החל ממוצאי שבת: ירידה משמעותית במחירי הדלק

לאחר שבתחילת חודש נובמבר התבשרנו על ירידת מחירי הדלק ב-11 אגורות לליטר, כעת מודיע משרד האנרגיה על הוזלה נוספת במחיר הדלק ב-7.25% במחיר המפוקח לצרכן בשירות עצמי החל ממוצ"ש הקרוב. המספרים וההסברים - בפנים

לאחר שבתחילת חודש נובמבר התבשרנו על ירידת מחירי הדלק ב-11 אגורות לליטר, כעת מודיע משרד האנרגיה על הוזלה נוספת במחיר הדלק ב-7.25% במחיר המפוקח לצרכן בשירות עצמי – החל ממוצ"ש הקרוב.
ביזנעס שימושי
המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת בשירות עצמי – לא יעמוד על יותר מ-6.01 שקלים (כולל מע"מ). תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר (כולל מע"מ) וללא שינוי מחודש קודם.

באילת, המחיר לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת (בשירות עצמי) יעמוד על 5.13 שקלים – ירידה של 41 אגורות. תוספת בעד שירות מלא באילת תעמוד על 18 אגורות לליטר (ללא מע"מ), ללא שינוי מחודש קודם.

אם בחודש נובמבר הסיבה להורדה במחיר היתה בירידת מחירי הבנזין באזור הים התיכון (כששער הדולר העולה קוזז מהירידה) עתה ככל הנראה הסיבה לכך היא ירידה משמעותית במחירי הנפט בעולם, שקוזזו בשליש לכ-66 דולר לחבית (מ-100 דולר לפני שמונה שבועות) הנובעת מחישוב מחודש של המשקיעים וסוחרי הנפט על המלאים והביקוש העתידי לחודשים הקרובים.

הגורמים העיקריים לעודפי הנפט בעולם הם תפוקה אמריקאית גדולה, הפקה רוסית וסעודית משמעותית בחצי השנה האחרונה, והיצע גדול של נפט איראני בשווקים, בשל ההקלות באמברגו שהטילה ארה"ב על אירן.

לפי הערכות שפרסמה סוכנות האנרגיה הבינלאומית, מלאי הנפט הגולמי יעלה על הממוצע ששרר בחמש השנים האחרונות במדינות ה-OECD בתקופה הקרובה ממש.

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו