Yonatan Sindel/Flash90

"אם החוק יצהיר שכל מי שרוצה ללמוד תורה יוכל לעשות זאת, נתמוך בחוק"

אייכלר: "המשמעות של החלטת המועצת היא שהכדור בידי נתניהו אם הוא יסכים לשנות את החוק לא יהיה בחירות". ח"כ מוזס: "החלטת מועצת גדולי התורה תפורסם רק מחר בבוקר". ח"כ ביטן: "לא מבין את ההתעקשות של ליברמן"

בתום כינוס מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' התראיינו לכלי התקשורת חברי הכנסת של הסיעה, ישראל אייכלר ומנחם אליעזר מוזס. כאמור, על פי המסתמן חברי המועצת הסכימו להמשיך את המגעים לפשרה על חוק הגיוס כדי שיורכך וישביע את רצונם וגם את רצון שר הביטחון אביגדור ליברמן.

ח"כ אייכלר אמר בראיון ל'קול חי' כי "מועצת גדולי התורה קיבלה החלטה שאם החוק יצהיר שכל מי שרוצה ללמוד תורה יוכל לעשות זאת בלי הפרעה, נתמוך בחוק. אם יהיה איזה סייג שלא יאפשר למישהו מתי שהוא ללמוד תורה, נתנגד לחוק. המשמעות של החלטת המועצת היא שהכדור בידי נתניהו אם הוא יסכים לשנות את החוק לא יהיה בחירות".

ח"כ מוזס אמר במשדר כי "אם יהיה חוק שישמור על המצב הקיים מקום המדינה, נחזור למועצת ונקבל את אישורם. לגבי הרשויות המקומיות, שמעתי צער על הפילוג המיותר. לא אוכל להוסיף". ב'חדשות 10' צוטט מוזס כי ‏"החלטת מועצת גדולי התורה תפורסם רק מחר בבוקר. הישיבה הסתיימה ללא החלטה ברורה".

יו"ר הקואליציה לשעבר, ח"כ דוד ביטן אמר בראיון ל'קול ברמה' כי "יש בעיות בפתח מושב החורף, הייתי עושה הכל כדי למנוע בחירות אבל זה לא תלוי רק בראש הממשלה. לא מבין את ההתעקשות של ליברמן, אין חוק ממשלתי שלא עבר שינוי, לא מבין את הדברים שלו בתקשורת על כך שאין פשרות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו