צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

חוק הלאום: נתניהו ייפגש מחר עם נציגי הדרוזים בקואליציה

לאחר ששניים מחברי הקואליציה הגישו בג"ץ נגד חוק הלאום, ראש הממשלה ייפגש מחר עם השר כחלון, השר ליברמן, השר קרא, ח"כ חאמד עמר וח"כ אכרם חסון.  גורם בסביבתו של נתניהו אומר כי החוק לא ישונה, וכי יהיה ניתן לדבר על חקיקה שתשפר את מצב הדרוזים

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לכנס מחר (חמישי)התייעצות מיוחדת בנושא חוק הלאום, לאור המחאה הגוברת של בכירי העדה הדרוזית על אישור החוק. בישיבה ישתתפו שר האוצר משה כחלון, שר הביטחון אביגדור ליברמן, ונציגי הדרוזים בקואליציה – שר התקשורת איוב קרא, וח"כ חאמד עמר (ישראל ביתנו) ואכרם חסון (כולנו), שהגישו השבוע עתירה לבג"ץ נגד החוק. לשכת נתניהו הודיעה היום כי ראש הממשלה מתכוון להיפגש בימים הקרובים עם נציגי הציבור הדרוזי.

לצד זאת, גורם בסביבתו של נתניהו אומר כי החוק לא נתון לשינויים, וכי מתוך כבוד והערכה של ראש הממשלה לדרוזים יהיה ניתן לדבר על חקיקה שתשפר את מצב העדה הדרוזית.

מוקדם יותר היום יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט צייץ כי "לאחר שיחות עם רבים מאחינו הדרוזים, עולה שאופן החקיקה של חוק הלאום פגע מאוד דווקא בהם ובמי שקשר גורלו למדינה היהודית. ‏זו כמובן לא כוונת ממשלת ישראל". בנט הוסיף כי" אלו אחינו לדם העומדים עמנו כתף לכתף בשדה הקרב וכרתו עמנו ברית חיים. עלינו, ממשלת ישראל, מוטלת האחריות למצוא את הדרך לאחות את הקרע".

מוקדם יותר השבוע הגישו שלושה חברי כנסת מהעדה הדרוזית, שניים מתוכם חברי קואליציה, עתירה לבג"ץ נגד חוק הלאום. העותרים הם ח"כ אכרם חסון (כולנו), ח"כ חמד עמאר (ישראל ביתנו) וח"כ סאלח סעד (המחנה הציוני), ואליהם הצטרפו יו"ר פורום הרשויות הדרוזיות וראשי רשויות וכן המכון לחקר העדה הדרוזית.

ח"כ זוהיר בהלול בעקבות החלטת נתניהו לבדוק אפשרות לשינוי בחוק כי "חוק הלאום נולד בשם לאומנות – משיחית, משסה וכעת כשהממשלה מבינה את חומרת החקיקה, היא מבקשת להוסיף חטא על פשע ולהפריד בתוך האוכלוסייה הערבית. שוויון אזרחי מגיע לכל אזרח באשר הוא אזרח. חוק הלאום צריך להימחק מדפי ההיסטוריה לאלתר".

ראשת האופוזיציה הנכנסת ציפי לבני תיפגש מחר עם השייח מוואפק טריף, ראש העדה הדרוזית בכפר ג'וליס. השניים ייפגשו כדי לדון במשבר שנוצר עם העדה הדרוזית בעקבות חוק הלאום.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צודקים לגמרי חוק מיותר ומטופש

ראש ממשלה פחדן וזגזגן . יחד עם אחמד טיבי וחנןן זובי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו