אחרי פסילת אדרי: מוטי כהן יתמנה לממלא מקום מפכ"ל המשטרה

אחרי החלטת הוועדה המייעצת למינוי בכירים לפסול את מועמדותו של משה אדרי לתפקיד המפכ"ל הבא, השר לביטחון פנים החליט כי ניצב מוטי כהן, מפקד מחוז דרום במשטרת ישראל יתמנה לממלא מקום מפכ"ל המשטרה

לאחר שהוועדה המייעצת למינוי בכירים פסלה אמש את מינויו של ניצב משה צ'יקו אדרי למפכ"ל המשטרה הבא, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן יביא לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב את מינויו כממלא מקום מפכ"ל משטרת ישראל, של ניצב מוטי כהן, מפקד מחוז דרום במשטרת ישראל ואחיו של מפכ"ל המשטרה לשעבר דודי כהן.

על פי הודעת השר לביטחון פנים מינויו של ניצב כהן למ"מ המפכ"ל יהיה לתקופה של 45 יום או עד למינוי מפכ"ל המשטרה, לפי המוקדם מביניהם.

כאמור, מינויו של כהן כממלא מקום למפכ"ל היוצא אלשיך, נעשו לאחר שהוועדה למינוי בכירים לא המליצה על מינויו של המפכ"ל הנבחר ניצב בדימוס משה צ'יקו אדרי.

על פניו אישור מינויו של הממלא מקום צפוי לעבור בהצבעה בממשלה ביום ראשון, מאחר וכבר תשעה מבין שרי הממשלה הודיעו כי יתמכו בכל מועמד שיביא ארדן לאישור הממשלה, כשחלקם אף קראו לו להתעלם מהמלצת הוועדה למינוי בכירים ולהביא לאישור הממשלה את מינויו של משה אדרי.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הודיע כי לא מוותר על מינויו של אדרי לתפקיד וכי הוא מתכוון להופיע בפני הוועדה למינוי בכירים כדי לשנות את חוות הדעת אותה קבלו נגד המינוי.

אחרי החלטת הועדה אמר ארדן, כי "הסיבה העיקרית להתנגדות שני חברי הועדה למועמדותו של ניצב בדימוס אדרי, היא הפגישה שקיים עם עו״ד פישלר. איני יכול להבין נימוק זה. כחבר בוועדה לבחירת שופטים נפגשתי אישית עם שופטים מכהנים שרצו להיבחר למחוזי או לעליון ורצו לשכנע להסיר את ההתנגדות למועמדותם. מה פסול בכך? לא תהיה איפה ואיפה".

"ולמי שלא היה ברור – ניצב בדימוס משה אדרי עבר בדיקת פוליגרף תעסוקתי בהצלחה לפי דרישת הוועדה", הוסיף ארדן. "אף מועמד לשום תפקיד אינו עובר בדיקה כזו על עברו. לא שופט עליון, לא פרקליט המדינה וגם לא ראש השב״כ. אני אלחם כנגד עוול שעושים בפעם השנייה (אחרי גל הירש) לקצין ששירת כל חייו את ביטחוננו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו