צילום: פלאש 90

בעקבות הריסון היחסי במהומות על הגדר: מעבר כרם שלום נפתח הבוקר

שר הביטחון הורה על כך לאחר התייעצות עם גורמי הביטחון. ההחלטה התקבלה בעקבות הירידה באירועים האלימים ברצועת עזה בסוף השבוע ומאמצי הריסון שהפעיל חמאס בשטח. ההחלטה בנשוא הדלק הקטארי נדחתה ותתקבל לפי האירועים בימים הקרובים

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הורה לאחר התייעצות עם גורמי הביטחון, לפתוח מהבוקר (א') את מעבר כרם שלום ואת מעבר ארז.

ע"פ הודעת משרד הביטחון, ההחלטה התקבלה בעקבות הירידה באירועים האלימים ברצועת עזה בסוף השבוע ומאמצי הריסון שהפעיל חמאס בשטח.

החלטה בנושא המשך אספקת הדלק הקטארי נדחתה לפי שעה ותיבחן בעוד מספר ימים בהתאם לאירועים.

כזכור, אתמול פרצו 4 שריפות בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה. אירוע שריפה אחד פרץ בנחביר יער בארי ואירוע שריפה אחר התלקח ביער שוקדה. עובדי הקרן הקיימת לישראל וצוותי הכבאות פועלים לכבות את השריפות.

בצהריים תקף כלי טיס של צה"ל חוליית מחבלים שהפריחה בלוני תבערה בדרום רצועת עזה לעבר שטח ישראל. הפלסטינים דיווחו כי שני בני אדם נפצעו כתוצאה מהתקיפה.

ההפגנות שנערכו אתמול על הגדר היו, על פי גורמים בצה"ל, מהשקטות ביותר בחודשים האחרונים. בהפגנות השתתפו כעשרת אלפים בני אדם, שרובם הפגינו ממרחק ולא התקרבו לגדר. בצה"ל סבורים כי באופן יחסי היו מעט אירועי אלימות במסגרת ההפגנות, ובצבא מעריכים כי הסיבה לכך היא שחמאס ריסן את המפגנים והציב חמושים לפני הגדר כדי להרגיע את ההפגנות. כלי תקשורת פלסטינים כי תושבי הרצועה קיבלו הודעות המזהירות מפני התקרבות לגדר הגבול.

כ-10,000 פלסטינים הפגינו בגבול הרצועה במסגרת ההפגנות שנערכות מדי שבוע. המתפרעים הבעירו צמיגים, השליכו מטענים ורימונים ויידו אבנים לעבר כוחות הביטחון שמגיבים בירי ובאמצעים לפיזור הפגנות. משרד הבריאות בעזה מסר כי כ-115 בני אדם נפצעו, 77 מהם נפצעו מירי של צה"ל. דובר צה"ל מסר כי בוצעו שלושה ניסיונות של חציית הגדר וכי צה"ל הגיב בירי לעבר החודרים שחזרו לרצועה.

בתקשורת הפלסטינית דווח כי המפגינים פרצו את הגדר בשני מקומות בצפון הרצועה: איזור אבו צפיה ומזרח ג'באליה. בד בבד, דווח כי המפגינים הבעירו צמיגים בשטח ישראל לאחר שפרצו את הגדר בג'באליה. דובר צה"ל מסר כי כלי טיס תקף חוליית מחבלים שהפריחה בלוני תבערה בדרום רצועת עזה לעבר שטח ישראל. בסך הכול נרשמו 23 אירועים של הפרחת בלונים או נפץ. קודם לכן קיים ‏הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, הערכת מצב בשטח עם מפקדי פיקוד הדרום ואוגדת עזה, שבה עמד על פעילות הכוחות ומוכנותם לתרחישים השונים.

בתוך כך, אתמול ביקרה ברצועה משלחת של המודיעין המצרי בניסיון למנוע את החרפת העימות ולהנמיך את החיכוכים האלימים. עם זאת, בתום הפגישה אמר בכיר חמאס כי הארגון מתעקש להמשיך ולקיים את הצעדות, שמטרתן "לשבור את המצור על הרצועה". הערב יחליט שר הביטחון, אביגדור ליברמן, האם לחדש את אספקת הדלקים לרצועת עזה בעקבות הירידה באלימות.

מקורות פלסטינים מדווחים לעיתון "אלחיאת" כי ראש המודיעין הכללי של מצרים, עבאס כאמל, יבקר ברצועת עזה בשבוע הבא. כאמל ביטל לאחרונה את ביקורו בעזה, ירושלים ורמאללה שהיה אמור להתקיים ביום חמישי, בשל נסיעתו עם נשיא מצרים עבד אל פתאח א-סיסי לרוסיה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בס"ד. רק חצי ריסון ואפילו פחות. שליחת הבלונים זה באופן ישיר רק ע"י החמס. ונשלחו אתמול כמה וכמה בלוני תבערה.ללמדנו את אופי הריסון.
ב. הייתי רוצה לתת פרשנות להסביר למה נתניהו מתנהג ברפיסות ובתבוסתנות בכל נושא הדרום: פשוט הוא מפחד, הוא מפחד מהתקשורת. כידוע יש עליו כמה וכמה תיקים משפטיים, ואם הוא ילך ימינה כצת יותר מידאי אזי הם[התקשורת השמאלנית] יגמרו עליו, וכמו ששרון עשה את ההתנקות ובזה הוא ניצל מכל מיני תביעות משפטיות. כך יתכן שזהו ההסבר למה שקורה כעת. וכאמור כל זה רק בבחינת פרשנות.

אורי למה אתה רואה את זה ככה.
אני רואה את זה כך: יש לנו צבא חזק יש לנו כיפה חזקה אבל לא תמיד עובדת.
אתה לא רואה שיש יד מכוונת ולעיתים משפילה ,אבל מגנת (פיצוץ ישיר בעיר רחוקה באר שבע ללא נפגעים אפילו שלא לדבר על הרוגים) .
בלונים ומספרי פח כך חודרים לישוביים ובכל זאת יש מגן ללא צה"ל.
פקח עינים , "כולהו בובות " כמו שהרב יוספי אומר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו