כינוס ענק אמש בבית שמש עם נשיא מועצת חכמי התורה

נשיא מועצת חכמי התורה מרן הגר"ש כהן שליט"א: "עלינו ללמוד ממרן הגר"ע יוסף זי"ע שלמרות היותו שר התורה יצא אל העם לעורר אותם על חובת הבחירות כי עתיד התורה והשבת בבית שמש על כף המאזנים"

למעלה מ-1500 איש השתתפו ביום ראשון בלילה בעצרת ענק שנערכה בבית שמש לקראת מערכת הבחירות הגורליות בעיר, למרות השעה המאוחרת שהתקרבה לעת חצות הלילה הציבור הגיע בהמוניו להשתתף בעצרת שנערכה בראשותו של מרן ראש הישיבה הגר"ש הכהן שליט"א נשיא מועצת חכמי התורה, ועשרות מרבני הקהילות הספרדיות בבית שמש וראשי ישיבותיה שנזעקו ובאו לעורר ולהתריע על גורלה של העיר בית שמש.

מרן הגר"ש כהן שליט"א אמר בעצרת כי עלינו ללמוד ממרן הגר"ע יוסף זי"ע שהיה שר התורה, כל דקה של תורה הייתה חשובה לו, אבל בימים של בחירות הוא סגר את הגמרא ועבר מעיר לעיר בכדי לעורר את הציבור לתמוך בעולם התורה, ביודעו כי בכך מקימים בתי מדרשות וישיבות, וכיום כולם רואים את עולם התורה שהתרחב בכל הארץ הודות למסירות נפשו, ולכן אשרי מי שלוקח חלק ונחלה במצווה גדולה זו.

"אני מכיר את ראש העיר הרב משה אבוטבול הוא תלמיד חכם ובן תורה, הוא יודע מה חשוב לעולם התורה, הוא כואב את דאגת מוסדות התורה והחינוך הטהור, ותראו איזה מהפכה הוא הביא לעיר הזו, כמה ישיבות ובתי מדרשות, תלמודי תורה וכוללים, ולעומתו יש כאלו שמחוסר אחריות לא מפחדים להרוס את הכל. עלינו לעמוד לימינו ולימין תנועת ש"ס להצביע ולחזק, כי זה חיזוק כל היהדות בבית שמש".

"אני קורא גם לציבור הנשים הצדקניות", הוסיף מרן הגר"ש כהן שליט"א, "יש להם זכות גדולה, הגמרא אומרת נשים במאי קא זכין, הם זוכים לגן עדן בזכות ששולחות את בעליהן ללמוד תורה בבתי מדרשות ואת ילדיהן לתלמוד תורה. כל הדברים האלו תלויים בכך שיהיו בתי מדרשות ותלמודי תורה בעיר, וכולנו יודעים כמה הנציגים שלנו ובראשם ר' משה דואגים להקים תלמודי תורה ובתי מדרשות בבית שמש, ולכן הנשים הצדקניות צריכות לפעול בקרב חברותיהן, להסביר להם את הזכות הגדולה שיש ביום הבחירות, זכות של העמדת התורה על תילה".

בדבריו התייחס ראש הישיבה שליט"א לטענות של אנשי שוליים הרוצים להרוס את כל עולם התורה בבית שמש, ואמר "מישהו אומר לי שיש תלונות על ניקיון הרחובות, אבל אני אומר לכם כי הנקיות האמיתית זה נקיות הדעת, הנקיות של תלמידי חכמים, התורה שלהם מנקה את האוויר, האוויר כאן קודש, ובזכות הזאת להקים עולה של תורה בבית שמש כל אחד צריך לשאוף, כי זכות לכל החיים, כל ישיבה שתיבנה, כל תלמוד תורה, הכל יזקוף לאלו שהצביעו ונתנו את הכוח לנציגים של עולם התורה".

ראש ישיבת אור החיים וחבר מועצת חכמי התורה הגאון הגדול רבי ראובן אלבז שליט"א אמר במשאו בעצרת כי הציבור כאן והציבור שבכל העיר צריך לדעת שמוטלת עליו אחריות ציבוריות, אחריות על כל עולם התורה שנבנה בבית שמש, ואם חלילה מישהו יפרוש מהציבור, עליו לדעת כי אוי לו מיום הדין, אוי לו מיום התוכחה.

"אני מכיר את בית שמש עשרות בשנים, הקמנו כאן מוסדות אבל כמה קושי זה עלה לנו, דם ודמעות, על כל הקצאה היינו צריכים להילחם, אנשים כאן פחדו שאם נקים מוסדות יבואו לכאן חרדים וניסו להתנכל לנו בכל דרך. הייתה זו מלחמה קשה ביותר, ר' משה אבוטבול שהיה זה חבר עירייה יוכל לספר לכם כמה קשיים עברנו, אבני נגף על ימין ועל שמאל, ממש תורה שלמדתי באף".

"חסדי ה'", הוסיף הגאון הרב אלבז שליט"א, "בית שמש הגיעה אל המנוחה ואל הנחלה, יש לנו כיום ראש עיר יקר, שלוחא דרבנן שפותח שער לכל ישיבה ולכל בית מדרש, הוא עוזר לכולם בלי תחנונים ובלי מאבקים, אדרבה הוא קורא לישיבות באו לבית שמש, והנה קמו כאן בשולים כאלו שיש להם תלונות על מדרכה שבורה ובשל כך רוצים להרוס את כל עולם התורה, היכן יראת השמים שלהם, היכן האחריות שלהם על תורתם של אלפי אברכים".

"אני קורא לכם מכאן היזהרו בגחלתן שלא תכוו, לא מדובר כאן באחריות פשוטה, רוצים להביא חורבן על כל בית שמש התורנית שהוקמה בדם ויזע, זה חילול ה' שאין כמותו, ולכן אני קורא לאלו שכאן ולאלו שאינם כאן, ביום שלישי תדעו שאחריות אדירה מוטלת עליכם, ביום הזה לא מסתכלים על קטנוניות אלא אך ורק למען שמו יתברך, ולהביא לקידוש שם שמים ברבים. בקשתי מאלו שכאן שילכו להסביר בדרכי נועם את גודל המערכה, ואת נחיצות ההתגייסות למען עתיד עולם התורה והישיבות בבית שמש", אמר ראש ישיבת אור החיים.

יו"ר תנועת ש"ס שר הפנים הרב אריה דרעי אמר כי אחרי שרואים את מסירות ליבו ונפשו של מרן הגר"ש כהן שליט"א, שממרום שנותיו עובר מעיר לעיר בכדי לעורר את הציבור, כל דיבור אחר יהיה מיותר, כולם צריכים ללמוד ממנו מה העיקר ומה הטפל ומה מוטל על כולנו לחשוב אך ורק איך ניתן להרבות כבוד שמים, שזה ע"י חיזוק תנועת ש"ס וחיזוקו של ראש העיר ר' משה אבוטבול שמוביל בגאון ובחן את בית שמש התורניות.

בעצרת נשאו דברים (לפי סדר הנואמים) הגאון רבי דוד בניזרי שליט"א ראש כולל אור החיים בבית שמש, הגאון רבי אפרים מזרחי שליט"א ראש ישיבת אמרי בינה, הגאון רבי שלמה גבאי שליט"א ראש הכולל בשכונת חפציבה, הגאון רבי אפרים מדר שליט"א ראש מוסדות 'ברית כהונה', הגאון רבי דוד כהן שליט"א רב ביהמ"ד ממזרח שמש, הגאון רבי ינון רביב שליט"א ראש ישיבת פנמה ומרבני רמב"ש א', והגאון רבי אליה הכהן שליט"א רב קהילת היכל יוסף ברמב"ש ג'.

לפני העצרת הוקרן סרט תיעודי מיוחד על חייו בקודש של מרן הגר"ע יוסף זי"ע, אותו ערך נכדו הרה"ג רבי יעקב ששון שליט"א, סרט שסחט דמעות רבות מציבור האלפים שהיה בעצרת וכן בעזרת הנשים לשם הובאו הדי העצרת ודבריהם של הרבנים בחובת השעה.

צילום: יעקב כהן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו