סאו וארדן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יורש לאלשיך? מקורבי ארדן גיששו אצל ניצב בדימוס בנצי סאו

סגן המפכ"ל לשעבר קיבל בשבועות האחרונים גישושים לא רשמיים ממקורבי השר ארדן באשר לרצונו להתמנות למפכ"ל המשטרה הבא. ההערכה: מוכיח שכהונתו של אלשיך לא תוארך. ותת ניצב גיא ניר טוען: "התבקשתי לבדוק מידע על דרעי - בניגוד לנהלים"

סגן המפכ"ל לשעבר ניצב בדימוס בנצי סאו קיבל בשבועות האחרונים גישושים לא רשמיים ממקורבי השר ארדן באשר לרצונו להתמנות למפכ"ל המשטרה הבא, כך דווח הערב ב'חדשות 2'. ניצב בדימוס סאו היה מועמד לתפקיד בסבב המינויים הקודם. לפי הערכות, סאו לא מעוניין להיכנס להליך המינוי.

לדברי הפרשן הפוליטי עמית סגל, כהונתו של המפכ"ל הנוכחי אלשיך מסתיימת בחודש דצמבר, כך שהמשמעות היא שיש אפשרות סבירה ביותר שכהונתו של אלשיך לא תוארך – על כל המשתמע מכך. בשבועות הקרובים צפוי לקבל השר לביטחון פנים גלעד ארדן החלטה דרמטית בו יקבע האם להאריך את כהונתו של המפכ"ל אלשיך, על רקע העימות החריף בין המפכ"ל לראש הממשלה.

מלשכתו של השר ארדן נמסר שהפנייה לא נעשתה מטעמו והוא לא הסמיך איש מטעמו לעניין. מטעמו של בנצי סאו נמסר כי התגובה לא נעשתה באופן רשמי, והיא תישקל במידה ותיעשה באופן הזה.

בעבר דווח כי גורמים המקורבים למפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, חוששים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה פועלים לקדם את ניצב יורם הלוי, לתפקיד המפכ"ל הבא. זאת בשל קירבה בין רעיית ראש הממשלה ליורם הלוי. בסביבתו של אלשיך חוששים כי בשלכת נתניהו סימנו את הלוי, על רקע הקירבה בין בני הזוג ששקועים שניהם בחקירות בשלבים שונים.

בתוך כך, בהמשך לדיווח כאן מוקדם יותר על טענותיו של תת ניצב גיא ניר על מעשים פלילים של בכירים במשטרה, הערב דווח ב'חדשות 10' כי ניר מעלה טענות על כך שבמסגרת תפקידו, התבקש לבדוק מידע על השר אריה דרעי ואיש העסקים מוטי בן משה, באופן המנוגד לנהלים. לדברי ניר נתבקשה חטיבת המודיעין ב-2013, לבדוק אם יש בידיה מידע על איש העסקים מוטי בן משה, שהיה אז אלמוני יחסית ורצה לרכוש את חברת IDB. זאת, לכאורה בצורה לא תקינה. שם נוסף שעולה בשיחות הוא אריה דרעי. הרשות לאיסור הלבנת הון ביקשה להעביר מידע מרשות לרשות, באופן שנראה לא תקין לראש חטיבת המודיעין.

בדיווח צויין כי ראש חטיבת המודיעין רואה רק חלק מהתמונה, והוא לא חשוף למידע שמגיע לידי פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, אשר עשוי להסביר מדוע עבר המידע בצורה שנראתה לניר כלא תקינה. ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "כל החקירות הללו צריכות להיות מועברות למחלקה לחקירת שוטרים, והעובדה שהן מגיעות לתקשורת פעם אחר פעם רק מעידה על היעדר ידיים נקיות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו