ביום ראשון השבוע, נאספו עשרות אברכים הצועדים נאמנה על דרך החסידות, מסלתה ושמנה של ירושלים, למעמד פתיחת יסוד לתלמוד תורה כלל חסידי "זרע קודש" על טהרת הקודש בירושלים עיה"ק, במעמד נשא דברים תחילה המשפיע הרה"צ ר' יצחק אלעזר מאסקאוויטש שליט"א משאץ ,אשר הרחיב על הצורה והדרך איך הצדיקים קדושי עליון ניגשו לכל הנושא של "חינוך ילדי ישראל" בכזו חרדת קודש, זהירות ונקיות, שלא יהיה חלילה וחלילה השפעה זרה על טהרת חינוכם, בדבריו אף הביא דברים מבהילים בשם מרנא החתם סופר זי"ע אשר אמר כי במקרה ויש חשש שלמלמד יש עקמומיות בחינוך, עדיף להשאיר את הילד בבית מאשר ילמד אצל מלמד כזה. בדבריו אף האריך בדוגמאות מהמצב הקשה כיום בשדה החינוך, והפירצות השונות.
אחריו דיברו רבני וועד החינוך של הת"ת הרה"ג ר' אליהו חיים שטרנבוך שליט"א דומ"צ קהילת באבוב 45 ירושלים עיה"ק אשר הביא את דבריו של בעל ה"יערות דבש" אשר עמד על כך שבעוון שנאת חינם נחרבה בית מקדשינו, וכי למה צריך לטעם זה, הרי ידוע כי בסוף תקופת בית שני שלטו הצדוקים בבית מקדשינו ואף הכהנים הגדולים היו משלהם, וכי בעת כזאת שהכהנים הגדולים היו כאלו שלא האמינו בתורת ד', צריך לחפש הסברים למה נחרבה בית מקדשינו, ואומר על כך היערות דבש, כי שנאת חינם אין הכוונה על הגשמיות, אדרבה היה שם אולי הרבה גמחי"ם וכו', אלא הכוונה, שלא היה שנאה לעושי רשע, לא היה תוכחה, על העבירות וזה שהביא למצב שהיו כהנים גדולים עם שיבוש הדיעות בתוך הבית המקדש. גם היום המצב הוא, שיש ירידה חמורה בכל העניינים, ויש הרבה שמעלימים עין ונותנים לעסק להתדרדר, חלילה מזאת, חייבים להתייצב יחד ולבנות את החומות בקדושה וטהרה ולא לתת לירידה הזאת לקנות שביתה אצלינו. וצריך לדעת, כי בנוסף לחלקו של התלמוד תורה בחינוך הבנים הרי שגם כל אבא ואמא מחויבים לקחת חלק בחינוך הבנים, וב"ה כאן בתלמוד תורה, יתקבלו רק משפחות אשר גם בבית שומרים מכל משמר לא לתת דריסת רגל לזוהמת הרחוב, לכל התרבות הקלוקלת, לעיתונים לא ראויים, למכשירים טכנולוגים בעייתים, כי ההצלחה תלויה ביראת שמים והתיבת נח הן של הבית והן של התלמוד תורה גם יחד.
דברים מיוחדים נשא הרה"צ ר' אהרן טווערסקי שליט"א בן כ"ק האדמו"ר מטשערנוביל שליט"א , אשר היטיב להסביר מנקודת הראות של עולם החסידות על הדרך הנכונה בה עלינו לצעוד בזמנים אלו על משכנות הרועים. הוא ציין את דברי הגמ' על כמה גדולים מעשי חייא, שם רואים שר' חייא הבין כי בכדי לבנו תורה צריך שהכל יהיה בקדושה וטהרה מהמסד ועד הטפחות, אפ' החלקים הגשמיים של הקלף שעליה כותבים את התורה, הרי רואים כאן עד כמה מגיעה חובת הזהירות שהכל יהיה נקי ומזוקק על טהרת הקודש ללא שום התערבות חיצונית של דעות ושיטות זרות.
לקראת סיום הביא הרה"ג יצחק ישעי גראס את דבר הנהלת הת"ת, כאשר הרחיב גם על ההשקעה המרובה מצד הנהלת הת"ת בחלק הגשמי כאשר בע"ה הכל יתנהל על הצד הטוב ביותר לרווחת התלמידים היקרים, בדבריו עמד על היסודות עליהם מושתת התלמוד תורה, כאשר פה יתחנכו התלמידים לתורה ויראת שמים ואש קודש של עבודת ה' בלא שום פשרות ודיעות חיצוניות וזרות, כאשר הוא מדגיש בדבריו, כי חייב גם שבבית ישמרו ההורים שהילדים יינקו רק ממעיינות טהורים ולא מזוהמת הרחוב רח"ל.
בדבריו עמד על כך שכל ההחלטות ודרכי הלימוד והחינוך בת"ת יתבררו ויתלבנו בעצה אחת עם רבני "וועד החינוך" אשר רק על פיהם יישק כל דבר, וכך נוכל בע"ה בסייעתא דשמיא להגיע לשלימות בחינוך בנינו אשר יגדלו לתורה וקדושה ויזכו לרוות מהם רוב נחת.
אשריכם שזכיתם!!!
הלוואי שכל התלמודי תורה ילמדו ממכם. כן ירבו
מי כעמך ישראל !! הרי כל דבריהם אמת וצדק.
קשור להרב אויערבאך?
לא – זה קשור לקבוצה של חסידים יראי ה' שלמדו מהם