אדרי הערב בחגיגות הפרידה לאלשיך. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דרמה: הוועדה למינוי בכירים פסלה את מינוי אדרי למפכ"ל

הוועדה הודיעה כי פסלה את מועמדותו של אדרי בשל פגישה שערך עם עו"ד שייצג אדם שהתלונן נגדו, שלושה ימים טרם הופעתו בפניה. ארדן: "לא מקבל את עמדת הועדה המייעצת לפסילת אדרי". שקד: "מי שממנה מפכ"ל זו הממשלה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הוועדה למינוי בכירים החליטה לפסול את מועמדותו של משה (צ'יקו) אדרי לתפקיד מפכ"ל המשטרה הבא – כך נכתב בהודעה רשמית שיצאה הלילה (בין חמישי לשישי). לפי ההודעה, שני חברי ועדה הציבעו בעד המינוי בעוד ששניים – בהם יו"ר הוועדה השופט בדימוס גודלברג – הצביעו נגדה, ובמקרה של תיקו, מקבל היו"ר קול מכריע.

מהודעת הוועדה עולה כי הסיבה לפסילה היא פגישה שקיים אדרי עם עורך דין המייצג את רפי רותם – שהתלונן על הניצב בדימוס – טרם התייצב לראשונה בפני הוועדה. המחלוקת בין פישלר לאדרי הייתה על עצם קיום הפגישה ועל הנאמר בה. השופט (בדימוס) גולדברג ופרופסור איינהורן האמינו כי עצם הפגישה בין השניים כשל בהתנהגות ובשיקול דעת המגיע לכדי התנהגות בלתי ראויה, ולא רק "טעות", כפי שהגדיר זאת אדרי – ולכן האמינו כי אין להמליץ עליו לתפקיד המפכ"ל.

מנגד, חברי הוועדה משה טרי ופרופסור דניאל הרשקוביץ האמינו כי הפגישה בין השניים אינה משנה את ההתרשמות המקורית של הוועדה מאדרי, ומההסכמה להמליץ עליו לתפקיד. לדבריהם, הדבר נובע מכך שהשניים דנו בביקורת של פישלר על תפקוד המשטרה, ולא על עדות רותם בפני הוועדה.

על פי החלטת ממשלה ממאי האחרון, במקרים של תיקו בוועדה, מקבל היו"ר קול נוסף ומכריע. משכך, קבעה הוועדה כי אין להמליץ על אדרי לתפקיד הרגיש והנחשב.

בתגובה, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הודיע כי אינו מקבל את עמדת הועדה המייעצת וציין כי אין בנימוקיה כדי לבסס "דופי ערכי נורמטיבי" או ליקוי בטוהר המידות בהתנהגותו של ניצב אדרי, ואין בנימוקים, להבנתו, כדי למנוע את מינוי אדרי למפכ"ל. הוא ביקש להופיע בפני הוועדה ולהציג את טיעוניו והודיע כי ימנה ממלא מקום למפכ"ל המשטרה בזמן הקרוב.

שרת המשפטים איילת שקד תקפה את החלטת הוועדה ואמרה כי "מי שממנה מפכ"ל זו הממשלה בהמלצת השר לביטחון פנים, ולא שני חברי ועדת גולדברג". עוד היא ציינה כי "אי אפשר למנות מפכ"ל כאילוץ ולא לבצע את הבחירה הטובה ביותר בגלל מראית עין מאיזו פגישה. אדרי הוא קצין מצטיין. אף אדם אינו מושלם. הממשלה צריכה למנות את המועמד המתאים ביותר".

אדרי, ארדן ואלשיך, הערב. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כזכור, הוועדה התכנסה הערב כדי לדון בתוצאת בדיקת הפוליגרף התעסוקתי שערך אדרי בהתאם לבקשתה, אולם במהלכם חלו עיכובים והדיונים ארכו שעות רבות. בתחילת החודש הכריז השר לביטחון הפנים גלעד ארדן כי אדרי, המשמש בימים אלו כמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים, כי הוא מועמדו להחלפת המפכ"ל היוצא רוני אלשיך בתפקיד. עם זאת, מוקדם יותר השבוע קבעה הוועדה כי על אדרי לעבור בדיקת פוליגרף, בדומה למועמדים האחרים לתפקיד.

הוועדה ציינה גם כי במסגרת פעילותה פורסמה הודעה לציבור לפיה מוזמן כל אדם שבידיו עובדות העשויות, לדעתו, לסייע לבדיקת הוועדה, לפנות אליה – מה שהוביל לקבלת תגובות שונות בעניינו. בוועדה הסבירו כי על מנת למנוע אמירות עתידיות המעוותות את האמת בנוגע לכשרות המינוי – "עננה כזאת ראוי לה שלא תהיה מעל ראשו של המפכ"ל".

במהלך הערב, במקביל לטקס הפרידה הרשמי מהמפכ"ל היוצא אלשיך, התכנסה הוועדה לדיון בתוצאות. בשל עיכובים בקבלת ההחלטה – הוועדה המשיכה בהתייעצויות עד לשעות הלילה המאוחרות.

זמן קצר לפני נאומו בטקס הרשמי, המפכ"ל אלשיך התייחס לעיכוב בקבלת ההחלטה. "הדבר לא קשור בעדותי בוועדת גולדברג", אמר. "אני מתפלל שהעיכוב ייגמר ועזור לכל מי שייבחר להיכנס לתפקיד". השר ארדן מתח ביקורת וקרא לוועדה לאשר את המינוי. "אני סמוך ובטוח שאדרי הוא האדם המתאים והראוי להוביל את משטרת ישראל בשנים הבאות", אמר. "צר לי שקצין מצטיין צריך לעבור מסע הכפשות ושקרים כפי שעבר אדרי בשבועות האחרונים. כנראה שאת התרבות הרעה הזו עדיין לא עקרו ממשטרת ישראל. מקווה שגולדברג תאשר את מועמדותו של צ'יקו במהרה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture