צילומים: פלאש 90

משבר קואליציוני? ליברמן ובנט נגד דחיית פינוי חאן אל-אחמר

הזעם בימין בעקבות החלטת נתניהו לדחות את פינוי המאחז הבדואי: ליברמן מבהיר שההחלטה התקבלה בניגוד לעמדתו, בנט מצהיר שמפלגתו תוודא שהמאחז יפונה וח"כ סמוטריץ' קורא לחבריו לפעול נגד ההחלטה - עד כדי פרישה מהקואליצה

זעם בימין בעקבות החלטת נתניהו לדחות את פינוי חאן אל אחמר: שר הביטחון, אביגדור ליברמן, מתנער מההחלטה, ובמשרד הביטחון טוענים ש"היא התקבלה בניגוד גמור לעמדת שר הביטחון ולמרות התנגדותו הנחרצת".

שר החינוך, נפתלי בנט, הודיע הבוקר: "חאן אל אחמר יפונה. ‏מדובר בבנייה בלתי חוקית שהריסתה אושרה בבג״צ. ‏במדינת חוק אוכפים את החוק גם אם הקהילה הבינלאומית מתנגדת ומאיימת. ‏מפלגת הבית היהודי תוודא שאכן כך יקרה".

יו"ר האיחוד הלאומי, השר אורי אריאל: "לא ייתכן שאכיפה תתבצע רק כלפי יישובים יהודיים. זוהי פגיעה משמעותית בריבונות ומשילות של ממשלת ימין בישראל. אני קורא לראש הממשלה לחזור בו מההחלטה ולפנות את מאחז חאן אל אחמר עוד השבוע כפי שנקבע. ממשלה ימנית והחלטות לאומיות ולא ממשלת ימין עם כניעה לשמאל."

ח"כ בצלאל סמוטריץ': "‏ספרו לי עוד על ממשלת ימין. מכעיס מקומם ומדאיג. ביום שני בשעה חמש אחר הצהריים אצא לסיור בהובלת חבריי בתנועת רגבים בחאן אל אחמר. אני קורא לחברי בקואליציה להצטרף לסיור במקום להגיע להצבעות בכנסת. נסייר במקום ויחד ננסה לגדל עמוד שדרה".

הבוקר החריף סמוטריץ' את הטון וקרא לחבריו להיאבק בהחלטה, אפילו אם הדבר יהיה כרוך בפרישה מהקואליציה. ‏"איעדר מההצבעות המליאה מחר, קראתי לחבריי בימין להצטרף אליי. נמשיך לפעול עד כדי פרישה מהקואליציה", כך סמוטריץ' בראיון לרשת ב.

רגע לפני : נתניהו החליט לדחות את פינוי המאחז 'חאן אל אחמר'

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו