Marc Israel Sellem/POOL

דיונים בין ארה"ב לישראל: נתניהו יסייע לטראמפ לנהל את הישיבה על איראן

דיונים בין משלחות ארצות הברית וישראל על האפשרות כי ראש הממשלה ייקח חלק פעיל בדיון במועצת הביטחון של האו"ם בראשות הנשיא טראמפ על הסכנה האיראנית. ההכנות להשתתפות נתניהו כללו לא מעט תיאומים הלכתיים בעקבות קיומו בימי החג

ראש הממשלה בנימין נתניהו עשוי לסייע לנשיא דונלד טראמפ לנהל את ישיבת מועצת הביטחון של האו"ם, המתוכננת ליום רביעי הקרוב וצפויה לדון בהגברת הלחץ על איראן, לגנות את תוקפנותה באזור ולדון בהשלכות הפרישה מההסכם הגרעין.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, יצא במוצאי החג (שני בערב) לעצרת האו"ם השנתית בניו יורק ועל פי לוח הזמנים המתוכנן כרגע נתניהו ינאם בפני העצרת ביום חמישי בלילה (שעון ישראל). ביום רביעי ייפגש נתניהו עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לפגישה שתוכננה מראש. באותו יום (רביעי) טראמפ ינהל את ישיבת מועצת הביטחון של האו"ם שתעסוק בהטלת עיצומים חדשים על איראן ובמשלחת האמריקנית לאו"ם ובמשלחת הישראלית נבחנת בימים אלו אפשרות זו.

כמדי שנה, נתניהו צפוי לפגוש בשולי העצרת מנהיגים אחרים מהעולם, 30 ראשי מדינות ושרי חוץ פנו למשרד החוץ ולמטה לביטחון לאומי בבקשה להיפגש עם נתניהו במסגרת עצרת האו״ם. הבקשות נבחנות, אך בלשכת נתניהו אומרים כי מפאת לוח הזמני הקצר ברור שאי אפשר יהיה להיענות לכולן.

על פי 'ישראל היום' ההכנות לביקור נתניהו כללו לא מעט תיאומים הלכתיים, נתניהו יגיע לניו יורק ביום שלישי בשבוע שבו יהודים מחוץ לישראל חוגגים כ"יום טוב שני של גלויות" ומעיקר הדין כתושב ישראל אינו מחיוב לשמור יום זה. גורמים שהיו מעורבים בהכנת הביקור אמרו כי הדבר נבדק ואושר על ידי רבנים וגם בעבר ראשי ממשלה טסו במועדים אלה. נתניהו ימריא לישראל מיד בצאת השבת על מנת לנחות בארץ לפני כניסת חג שמחת תורה.

בשולי עצרת האו"ם: טראמפ ונתניהו יפגשו בשבוע הבא

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו