צילום: המתפ"ש

המתפ"ש לתושבי עזה: "אם המצב יימשך, נצמצם חזרה את מרחב הדיג״

"הרחבנו את שטחי הדיג ברצועת עזה ל-9 מייל שמשרתת למעלה מ-250 אלף איש שמתפרנסים מהענף. לא נעבור לסדר היום על הפרובוקציות במרחב הימי, נצמצם חזרה את מרחב הדיג ל-3 מייל". אמש: בלון נפץ התפוצץ במושב בשדות נגב; צה"ל תקף בצפון הרצועה

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, התריע היום (שישי) בפני תושבי רצועת עזה כי אם לא יפסיקו להיגרר לפעולות הטרור הימיות של ארגון הטרור חמאס, מרחב הדיג עלול להצטמצם. המתאם הודיע זאת באמצעות ״התמונה המלאה״ וידאו-בלוג חדש שהושק לאחרונה בעמוד ״אלמונסק״, באמצעותו הוא מנהל שיח ישיר בערבית עם תושבי הרצועה. הפעם הוידאו-בלוג עסק בנושא ענף הדיג ברצועת עזה.

לדבריו' ״שלום לכם, השבוע אני רוצה להציג לכם את התמונה המלאה ביחס למתרחש בחופי עזה: לאחרונה, הודענו בעמוד אלמונסק על הרחבת שטחי הדיג ברצועת עזה מ-3 מייל ל-9 מייל. הרחבת שטחי הדיג משרתת למעלה מ-250 אלף איש שמתפרנסים מענף חשוב זה. בעקבות זאת חלה עלייה של כ-50% ברווחי הדיג ביחס לתקופה המקבילה טרם ההרחבה. השינוי גם הוביל לקפיצה דרמטית בכמות הדגים שמשווקים, והביא להוזלת מחירם בכ-50%".

"אולם לפריחה בתחום הדיג נשקפת סכנה ממשית: ארגון הטרור חמאס מנצל את הדייגים העזתים שעובדים לפרנסתם ומאלץ אותם להשתתף בפרובוקציות ובהפרות סדר שמתרחשות במרחב הימי. אני רוצה להעביר מסר ברור וישיר: לא נעבור לסדר היום על הפרובוקציות במרחב הימי. נפעל ביד קשה כלפי מפרי הסדר גם במרחב הימי, ואם המצב יימשך, נצמצם חזרה את מרחב הדיג ל-3 מייל. התמונה המלאה ברורה מאוד: הפרות הסדר שאותן מעודד חמאס במרחב הימי בעזה, עלולות לפגוע פגיעה קשה בפרנסתם של הדייגים העזתים וברווחתם של תושבי הרצועה. במקום לתת יד להתגרות בוטה זו, בואו נשמור על היציבות הביטחונית שמאפשרת את פיתוח הכלכלה הפלסטינית ברצועת עזה".

בלון נפץ נחת אמש (חמישי) במושב מלילות במועצה האזורית שדות נגב. עם נחיתתו הופעל מנגנון הנפץ שהיה מחובר אליו – והתפוצץ סמוך לבתים ביישוב. רבש"ץ המושב ביצע סריקה לאחר הישמע הפיצו, וזיהה את מקום הנפילה. לאחר מכן תקף כלי טיס של צה"ל חוליית משגרי בלוני תבערה בצפון רצועת עזה. מדיווחים פלסטיניים עולה כי מתקיפת חיל האוויר נפצעו שניים.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו