Yonatan Sindel/Flash90

הבית היהודי החליט: בלי תיק הביטחון – אין קואליציה

סיעת הבית היהודי החליטה פה אחד לדרוש את תיק הביטחון, "ללא שינוי המצב הביטחוני, אין טעם בהמשך קיום הממשלה". נתניהו לחרדים: ״איני מעוניין בהקדמת הבחירות". גורמים בסביבת נתניהו לא שוללים את האפשרות שבנט ימונה לשר ביטחון

סיעת הבית היהודי התכנסה הערב והחליטה פה אחד כי התנאי להישארות בקואליציה היא קבלת תיק הביטחון עבור יו"ר המפלגה נפתלי בנט. כזכור, בצהריים הכריז אביגדור ליברמן על פרישתו מהתפקיד. גורמים בסביבת נתניהו לא שוללים את האפשרות שבנט ימונה לשר ביטחון.

בהודעת הבית היהודי שיצאה בסיום ישיבת הסיעה נאמר כי "סיעת ׳הבית היהודי׳ הצביעה פה אחד בעד ההחלטה לדרוש את תיק הביטחון על מנת לשנות את מדיניות הביטחון ולהשיב לישראל את היוזמה ואת ההרתעה. ממשלה ללא הרתעה אינה ממשלת ימין. ללא קבלת האחריות על המשימה הלאומית של שינוי המצב הביטחוני ביחד עם ראש הממשלה, אין טעם בהמשך קיום הממשלה. הסיעה הסמיכה את יו״ר המפלגה לכל החלטה בעניין זה".

‏בסבב השיחות שמקיים ראש הממשלה נתניהו עם ראשי הקואליציה שוחח כבר עם ליצמן, גפני וכחלון. בנט שדורש את תיק הביטחון בינתיים נשאר מאחור. רה״מ נתניהו אמר לראשי המפלגות החרדיות כי ״איני מעוניין בהקדמת הבחירות בשלב הזה״.

בדרך לממשלת 61: נתניהו מקיים התייעצויות עם ראשי הקואליציה

בכיר בליכוד: אין טעם להקדים את הבחירות • בנט דורש את תיק הביטחון

בתוך כך, גם במחנה הציוני כינסו ישיבת סיעה מיוחדת לאור ההתפתחויות. יו"ר המפלגה אבי גבאי אמר כי "היום הוא יום של תקווה. יום שבו הציניות הפוליטית מבית נתניהו וליברמן מגיעה לפיצוץ. יום שבו הציניות קורסת אל תוך עצמה ומביאה להתפרקות הממשלה. זה יום של תקווה, בעיקר משום שאחרי הפיצוץ יהיה תהליך של שינוי. תהליך של החלמה והבראה מהציניות שהורסת אותנו. אני קורא לבחירות עכשיו. אין שום פתרון אחר".

"זה הזמן למהלך לאומי גדול, רחב, מהלך של אחדות, שמחבר בין כל מי שרוצה שינוי. עכשיו הזמן להתגייס ולהצטרף אלינו, למחנה הציוני. אנחנו האלטרנטיבה לשלטון נתניהו. התפטרתי מהממשלה כשליברמן מונה לתפקיד שר הבטחון. קראתי אז לראש הממשלה להתעשת רגע לפני, ולזכור שבטחון נשען על אנשים ועל מנהיגות ולא רק על טנקים ומטוסים".

"לצערי נתניהו העדיף את הפוליטיקה הקטנה ומינה אדם לא מתאים לתפקיד שר הבטחון. הפוליטיקה הזו הובילה אותנו לכך שהחמאס, ארגון טרור, מחליט מתי שר הבטחון שלנו יתפטר. חבריי ואני פגשנו אתמול את תושבי הדרום. ראינו את הבתים שנהרסו, את הפחד, את אובדן התקווה. ראש הממשלה אמר השבוע שאין לו פתרון לטרור מעזה".

"הבחירות יאפשרו לאזרחים הנפלאים שלנו לבחור בין ראש ממשלה שלא יודע לפתור את בעיית הטרור – לבינינו – האנשים שמאמינים שאפשר לשנות את המציאות, האנשים שיודעים שאפשר להחזיר את הביטחון לתושבי הדרום, שיודעים שאפשר להילחם בשחיתות, שיודעים שאפשר להחזיר את התקווה לצעירים ובעיקר שאפשר להחזיר את האחדות לעם".

"בממשלה בראשותי, ראש הממשלה לא יהיה בו זמנית גם שר החוץ, גם שר הבטחון וגם שר הבריאות. ממשלה בראשותי לא תדבר עם החמאס ולא תסגור איתו עיסקאות אלא תגייס את כל הכוחות האזוריים והבינלאומיים, כדי לטפל ברצינות ובאומץ בטרור מעזה.
נתניהו וליברמן העבירו מזוודות כסף לטרור – כי הם מורגלים בפוליטיקה הצינית של הדילים והקומבינות. אני לא אתן פרס לטרור – אני אנצח אותו, כי אני לא מפחד מהם. אנחנו מוכנים לבחירות, ואנחנו ננצח".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה שלא יעשה זאת?
הרי ממאי נפשך,
אם ביבי יסכים לתת לו את התפקיד (וביבי לא ירצה כי הוא מנע את התקיפות מול חמאס גם מליברמן, אז מה יעזור לו בנט?) אז בנט יכנס לתפקיד ויעשה מלחמה ויגרוף הצבעות מהעם בזכות שהיה תקיף מול חמאס.
ואם ביבי לא יתן לו את התפקיד אז ילכו לבחירות ובנט גם יגרוף קולות על שנלחם להיות בתפקיד ולתקוף את חמאס ומנעו ממנו, ובממשלה הבאה ידרוש להיות שר בטחון ממילא..

לכן הוא מצהיר זאת. ממאי נפשך הרווח שלו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו