ארכיון דובר צה"ל

צה"ל תקף עמדת חמאס לאחר שמחבלים הניחו מטען סמוך לגדר

כלי טיס של צה"ל ירה לעבר עמדה של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה. התקיפה בוצעה לאחר ששני מחבלים התקרבו לגדר המערכת בדרום הרצועה והניחו מטען סמוך לגדר. המטען התפוצץ בשטח הרצועה ונגרם נזק לגדר. אין נפגעים לכוחות צה"ל

כלי טיס של צה"ל ירה לעבר עמדה של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה. התקיפה בוצעה לאחר ששני מחבלים התקרבו לגדר המערכת בדרום הרצועה והניחו מטען סמוך לגדר. המטען התפוצץ בשטח הרצועה ונגרם נזק לגדר. אין נפגעים לכוחותינו. כך מוסר דובר צה"ל.

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום בפתח ישיבת הסיעה כי "אנחנו באמת ניסינו למצות כל אלטרנטיבה לפני שהולכים לצעדים אחרים. אני אמרתי גם מלכתחילה אני לא מאמין בהסדרה מול חמאס, זה לא יעבוד, אבל לנסות צריך. אמרתי מלכתחילה, הדבר היחידי שיעבוד- חייבים להנחית מכה קשה, הכי קשה שאנחנו יודעים על חמאס ורק ככה אפשר להשיג את המטרה. אני רוצה שאנחנו גם נגדיר מהי המטרה שלי מול חמאס. המטרה היא לפחות, מטרת מינימום, להשיג 5 שנים שקט ורגיעה בגבול הדרומי שלנו".

"מאז ה-30 לספטמבר חמאס מפעיל אלימות וגם הבהירו אתמול ושלשום- 'לא דלקים, לא משכורות ושום סיוע הומניטארי לא יפסיק את האלימות הזאת עד שלא נשיג את היעד האסטרטגי'. היעד האסטרטגי של חמאס זה הסרת המצור קרי יוכלו להכניס חופשי נשק איראני, את כל המדריכים האיראניים, אנשי חיזבאללה, תחמושת, הכל. זה פירוש הסרת המצור ולכן אסור לנו להסכים לזה והבעיה היא לא שיגור בלוני התבערה או אותו חיכוך על הגדר. הם נחושים, הם אמרו 'לא נפסיק את האלימות עד שלא תסירו את המצור'. צריך להבין שעצם המחשבה שניתן להסיר מצור, בלי שהם מוותרים בשלושת הנקודות הקריטיות עבורנו, ואני אומר קודם כל הסדר בנושא שבויים ונעדרים, דבר שני ויתור על הסעיף המרכזי באמנת חמאס- השמדת מדינת ישראל, וכמובן פירוז. בלי שלושת הדברים האלו, להשיג את הסרת המצור, זאת מבחינתי קטסטרופה".

"ולכן אני אומר, כרגע עם כל הכאב ועם כל הסיכונים, עזה תחילה. חייבים להנחית מכה קשה על הנהגת החמאס, על חמאס ברצועת עזה גם במחיר שהסכסוך הזה יתרחב לעימות כולל. אנחנו הגענו לצומת הזה ואין שום ברירה אחרת, אני אומר את זה בעיניים טובות, ברור שאני לא יכול להחליט לבד על הנושא הזה, שר הביטחון לא מספיק וגם ראש הממשלה לא מספיק, חייבים החלטת קבינט ולצערי חלק מן השרים, למרות ההתלהמות בחוץ, בקבינט אומרים דברים בדיוק הפוכים, אני לא זוכר מי אבל יש שרים שנורא אוהבים לפזר סלוגנים בחוץ ובקבינט מדברים דברים הפוכים. לצערי לא כולם מחזיקים בדעה שלי, בקבינט מטבע הדברים תמיד יש ויכוחים" סיים ליברמן.

גם שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, התייחס בפתח ישיבת הסיעה למצב בדרום ואמר, "למעלה מחצי שנה שחיילינו ניצבים מול חוצפה הולכת וגוברת של מחבלי חמאס בגבול עזה. כבר לפני כחצי שנה, עם תחילת האירועים, אמרתי בצורה ברורה: אם יש מחבל שמשגר בלון נפץ או טרור לעבר מדינת ישראל צריך לירות בו. כל ניסיונות ההכלה רק אפשרו, כפי שאמרתי אז, שמי שלא יירה על משגר אחד יקבל 100. אז לא קיבלנו 100, קיבלנו אלפים".

לדבריו, "מחבלי חמאס מרשים לעצמם להיכנס לתוך שטח מדינת ישראל באופן יומיומי, לפרק חלקים מהגדר, להשאיר מטענים, לתקוע דגלים, לשרוף עמדות שלנו ולהשליך מטעני נפץ כלפי חיילינו. עפיפוני תבערה הם כבר חלק מהנוף בשמי הדרום. רבותיי, זו סכנת חיים. המדיניות כרגע היא למעשה הלוך ושוב. חתול ועכבר. פינג פונג".

"לכן, אני רוצה לומר בצורה ברורה: הגיע הזמן לשינוי כיוון. במקום לפתוח ולצמצם כל היום את מרחב הדיג מ-3 ל-6 מיילים, צריך לפגוע במחבלים. במקום להכניס ולהוציא מהרצועה דלקים, צריך למנוע ממחבלים לחדור לישראל. לקבוע כלל ברור: מחבל שחודר – לא חוזר. הגיע הזמן לעבור לאגרוף ברזל, למדיניות ימין אמיתית. ככה פשוט, ככה עוצמתי", חתם בנט את דבריו.

אמש התקיים כינוס הקבינט המדיני והשרים דנו בנושא המתיחות הביטחונית ברצועה עזה. בתום הישיבה לא פורסמה הודעה רשמית אך מהפרסומים בכלי התקשור ניתן ללמוד כי השרים החליטו לחכות סוף שבוע נוסף בכדי לראות איך המצב מתפתח. בנוסף, בהמשך לזיגזג המרשים של ליברמן עם העברת הסולר לרצועה ואז הפסקת ההעברה, השרים עודכנו כי למרות הכנסת הדלק לא התווסף לתושבי הרצועה דקה אחת של חשמל.

על פי דיווח ב'כאן חדשות', במערכת הביטחון דווקא העריכו שהכנסת הדלק הקטרי לרצועת עזה, שנתפסת בעיני הדרג המדיני כמחווה, תביא לרגיעה באירועים בגדר. אך בישראל הופתעו שדווקא לאחר הכנסת הדלק רף האלימות עלה. בישראל הציבו כמה דד-ליינים לחמאס בחודשים האחרונים, לעתים אלו הצליחו להוריד את גובה הלהבות, ולעתים לא.

בישראל שיגרו הערב לחמאס: תמה הסבלנות שלנו לאירועים על הגדר. יום שישי יהווה את המבחן לגבי המשך הפעילות הישראלית. אם חמאס ימשיך באירועים על הגדר – ישראל תחריף את המדיניות שלה בגבול. הציפייה של הדרג המדיני היא שהאזהרה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן ישפיעו על השטח.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו