טיל טוצ'קה. צילום: Urek Meniashvili, ויקיפדיה

חוששים מתקיפה? דיווח: חיזבאללה החל לשנע טילים לדרום סוריה

כלי תקשורת בסוריה מדווחים כי בצל מבצע 'מגן צפוני' מנייד ארגון הטרור הלבנוני טילים מתקדמים לטווח בינוני לעבר כפרים שונים בדרום סוריה, מרחק עשרות ק"מ מהגבול עם ישראל. ההערכות: חיזבאללה חושש מהסלמה שתוביל לתקיפה

חושש מתקיפה ישראלית? כלי תקשורת המזוהים עם האופוזיציה הסורית דיווחו הבוקר כי חיזבאללה החל לשנע כמה עשרות טילים לטווח בינוני מלבנון לדרום סוריה.

ע"פ הדיווחים, בלילה ובבוקר נרשמה תנועה ערה של משאיות נושאות מטען כבד מבסיסי חיזבאללה לעבר כפרים שונים בדרום סוריה – מרחק כמה עשרות קילומטרים מהגבול עם ישראל. במהלך ההעברה, כך נטען, נסגרו הכבישים הללו לתנועה אזרחית.

עוד עולה מהדיווחים כי הטילים שהועברו הם טילי טוצ'קה לטווח של עד 120 קילומטרים. הטילים הללו מסוגלים לשאת ראשי נפץ של עד 500 ק"ג, ולהגיע כאמור לטווח של 120 קילומטרים.

ההעברת הטילים מתבצעת בצל מבצע 'מגן צפוני' וההערכות הן שבחיזבאללה חוששים מתקיפה ישראלית נגד מצבורי הטילים בחסות המבצע הקרקעי, בין אם באופן יזום ובין כתוצאה מהסלמה בין הצדדים.

כזכור, בליל שבת האחרון, יממה לאחר התקיפה המיוחסת לישראל בסוריה, פרסם ארגון הטרור חיזבאללה סרטון איומים חדש נגד ישראל. בסרטון, הכולל קריינות וכתוביות בשפה העברית, מאיים חיזבאללה לפגוע בעומק ישראל אם זו תתקוף יעדים בלבנון עצמה. בין היתר מציג חיזבאללה תצלומי אוויר של הקריה בתל אביב, בסיסים ומקומות אסטרטגים נוספים – כשהרמז ברור.

צפו בסרטון שפרסם חיזבאללה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו