צילומים: יונתן זינדל ומרים אלסטר - פלאש 90

כהן, הלוי, ביתן, סאו או אלוף בצה"ל? המירוץ למפכ"לות נפתח מחדש

המירוץ למפכ"לות נפתח מחדש • המועמדים: מוטי כהן, יורם הלוי, דוד ביתן, בנצי סאו או אחד משתת אלופי צה"ל. הבעיה: כולם צפויים לעבור את מסע ההשמצות שעבר אדרי, חלקם לא מעוניינים • פרשת גל הירש 2

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

השר ארדן נאלץ לחזור לאיתור מועמד למפכ"ל המשטרה אחרי שניצב אדרי הסיר את מועמדותו. השר לביטחון פנים יכול לחזור לשני המועמדים הנוספים שהתחרו מול אדרי, ניצב יורם הלוי או דוד ביטן, אולם הערכות אומרות כי שניהם לא יעברו את הוועדה למינוי בכירים. מועמד נוסף הוא ממלא מקום המפכ"ל היוצא, ניצב מוטי כהן, אך כבר הגיעו תלונות על מעשים לא ראויים שעשה כהן ולכן גם הוא מועמד לפסילה על ידי הוועדה.

ב'וואלה' דווח הערב כי במשטרה מעריכים שהמועמד המוביל הוא ממלא מקום המפכ"ל, ניצב מוטי כהן. ביום ראשון אישרה הממשלה את מינויו של כהן, מפקד מחוז הדרום, לתפקיד ממלא מקום המפכ"ל לאחר תום כהונתו של רוני אלשיך. מוטי כהן, משרת במשטרה כשלושים שנה, במהלך השנים שימש במגוון תפקידים במשטרה, בתחום השיטור במחוז תל אביב וכיום מכהן כמפקד מחוז דרום במשטרה. אחיו הוא דודי כהן, המפכ"ל ה-16.

על פי 'וואלה', גורמים במשטרה העריכו כי ארדן לא יבחר בשני המועמדים שהתמודדו מול אדרי ובראשם מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי, שכן בסביבתו של השר סבורים כי הלוי עומד מאחורי חלק מהפרסומים שהיו נגד אדרי ומפקד מחוז תל אביב דוד ביטן. בין היתר אדרי יצא לפני שבוע במתקפה מרומזת על סביבתו של הלוי במהלך טקס הפרידה מאלשיך, ואמר כי יש לעקור את הרעה החולה בתוך המשטרה של ההכפשות על מועמד.

על פי 'הארץ' ייתכן שארדן יבחר לפנות למועמד שכבר אינו משרת במשטרה, כמו סגן המפכ"ל לשעבר בנצי סאו, שכיהן גם כממלא מקום המפכ"ל לשעבר, יוחנן דנינו, כאשר מינוי מחליפו התעכב. עם זאת, העובדה שסאו אינו משרת במשטרה כבר שלוש שנים עלולה להוות מכשול, אם כי אין מחלוקת על ניסיונו הרב. בעבר היה סאו מועמד לשמש כמפכ"ל, אולם בלשכת ראש הממשלה סירבו למינוי על רקע קרבתו לאיש העסקים רוני מאנה, הנחשב ליריב של משפחת נתניהו.

אפשרות אחרת היא פנייה לאחד מאלופי צה"ל שפרשו לאחרונה או שמכהנים כיום. מינוי כזה יהווה מכה קשה למשטרה, מאחר שיהיה זה מפכ"ל שני ברצף שאינו מגיע משורות הארגון.

מוקדם יותר הודיע ניצב בדימוס משה אדרי לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן כי קיבל החלטה להסיר את מועמדתו לתפקיד המפכ״ל. ״לצערי, ישנם כוחות רבים שכל מטרתם היתה, מהיום בו הוכרזתי כמועמד, לסכל את מועמדותי לתפקיד, להכפיש ולרמוס את שמי הטוב ולפגוע במשפחתי", מסר.

לדברי אדרי, "אין בכוונתי לאפשר את המשך מסע ההכפשות נגדי, בזמן שכל חטאי הוא, שנבחרתי כמועמד לתפקיד החשוב של המפקח הכללי של משטרת ישראל. כבר עם הכרזת מועמדותי לתפקיד היתה בי התחושה כי מנסים לסכל אותה בכל דרך. תחושה זו קיבלה משנה תוקף עם פרסום חוות הדעת של הועדה ובמיוחד חוות דעתם של שני חברי הועדה, נציב שירות המדינה, פרופ׳ דניאל הרשקוביץ ומר משה טרי, שהמליצו לאשר את מועמדותי וכתבו בחוות דעתם: ״יש כאן ניסיון לפגוע במועמדות המועמד בכל מחיר״. בימים האחרונים ועם התקדמות התהליך, מסע ההכפשות חצה כל גבול והביא לפגיעה בשמי הטוב, על לא עוול בכפי".

"אני מודה לשר לביטחון הפנים על האמון הרב שנתן בי כאשר עמד לצידי לאורך כל הדרך ולציבור בישראל על תמיכתו הרבה בי, אשר חש את העוול שנגרם לי והביע זאת בפני בכל מקום בו ביקרתי. ברור לי כי גם לאחר שהממשלה תמנה אותי למפכ״ל אהיה צפוי להליכים משפטיים ממושכים לאישור מועמדותי, לכן, מתוך דאגה כנה ואהבה למשטרת ישראל, שעלולה להישאר ללא מפקד קבוע חודשים רבים ושתישא גם כן במחיר הסערה ומסע ההכפשות , גמלה בליבי ההחלטה בימים האחרונים להודיע על הסרת מועמדותי לתפקיד. אני מאחל הצלחה רבה למי שיבחר לתפקיד המפכל ואמשיך להירתם לכל משימה למען מדינת ישראל ואזרחיה״, לשון ההודעה של אדרי.

השר לבטחון הפנים גלעד ארדן הגיב להודעת אדרי ומסר: "מביע צער על הסרת מועמדותו של ניצב (בדימוס) משה אדרי לתפקיד המפכ"ל. ניצב אדרי הוא אדם שנלחם עשרות שנים למען בטחון אזרחי ישראל וגם אם עשה טעות במעלה הדרך, הרי שנוהל נגדו מסע הכפשות לא מוצדק שעשה לו עוול נוראי".

עוד הוסיפו במשרד לביטחון פנים, "השר ארדן מדגיש כי הליך הגשת המועמדות נוהל בצורה המסודרת והראויה ביותר ומועמדותו של ניצב אדרי נבחנה תחילה מול כל רשויות האכיפה על ידי היועץ המשפטי לממשלה וצוותו ואושרה למרות ההכפשות ניצב אדרי עבר בדיקת פוליגרף בהצלחה, בדיקה שאף בעל תפקיד אחר אינו עובר בנוגע לעברו. מעבר להליכים אלו, אין בדיקה נוספת שניתן לבצע טרם הגשת המועמדות. נבקש להזכיר כי השר ארדן ביקש מוועדת גולדברג לבחון תחילה את שלושת המועמדים בהתאם לקריטריונים שלה, אך הוועדה סרבה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture