Yaniv Nadav/Flash90

רגע לפני : נתניהו החליט לדחות את פינוי המאחז 'חאן אל אחמר'

רגע לפני פינוי המאחז הפלסטיני 'חאן אל אחמר' שלמרגלות ירושלים, ראש הממשלה קיבל החלטה לדחות את הפינוי עד להודעה חדשה, זאת לאחר מאבק משפטי ארוך אותו ניהלה המדינה עם עתירות מצד הרשות הפלסטינית ותושבי המקום • זעם בימין

ארבעים ושמונה שעות לפני פינוי הכפר הבדואי פלסטיני חאן אל-אחמר, הנמצא בין מעלה אדומים לירושלים, החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לדחות את הפינוי, כשהסיבה היא, כך על פי גורמים בלשכת ראש הממשלה, על מנת "לנסות למצות את המו"מ ואת ההצעות שהתקבלו מגורמים שונים, בימים האחרונים".

החלטה זו מגיעה ככל הנראה בשל הלחץ מצד התובעת בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, שפרסמה בימים האחרונים הודעת אזהרה ולפיה אם ישראל תמשיך בהריסת המאחז, ייתכן והדבר יוגדר כ"פשע מלחמה".

תגובות הגינוי לדחיית הפינוי ברגע האחרון, גררה כצפוי גל של תגובות מכיוון מחנה הימין בישראל. בלשכת שר הביטחון מסר בתגובה, כי "ההחלטה לדחות את הפינוי התקבלה למרות התנגדותו הנחרצת של שר הביטחון".

בתנועת רגבים שהובילו את המאבק המשפטי לפינוי חאן אל אחמר, תקפו בחריפות את ההחלטה לדחות את הפינוי ואמרו כי מדובר "כניעה מבישה".

"ראש הממשלה נתניהו, במשך שנים ארוכות אתה מיישם בפועל מדיניות של אכיפה בררנית כלפי ההתיישבות ביו"ש", אמרו ברגבים. "פסקי הדין בעמונה ובעפרה, בבית אל ובנתיב האבות, מומשו ככתבם וכלשונם, ומדינת ישראל פעלה כמדינת חוק, אבל מול מאחז הדגל של הרשות הפלשתינית שפועלת במוצהר על פי תכנית אסטרטגית להשתלט על אזורים בשליטה ישראלית, נתניהו תפס רגליים קרות. אם הוא לא יתעשת בהקדם, הרי שההפסד הצורם במאבק על שטחי C ומול הצעדים החד צדדיים של הרשות הפלסטינית, יהיה רשום בספרי ההיסטוריה על שמו. ראש הממשלה לא יכול להפנות אצבע מאשימה לעבר בג"ץ, אלא אך ורק כלפי עצמו".

כזכור, לפני כחודש וחצי, אחרי שבג"ץ דחה את עתירות נגד מימוש צווי ההריסה והפינוי למאחז הבלתי חוקי ובעצם נתן אישור למדינה להרוס את המאחז – ברשות הפלסטינית תבעו את ישראל בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, בגין "פשעי מלחמה" ובמטרה למנוע את הפינוי הצפוי.

מאחז בדואי קטן, השלכות מדיניות מרחיקות לכת • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו