Hadas Parush/Flash90

אדלשטיין: "הכנסת לא תהפוך לקרקס. לא נהסס להטיל סנקציות על חברי כנסת"

יו"ר הכנסת, בפתיחת מושב הכנסת התייחס לבחירות המקומיות המתקרבות וקרא למתמודדים והמעורבים: "די לקמפיינים המסיתים, קיימו בחירות נקיות". נשיא המדינה בנאום "עסקת החבילה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הכנסת אדלשטיין פתח את המושב החמישי של הכנסת ה20 בקריאה לחברי הכנסת להמשיך בפעילות השוטפת של הכנסת: "העובדה שמדובר במושב האחרון לפני הבחירות לא מעניינת את המובטלים, את הנכים, את תושבי הדרום או את כל מי שזקוק שנפעל עבורו במלוא הרצינות".

"זה לא הזמן להציף את מזכירות הכנסת בהצעות חוק פופוליסטיות או לנאום נאומים קיצוניים על דוכן המליאה רק כדי להשיג כותרות. אני יודע איך זה עובד 'בדרך כלל' אבל במשמרת שלי לא אתן לזה יד. הכנסת לא תהפוך לשוק ולא לקרקס. אם ועדת האתיקה תצטרך לעבוד שעות נוספות- היא תעבוד. ככל שזה תלוי בי, הכנסת העשרים תמלא את האחריות שלה כלפי העם בישראל, במושב האחרון כמו בראשון"

אדלשטיין התייחס בנאומו גם לבחירות המקומיות המתקרבות "ביקרתי בסוף השבוע באחת מערי הנגב ונפרשה בפניי תמונה מזעזעת. סרטונים מסיתים נגד חרדים, ערבים אזרחי ישראל ועולים חדשים. אני קורא לכם מכאן די להסתה! זִכְרוּ שבשלושים ואחד לאוקטובר, אחרי נעילת הקלפיות, כולנו נישאר כאן ואף אחד לא ייעלם מהעיר. נהלו מערכת בחירות נקייה, חיובית, שתכבד אתכם ותכבד את ציבור הבוחרים שלכם".

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר בדיון כי ״מדינת ישראל ממשיכה לעשות את דרכה בחכמה ובאחריות במים סוערים. בכל גבולותינו ומעבר להם, אנו נדרשים כל העת למצוא את נקודת האיזון שבין העוצמה שבכוח לעוצמה שבאיפוק. אנו מודים לכל המשרתים במערכות המדיניות והביטחוניות ולמקבלי ההחלטות."

"יותר מאיום הגרעין, יותר מהטרור, יותר מאויבינו המבקשים לכלותינו – איום המלחמה הפנימית תמיד יהיה האיום החמור ביותר. הניצחון בקרב האחים פירושו הפסד במלחמת הקיום".

״בישראל 2018 כולם רוצים להשפיע על דמותה של המדינה אך התחושה היא שכל צד מושך בחבל והדגל מאיים להיקרע. השלום שאנחנו רבים עליו הפך לכלי מלחמה. אנחנו מאבדים את האמפתיה, את ההקשבה, את השלום הפנימי. אנחנו מתחילים לחשוב ולדבר במונחים של 'עסקת חבילה'."

״בשיח הפוליטי של עסקת החבילה זה הכל או כלום ואסור לשבור שורות. אתה איתנו- או נגדנו. מיישר קו- או נשלח כמצורע מחוץ למחנה. ולא חשוב שהליכוד של חוק הלאום הוא אותה מפלגה שהשתתפה גם בחקיקתו של 'חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו', ולא חשוב שהעבודה ייסדה את ההתיישבות ביהודה ושומרון ושבגין האמין בכל ליבו שיש שופטים בירושלים"

״גורמים נעלמים מן העין ברשתות החברתיות גם הם, משפיעים על האופן שבו אנחנו חושבים ומתבטאים ולא תמיד לטובה. הם מעודדים שטחיות, והתלהמות. במקום חלונות לעולמות חדשים הרשתות החברתיות מספקות לנו מראות. ראי ראי שעל הקיר, מי הכי צודק בעיר? וכל המראות מציגות למביטים בהן את אותה התמונה: אתה, המתבונן, הכי צודק בעיר."

״העמדות המורכבות שלנו- הן גם הדבק בינינו. הן החוליה המחברת בין מחנות שונים, בין בתי מדרש שונים, בין אמונות שונות, ובין חזון ואידיאולוגיה – לקרקע המציאות והמורכבות הזאת, חסרה היום ייצוג מספק בבית הזה. חסרה היום שופר בבית הזה."

"הוויכוח שהיה מקור גאוותה וחוסנה של הדמוקרטיה, הופך לעיתים לפרודיה על הדמוקרטיה ולסמל לחולשתה- זוהי לא דרכנו. יש לי אמונה שלמה בנו, הישראלים, בראש הבריא שלנו. ביכולת לכונן מחדש את השיחה בינינו כשיחה שבה אנחנו מצליחים לתקשר למרות חילוקי הדעות."

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture