Miriam Alster/Flash90

בנט לא מתנצל על תקיפת הפצ"ר: "יש עודף משפטיזציה בצה"ל"

יו"ר הבית היהודי נאמן לסיסמת מפלגתו ו'לא מתנצל' על דבריו הבוקר כי "החיילים מפחדים יותר מהפרקליט הצבאי מאשר מיחיא סינוואר". נתניהו: "חיילי צה"ל לא מפחדים מאף אחד". ליברמן: "רק יכול להגיד כי מדובר לא בביטחון, אלא בהפקרות"

סערה רבתית בעקבות דבריו של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט שהשווה הבוקר בין הפרקליט הצבאי הראשי לרב המרצחים יחיא סינוואר, "אנחנו מטילים חישוקים על החיילים. הם מפחדים יותר מהפרקליט הצבאי מאשר מיחיא סינוואר…." אמר בנט.

אך בנט מסרב להתנצל ומלשכתו נמסר כי "אין בכוונת בנט להתנצל על דבריו נגד הפרקליט הצבאי או לחזור בו. בנט עומד על דעתו שיש עודף משפטיזציה בצה"ל. הוא מאמין שאנחנו מחשקים את עצמנו בחישוקים משפטיים עודפים וזה פוגע במבצעיות ובלוחמים. הוא אומר את הדברים גם על בסיס הרבה הודעות שהוא מקבל מלוחמים בשטח".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו (ושר הביטחון) תקף במרומז את בנט ובציוץ בטוויטר כתב כי "חיילי צה"ל לא מפחדים מאף אחד". עם זאת, בדבריו בפתח ישיבת הסיעה לא טרח לגנות בקולו את הדברים של השר הבכיר.

שר הביטחון המתפטר, אביגדור ליברמן, מתח ביקורת על דבריו של בנט נגד הפרקליטות הצבאית. "רק יכול להגיד כי מדובר לא בביטחון, אלא בהפקרות ביטחונית. גם הקיצוץ אתמול הוא הפקרות ביטחונית, גם השתלחות נוספת של שר החינוך בלובשי מדים כמו הפצ"ר זו הפקרות".

ראש האופוזיציה ציפי לבני בפתח ישיבת סיעת המחנה הציוני: ״מזה שבעים שנה ישראל ניצבת בפני אתגרים ביטחוניים שראש מממשלה ושר ביטחון חייבים להתמודד מולם. שימוש פוליטי בביטחון הוא כרטיס אדום שחייב להוריד את המשתמש הציני מהמגרש הפוליטי. היום הגדיל בנט כששוב תלה את אין האונים שלו במערכת המשפט. *בנט לא רק שרוצה לשלוח את חיילי צה״ל לקרבות מיותרים, הוא גם רוצה להוריד מהם את השכפץ המשפטי בבתי משפט זרים ולהוריד מעל קירות צבא הגנה לישראל את רוח צה״ל והקוד האתי".

בעקבות הדברים פרסם היועץ המשפטי לממשלה ההודעה מיוחדת בה כתב כי, "כמי ששימש עצמו בתפקיד הפרקליט הצבאי הראשי משך שבע שנים, כולל במהלך מלחמת לבנון השנייה ומבצע "עופרת יצוקה", מבקש ד"ר מנדלבליט להדגיש כי עמידה בהוראות הדין, גם בשעת לחימה, היא מקור עוצמה לצה"ל, למפקדיו ולחייליו. קציני הפרקליטות הצבאית פועלים שכם אל שכם יחד עם המפקדים, למען המטרה המשותפת של השגת יעדי הלחימה".

הפרקליטות הצבאית, בראשותו של הפצ"ר אלוף שרון אפק, פועלת ללא לאות על מנת להעמיד לרשות צה"ל את המעטפת המשפטית הדרושה להפעלת עוצמתו הצבאית בכדי להכריע את אויבנו, תוך עמידה בהוראות הדין. היועץ המשפטי לממשלה מגבה באופן מלא את מלאכתם החשובה, המהווה חלק בלתי נפרד מהחוסן הלאומי של מדינת ישראל", דבר מנדלבליט.

גם הרמטכ"ל אייזנקוט נדרש לדברים ואמר: "כי הוא גאה בלוחמי צה״ל שעומדים על משמרתם, פועלים בנחישות ובמחויבות רבה בכל גזרות הלחימה ומגנים על תושבי מדינת ישראל. "הפרקליטות הצבאית היא חלק מעוצמתו של צה״ל ומסייעת לו כתף אל כתף עם המפקדים והלוחמים לממש את יעודו המבצעי ולנצח במלחמה. האלוף שרון אפק ממלא תפקידו במקצועיות ובהצטיינות שזוכה להערכה בצה״ל ומחוצה לו. יש להשאיר את צה״ל מחוץ לכל ויכוח פוליטי".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה לא הגינוי שחייל מפחד לירות על מחבל!
לא הגיוני שחייל יפחד לירות בשביל שלא יגישו נגדו תלונה!
הצבא והפרקליטות אמורים להגן על החיילים ולא להפקיר אותם!

ככה לא יכול להתנהל צבא!
לדוגמת אלאור עזריה שהצבא היה אמור לעמוד מאחוריו גם אם טעה או משהו… ולא לצאת נגדו!
הגינוי שחייל יטעה לפעמים כולנו בני אדם!

אבל זה שבשטח החיילים מפחדים לירות על מחבלים בשביל שלא יהפכו לאלאור 2, זה בושה וכלימה!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו