צילום: פלאש 90

השר כץ: "מדובר בהסתה נגד הדת, העלימו את העובדות, זה פרומו לבחירות"

שר התחבורה ישראל כץ מתייחס לסערה בעקבות החלטתו לשמור על השבת: "שלם עם ההחלטה לבטל את העבודות, קיבלתי החלטה נכונה ומקצועית. מישהו מנסה לעשות סיבוב על השבת". על חוק הגיוס: "אני קורא למפלגות החרדיות לסיים את המשבר מהר"

שר התחבורה ישראל כץ שהחליט אמש להפתיע את אזרחי ישראל ולמרות ההסתה הקשה נגדו למנוע את חילול השבת המתוכן בבניית 'גשר יהודית' מעל כביש איילון התראיין הערב לתחנות הרדיו החרדיות 'קול ברמה' ו'קול חי' והתייחס בהרחבה לנושא. כץ הבהיר כי הוא "שלם עם ההחלטה לבטל את העבודות, קיבלתי החלטה נכונה ומקצועית". כץ הוסיף כי הוא "מעריך את הפרגון וההערכה מצד המפלגות החרדיות".

השר הציין כי לדעתו "מדובר בהסתה נגד הדת, התקשורת העלימה את העובדות והפרטים ורק נופפה בשבת. זה פרומו לבחירות הבאות". בכיר הליכוד תקף את ראש העיר תל אביב רון חולדאי, "ראש עירית תל אביב הוציא הודעה פרובקטיבית והכל נגד חרדים. ההודעה על עבודות הגשר הגיע ממטה חולדאי. נוסחה כהודעה לעיתונות כחלק מקמפיין הבחירות שלו, במטרה לצבור קולות באמצעות פרובוקציה על גב החרדים. מישהו מנסה לעשות סיבוב על השבת".

לדברי כץ "אם יהיו בחירות בקרוב, על החרדים לדעת שמערכת הבחירות תהיה סביב נושא השבת עם הסתה תקשורתית קשה". כץ הוסיף כי "הציבור החרדי הוא ציבור חשוב עקב משקלו הסגולי ומשקלו בכלל. אני אדאג לציבור. המנהיגות החרדית צריכה לדעת כמה שפחות לצאת במתקפות בשביל להגיע להשיגים משמעותיים".

על חוק הגיוס אמר כי "אני קורא למפלגות החרדיות לסיים את משבר הגיוס מהר. כדי שיהיה מספיק זמן בין אישור החוק לבין הבחירות הבאות. כל תהליך אחר יפגע במצבו ועתידו של הציבור החרדי בישראל".

השר התייחס לענייני משרדו האחרים ואמר כי "הרכבת החדשה לירושלים תפתח בחג הסוכות. הבשורה החדשה ששלושה חודשים, הציבור יוכל לנסוע לירושלים ומירושלים לכל מקום בארץ בחינם".

על המרוץ לראשות עיריית ירושלים אמר השר הליכודי כי "אני תומך באלקין הוא מועמד ראוי לעיר ירושלים. לגיטימי שיהיה מעומד חרדי ממול, תחרות במישור המונציפאלי זה ברכה למרות שאני תמיד בעד אחדות".

סגן שר אוצר חברת הכנסת יצחק כהן משס חיזק הערב את השר כץ בראיון ל'קול חי' ואמר כי "מישהו פה ניסה להצית אש בין חרדים לחילונים וזה לא צלח להם. אני מצדיע לשר כץ לא נפל לפח לאלו שרצו להצית".

"לא מעודכן בנעשה במדינה"

יו"ר וועדת הכספים, ח"כ משה גפני יצא היום במתקפה חריפה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו שאמר היום לפני המראתו לליטא: "אני לא חושב שזה סביר לסגור את התנועה באמצע השבוע באיילון, אני חושב שהדבר הזה מובן ויילקח בחשבון".

לדברי גפני, "אנחנו יודעים שאת נציבי איילון סוגרים, ואני אומר את זה גם לראש הממשלה, שלפני שהוא עלה על המטוס הוא אמר שאי אפשר לסגור את נתיבי איילון, הוא כנראה לא כל כך מודע למה שקורה במדינה. סגרו לא מזמן את נתיבי איילון על מצעד, סגרו את נתיבי איילון על תחרות ספורטיבית, סגרו את נתיבי איילון ולא רק את נתיבי איילון גם כבישים מרכזיים אחרים ואף אחד לא דיבר מילה, וגם כאן לא חייבים להפוך את העולם כדי שיעשו את העבודה בשבת".

"אני מאוד משבח את השר ישראל כץ. אני חושב שראש הממשלה טעה במה שהוא אמר, הוא לא היה צריך להתערב בזה. בפעם הקודמת שהוא התערב זה לא עזר לנו, אז הוא לא היה צריך להתערב לא לטוב ולא לרע והמציאות הזו שבה צריך שלא להפוך את השבת במדינת ישראל ליום של חול ושל שיפוצים, הוא דבר מחוייב המציאות והוא בסוף גם יהיה".

גפני הוסיף, "עיתונאים חרדים אומרים מה אתם מוחים? זה לא עוזר – יש שינוי דרמטי, היות ואנחנו פה בחברה החרדית, יש שינוי דרמטי בנושא של עבודות בשבת, המחאה עוזרת אם היא נעשית בתום לב. המציאות הזו שמדברים עם שרים ועם ראש הממשלה, זה לא חייב להיות על רקע פוליטי, זה על רקע ערכי המציאות, היא שרבים מהעבודות לא נעשות בשבת אלא ביום חול".

"אנחנו נמשיך את הפעילות הזו, אני לא רציתי שזה יהפוך למאבק של חרדים וחילונים והעדפנו שזה יהיה במסגרת של שיחות עם שרים ואנשי מקצוע, ואני מברך את השר ישראל כץ על ההחלטה שלו לדחות את זה בחצי שנה ובמשך הזמן הזה אנחנו נדבר מה ניתן לעשות", אמר גפני.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו