הערב ב'חדשות 10'.
 
על פי ההערכות, ישראל הציבה את יום שישי הקרוב כמועד אחרון להפסקת השריפות. במידה וזה יקרה, נראה כי צה"ל יבליג ולא ייצא למבצע. במידה ולא, ככל הנראה ישנה כוונה אמיתית לפתוח במערכה צבאית ברצועה.

ישראל העבירה לחמאס מסר דומה באמצעות גורמי מודיעין מצרים. על פי גורמי ביטחון בכירים, הרושם בצה"ל הוא שהמסר נקלט בצד השני וכי חמאס הודיע כי כוחות רבים שלו כבר מוצבים על מנת להפסיק את ההצתות, וכי עד יום שישי הם ייפסקו כמעט לגמרי.

על פי מקורות פלסטינים, בכוונת חמאס להפסיק לחלוטין את טרור העפיפונים רק בתמורה להישג כלשהו. הישג זה עשוי להיות פתיחת מעבר רפיח על ידי מצרים, או הבנות עם ישראל בדבר המצב ברצועה, בכך שהמצב יישאר כמו שהוא מאז 2014.

בתוך כך, הערב נחשף ב'ערוץ 20' כי ראש הממשלה ירד היום לסיור באוגדת עזה, יממה לאחר שסייר בשדרות, מפני שהוא לא מקבל את מלוא המידע מצה"ל על טרור העפיפונים. כזכור, בישיבת הקבינט ביום ראשון השבוע האישים נתניהו את התקשורת בניפוח הנזק של טרור העפיפונים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גורמי המקצוע מעידים שבנט הוא השר החרוץ ביותר בקבינט, שעובד הכי קשה לקבל ולהקיף את החומר. בנט הוא השר האיכפתי ביותר, שלא ניחון במה שנקרא: תופעת העדר. ביבי לעומתו לוקח מאד בחשבון סקרים ודעת קהל.

חכו עד אחרי ט' באב, חבר'ה.

למדינה היקרה עדיף שיהרגו כמה עשרות חיילים העיקר שלא ימותו כמה ילדים מעיפי עפיפונים ויקלקלו למדינה את התדמית בעולם!
על זה כבר אמרו: צבא הגנה לישמעאל!…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו