צילום: פלאש 90

"הקדמת הבחירות עוד לא הוכרעה, אם יהיה שיתוף פעולה נגיע לפיתרון"

שקד: "הקואליציה לא מעוניינת בבחירות. הכל בידיים של ראה"מ נתניהו, הממשלה הנוכחית טובה וצריך לנצל אותה לעוד שנה". ארדן: "ככל שבעיית הגיוס תיפתר הממשלה תשלים את ימיה. אם הבחירות יוקדמו זה עולל להשפיע על מינוי המפכ"ל"

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם אמר הערב בראיון למשה גלסנר בקול ברמה כי "עניין הקדמת הבכירות עוד לא הוכרע. יש הרבה ספקולציות, צריך להמתין עם העניין. אם יהיה שיתוף פעולה נגיע לפיתרון". לדבריו, "אני יו"ר הועדה שמטפלת בחוק הגיוס, אמרתי לליצמן, דרעי וגפני תסכמו ביניכם דברים ואני יכנס את הוועדה ונתקדם. מאז, לא שמעתי מהם כלום, אני לא עושה מעצמי ומהוועדה – צחוק. אחרי החגים כבר כאן ואין להם תשובות".

אמסלם הוסיף כי "הכל תלוי בחרדים, אני לא נמצא בתפקיד על תקן מגשר בין הליטאים לחסידים. אם אין רוב חרדי למתווה הזה, אין מה לדבר בכלל". בעניין אחר הצהיר אמסלם כי "חד משמעית, אנחנו לא נקדם את הורדת אחוז החסימה אם כלל הסיעות לא יסכימו".

שרת המשפטים איילת שקד מהבית היהודי התייחסה הערב בראיון למשה גלסנר ב׳קול ברמה׳ למצב הקואליציה: "הקואליציה לא מעוניינת בבחירות. הכל בידיים של ראה"מ נתניהו, הממשלה הנוכחית טובה וצריך לנצל אותה לעוד שנה".

גם השר לבטחון פנים גלעד ארדן מהליכוד התייחס הרב לנושא בראיון לאבי מימרן ב'קול חי': "אני פונה לחברי החרדים ואמר להם: לא תהיה ממשלה יותר אוהדת למסורת ישראל מהממשלה הזו, ככל שבעיית הגיוס תיפתר הממשלה תשלים את ימיה". ארדן הוסיף כי "אם הבחירות יוקדמו זה עולל להשפיע על מינוי המפכ"ל. מחר אני מראיין את שלושת המועמדים, ואביא את המלצתי לממשלה".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו