Miriam Alster/FLASH90

ליברמן: "האשמותיו של מר בנט הן פוליטיקה נטו, סיסמאות של קמפיין"

השר אביגדור ליברמן תקף בחריפות את השר נפתלי בנט, וטען כי דבריו בנוגע להסכם מול חמאס הם סיסמאות של קמפיין בחירות. במציאות: סוף שבוע לא שקט בגבול רצועת עזה, השלכות מטענים ורימונים ונזק לגדר המערכת

השר אביגדור ליברמן תקף בחריפות הבוקר (ראשון) את השר נפתלי בנט, וטען כי דבריו בנוגע להסכם מול חמאס הם סיסמאות של קמפיין בחירות. "בסוף השבוע האחרון נהרגו בעזה שבעה מתפרעים פלסטינים ומעל 500 נפצעו. אף ישראלי לא נשרט. זוהי תוצאה של מדיניות נחושה ועוצמתית. כל האשמותיו של מר בנט הן פוליטיקה נטו ואין להן שום קשר לביטחון. רק סיסמאות של קמפיין בחירות, אפס מהות", תקף.

הדברים באים בתגובה להודעה חריפה שפרסם הבוקר השר בנט בו הוא תוקף חזיתית את ליברמן: "בימים האחרונים אנו עדים לתוצאות המסוכנות שהביאה מדיניות ההבלגה והחולשה של שר הביטחון מול רצועת עזה – יותר הבלגה, יותר טרור. עפיפוני התבערה ובלוני הנפץ ממשיכים לאיים על תושבי העוטף. ההתפרעויות על הגדר מסלימות ואל עמדות צה"ל מסתננים פלסטינים ללא פחד", כך בנט בהודעה שהופצה לתקשורת.

לדבריו, "כך לא מנהלים מדיניות ביטחון, כך נראית מדיניות שהיא כישלון. תחת מעטה של 'פרגמטיות' ו'אחריות', ליברמן השאיר את ביטחון תושבי הדרום לשיקול דעתו של חמאס. הגיעה העת לומר את האמת: הסכמי ליברמן־חמאס קרסו. זו לא מדיניות הביטחון שהציבור מצפה לראות בממשלת ימין. מצביעי הימין הלאומי מצפים לראות יד קשה ואפס סובלנות כלפי טרור פלסטיני מסוכן".

ב'ישראל ביתנו' הגיבו מוקדם יותר לבנט ומסרו כי: "ביום שישי האחרון נהרגו שבעה מתפרעים פלסטינים, יותר מ-500 נפצעו ואף ישראלי לא נשרט, כתוצאה ממדיניות נחושה ועוצמתית שהוכיחה את עצמה. המתקפות החוזרות ונשנות של שר החינוך על שר הביטחון מצביעות כנראה על ההיסטריה ועל הקנאה שבהן הוא שרוי. עדיף שיתמקד בכישלונותיו במערכת החינוך ולא יפריע לדברים שמחייבים ניסיון, אחריות ושיקול דעת. השר בנט הוא שותף מלא להחלטות הקבינט וגם כשכבר טרח להופיע לדיונים בנושא עזה, לא זכור שאי פעם הביע התנגדות למדיניות הקבינט".

העימות ההדדי בין שני חברי הקבינט המדיני-ביטחוני מגיעים על רקע סוף שבוע לא שקט בגבול רצועת עזה, שהסתיים בשבעה הרוגים פלשתינים, השלכות מטענים ורימונים ונזק לגדר המערכת. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי המפגינים בגבול הרצועה נהגו ב"אלימות קשה, חיבלו בתשתיות הביטחון, ניסו לפרוץ את הגדר עשרות פעמים במוקדים רבים, והשליכו יותר מ־100 רימוני נפץ לעבר לוחמי צה"ל וגדר המערכת.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו