פרטים חדשים על הפעולה שהסתבכה: "הכוח שהה בעזה כמה שבועות"

הכוח שכר דירה כמה שבועות לפני התקרית ועסק בחלוקת ציוד רפואי לנזקקים. הגילוי של הכוח הישראלי היה מקרי לחלוטין, בגלל התנהגות נוסעי הרכב. חמאס גזר עונש מוות על 6 משתפי פעולה עם ישראל ועונשי מאסר על 8 משתפי פעולה נוספים

בחברת החדשות פורסמו פרטים חדשים על ההיתקלות של כוח צה"ל בעזה, מהם עולה כי הכוח המיוחד של צה"ל שהה ברצועת עזה כמה שבועות לפני ההיתקלות ברצועה בחודש שעבר, שבה נהרג סא"ל מ', תחת כסות של ארגון רווחה בשם "במסה", שלו שני סניפים בחאן יונס ובתוך העיר עזה.

על פי הנתונים שעולים מחקירת חמאס, הכוח שכר דירה כמה שבועות לפני התקרית ועסק בחלוקת ציוד רפואי לנזקקים, בעיקר כיסאות גלגלים. על פי המקור הפלסטיני, במסגרת החקירה חמאס איתר את הדירה, נכנס אליה במסגרת החקירה, נכנס, מצא את הציוד וכיסאות הגלגלים וסימנים שמעידים שהכוח שהה שם כמה שבועות.

על פי מקור פלסטיני שמעורה בפרטי חקירת האירוע של חמאס, הגילוי של הכוח הישראלי היה מקרי לחלוטין. אנשי חמאס תחקרו את הנזקקים שקיבלו את הציוד ולרגע לא חשדו כי מדובר באירוע ביטחוני. עילת המעצר לחברי הכוח הישראלי הייתה בעיה הקשורה לנוסעי הרכב, שביצעו משהו שלא תואם את המקובל בחברה הפלסטינית ולכן נדרשו לחקירה.

בתחילת השבוע דיווח עיתון ה"אינדיפנדנט" הבריטי דיווח כי הכוח התחזה לקבוצה של עובדי סיוע רפואי. על פי הדיווח, הלוחמים השתמשו בתעודות זהות "מפורטות אך מזויפות" של אזרחים אמיתיים המתגוררים ברצועת עזה, ואולי אך נכנסו לרצועה דרך מעבר רשמי. חאזם קאסם, דובר חמאס, אמר כי "היו להם תעודות זהות מפורטות אך מזויפות של תושבי עזה שנמצאו [בתוך ההריסות]". חמאס חקר את התושבים שבזהותם נעשה שימוש, אך לא היה להם שמץ של מושג על השימוש שנעשה בשמם.

במקביל, במסגרת הלוחמה הפסיכולוגית נגד ישראל הודיע משרד הפנים של חמאס במסע"ת כי בית דין צבאי בעזה גזר עונש מוות על 6 משתפי פעולה עם ישראל ועוד עונשי מאסר שיעמדו על בין 6- 15 שנים עם עבודת פרך וכן על 8 משתפי פעולה נוספים שמסרו מידע וסייעו לישראל נגד חמאס.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו