פעילות צה"ל. צולם ע"י גוי. Nasser Ishtayeh/Flash90

דיווח: נתפס סייען של המחבל בפיגוע בברקן; "מי שיסייע – ייהרס ביתו"

כוחות צה"ל פעלו בבניין נטוש בכפר שוויכה שליד טול כרם, בחיפוש אחר אשרף נעלאווה, המחבל שביצע את הפיגוע באזור התעשייה ברקן. נעצר חשוד בסיוע למחבל במנוסתו ובאספקת ציוד ומזון. צה"ל: "מי שיסיע למבוקש ייהרס ביתו ויבוטלו האישורים למשפחתו"

כוחות צה"ל פעלו במהלך השבת בבניין נטוש בכפר שוויכה שליד טול כרם, בחיפוש אחר אשרף נעלאווה, המחבל שביצע את הפיגוע באזור התעשייה ברקן, אך התברר כי לא שהה במקום. מוקדם יותר דיווחו הפלסטינים כי צה"ל כיתר מבנה של בית ספר נטוש בכפר.

כלי תקשורת פלסטינים דיווחו על פעילות נרחבת של צה"ל באזור טול כרם בכפר שוויכה, ממנו מגיע המחבל הנמלט מהפיגוע בברקן לפני כשבועיים. לפי הדיווחים, כוח צה"ל ומסתערבים עצרו חשוד בסיוע למחבל במנוסתו ובאספקת ציוד ומזון.

ביום חמישי הדביקו כוחות צה"ל כרוזים בכפר שבהם הזהירו את התושבים מפני מתן סיוע למחבל שביצע את הפיגוע הרצחני בברקן בשבוע שעבר. בכרוז איים צה"ל כי מי שיעזור למחבל אשרף נעאלווה יהיו חשופים לפעולות שונות מצד ישראל. "כל מי שיסיע למבוקש יהיה נתון להשלכות משפטיות בהן מאסר לתקופה ארוכה, הריסת ביתו, ביטול כל האישורים לו ולמשפחתו", נכתב בכרוז. "לא נהסס להעניש כל מי שיגיש למבוקש עזרה". לצד פעילות זו דווח כי צה"ל קרא ברמקולים למחבל עצמו להסגיר את עצמו לכוחות הביטחון.

המחבל אשרף נעאלווה הגיע לפני שבועיים למפעל שבו עבד באזור התעשייה בברקן ולקח אזיקונים מהמחסן בטענה שבכוונתו לתקן את החשמל במשרד. לאחר מכן, כפת את קים יחזקאל-לבנגרונד ז"ל, אם לתינוק בן שנה וחצי מראש העין, ורצח אותה ואת זיו חג'בי ז"ל מטווח קצר ופצע אישה נוספת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו