צילום: הדס פרוש / פלאש 90

הנגבי מנסה להסביר: "לא עשיתי הבחנה בין תושבי העוטף לתושבי ת"א"

לאחר שגם רה"מ יצא נגד אמירתו, מפרסם השר צחי הנגבי הבהרה שבה הוא מנסה להעמיד את דבריו באור אחר. ‫"דבריי הבוקר כוונו לכך שמערכה רחבה בעזה תוביל לקרבנות רבים, לירי על תל אביב, לפגיעה כלכלית קשה ולפגיעה בתנועה האוירית לישראל"

נמשכת הסערה הפוליטית סביב אמירתו השנויה במחלוקת של השר צחי הנגבי באשר לסבב האש האחרון מול חמאס. גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו הצטרף לגינויים, ומטעמו נמסר: "ראש הממשלה בנימין נתניהו שולל לחלוטין את האמירה שיש הבחנה בין העוטף לבין תל אביב. התוקפנות של חמאס איננה ״מינורית״ ואין הבחנה בין הירי של חמאס לעבר יישובי הדרום לבין ירי לכל אזור אחר במדינת ישראל".

בעקבות הגינויים והביקורת, פרסם בצהרים השר הנגבי את הודעת ההבהרה הבאה: "‫מעולם לא עשיתי הבחנה בין חיי תושבי העוטף לבין חיי תושבי תל אביב, ואם כך הובנו הדברים אני מצטער על כך. ‬ ‫ממשלת ישראל פועלת להגן על תושבי העוטף בכל כוחה, לוחמי צה״ל מתמודדים מזה חודשים ארוכים עם התקפות בלתי פוסקות על הגדר, ומיליארדים מושקעים בבניית מכשול תת קרקעי שימנע חדירת מנהרות טרור אל תוככי הישובים.‬ ‫דבריי הבוקר כוונו לכך שמערכה רחבה בעזה הייתה מובילה בהכרח לקרבנות רבים בקרב לוחמינו, לירי מסיבי על תל אביב, לפגיעה כלכלית קשה, לפגיעה בתנועה האוירית לישראל ולהשלכות על המשק ועל התיירות. בסיום המערכה היינו עלולים למצוא עצמנו בדיוק באותה נקודה שבה אנחנו מצויים היום, ולכן העדפנו להגיע לרגיעה ארוכת שנים, ככל שהיא אפשרית, ללא הסלמה, למען תושבי הדרום ותושבי כל הארץ כאחד.‬ ‫אין בדברים האלה כדי לבטא יחס שונה כלשהו כלפי תושבי הדרום, אנשים אמיצים ומסורים שהממשלה מחוייבת לביטחונם כפי שהיא מחוייבת כלפי כל אזרחי ישראל".

הנגבי: "יש הבדל בין עוטף עזה לתל אביב" • בקואליציה ובאופוזיציה תוקפים


כזכור, בראיון שהעניק הבוקר הנגבי לגל"צ הוא השמיע שורה של התבטאויות שונות במחלוקת באשר לסבב האש האחרון מול חמאס. אנחנו יזמנו פעולה בעומק השטח והרגנו שבעה מחבלים. החמאס פעל מתוך עילה והתגובה שלו הייתה מינורית. 470 רקטות שהרגו פלסטיני אחד, 270 מהן נפלו באזור עזה".

"בסופו של דבר", כך הנגבי, "500 הארונות שנחזיר אם נכנס לג'אבליה, זה חמור. סגרנו את העניין, בואו נראה מה יהיה בהמשך. להזכירכם שהבלונים נגמרו". הנגבי נשאל על האופן בו היתה מגיבה הממשלה אם חמאס היה משגר טילים לאזור המרכז, והשיב: "יש הבדל בין בירתה הכלכלית של ישראל ובין נתב"ג, לבין ישובים אחרים".

דבריו של הנגבי עוררו ביקורת חריפה הן באופוזיציה והן בקואליציה. השר אורי אריאל מיהר להגיב ואמר: "התבטאות כזו כמו של צחי הנגבי היא לא ראויה בעליל. כיצד יתכן ששר בישראל יתבטא בצורה כזאת? עוטף ישראל זו מדינה ישראל ולארגון טרור אין מושג כזה מתקפה מדודה, על אחת כמה וכמה שאזרחי ישראל נפגעו בגוף ובנפש אני דורש מהשר הנגבי להתנצל ומיד על דבריו הקשים".

חברו לסיעה, ח"כ בצלאל סמוטריץ, היה חריף יותר: "אם ‎צחי הנגבי לא מודח היום מהליכוד לליכוד אין יותר זכות קיום".

השרה מירי רגב: "צחי הנגבי, טעית! האמירה שלך לא היתה במקומה. כפי שאמרתי השבוע בסיורי בשדרות ובשדות נגב: "דין עוטף עזה כדין תל אביב".כל ירי שמסכן את שלומם וביטחונם של אזרחי מדינת ישראל בכל מקום, חייב לייצר תגובה קשה וזהה"".

זהות הקצין שנפל ומטרת הפעולה יישארו חסויים; "יבוא יום ומלוא גבורתו יסופר"


יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי: "על פי צחי הנגבי על תושבי תל אביב אסור לחמאס לירות. על תושבי הדרום מותר לירות. על פי הממשלה – אי אפשר להגן על תושבי הדרום. שלטון שאין לו ערכים, שמבדיל בין דמם של אזרחי ישראל, חייב ללכת הביתה".

ח"כ מרב מיכאלי: "ממשלת נתניהו הבטיחה לבטל את הפריפריה. גם זו דרך".

ח"כ יאיר לפיד: "אמירת הליכוד, לא בפעם הראשונה, לפיה יש הבדל בין תושבי עוטף עזה לתושבי תל אביב, היא חרפה ערכית וביזיון בטחוני. תושבי העוטף אולי משעממים את נתניהו אבל הם אזרחים. מגיע להם ולילדים שלהם בטחון מפני הקסאמים".

תיעוד מעזה: זירות ההיתקלות בין הכוח המיוחד לחוליית חמאס

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

השר הנגבי אמר את מה שכולם יודעים רק לא מעיזים לומר, ברור שאם תל אביב הייתה תחת הירי הבלתי פוסק התגובה הייתה אחרת, זה רק נוח עכשיו להכפיש מישהו כדי שיחשבו שאני יותר טוב…

למה לא מתייחסים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו