מסתמן: האדמו"רים יסכימו לפשרה על חוק הגיוס

כינוס מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל בעניין חוק הגיוס הסתיים לפני שעה קלה, על פי המסתמן חברי המועצת הסכימו להמשיך את המגעים לפשרה על חוק הגיוס כדי שיורכך. כעת, מועמדי אגודת ישראל ברחבי הארץ נכנסים לחדר האדמו"רים

כינוס מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל בעניין חוק הגיוס הסתיים לפני שעה קלה, האדמו"רים מקבלים כעת את המועמדים של אגודת ישראל ברשויות המקומיות. על פי המסתמן חברי המועצת הסכימו להמשיך את המגעים לפשרה על חוק הגיוס כדי שיורכך וישביע את רצונם וגם את רצון שר הביטחון אביגדור ליברמן.

על פי דיווח של כתב 'החדשות' יאיר שרקי מתרבים הסימנים שהאדמו״רים יציגו עמדה מרוככת שתאפשר קבלת החוק בשינויים קלים, רק ספק אם ליברמן יתגמש גם. גם כתב 'משפחה' אריה ארליך דיווח דברים דומים לפיו האדמו״רים החליטו לדרוש תיקונים קלים בנוסח חוק הגיוס ולאפשר את העברתו. בקשר להצבעת ח״כי אגו״י – המועצת תחליט בנפרד.

כתבת 'החדשות' דפנה ליאל דיווחה כי מועצת גדולי התורה צפויה לדרוש שינויים משמעותיים בחוק הגיוס ואם הם לא יוכנסו לחוק חברי הכנסת החרדים יצביעו נגד אבל לא יפילו את הממשלה. גורם באגודת ישראל אמר ל"החדשות" עם תום ישיבת המועצת: האדמו"רים החליטו להתפשר, לא ניתן לנתניהו ללכת לבחירות על הסוגיה הזו.

ח"כ ישראל אייכלר אמר הערב בראיון ב"קול חי" כי "יתנהל מו"מ עם משרד הבטחון איך להביא מצב שכל מי שלומד תורה לא יגוייס לצבא".

בתוך כך, המועמדים מטעם אגודת ישראל יוסי דייטש, ישראל פרוש, נחמן גלבך, מאיר רובינשטיין והמועמד למועצת עמנואל מאיר גפני נכנסו לחדר הכינוס.

צילומים" Yonatan Sindel/Flash90

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין פשרה על שום חוקי גיוס למיניהם של העולם החרדי. אם תכריחו אותנו נלחם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו