Miriam Alster /Flash90

ליברמן נגד מבצע 'מגן צפוני': "זה לא מבצע, זה עבודות הנדסיות"

שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן טוען כי פעולה בצפון לא מצדיקה אוזלת יד בדרום: "היינו חייבים לפעול בצורה קשה בעזה". השר גלנט: "הקבינט קיבלו החלטה נכונה, הוא הפקיר את המערכה". על מבצע 'מגן צפוני': "אם נגיע למלחמה – נחזיר את לבנון לעידן האבן"

שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן הגיב הערב לראשונה על הטענות שהוטחו נגדו מאז שהתפטר מהמשרד. האם באמת ברח מהמערכה, האם הכניס פוליטיקה לדיוני הצבא, והאם הוא עדיין סבור שעזה תחילה זו הדרך הנכונה? בריאיון ל"ערוץ 13" אמר כי אינו מתחרט שהתפטר.

ליברמן למבצע "מגן צפוני" והבהיר כי פעולה בצפון לא מצדיקה אוזלת יד בדרום: "מה שקורה בצפון זה פעולה הנדסית ולא מבצע", הסביר. "כל הזמן מנסים להעמיד אותם אחד נגד השני – אין קשר, אפשר לטפל בשתיהן. זה שהייתי יחיד בעמדה זה לא אומר שלא צדקתי". עוד הוסיף על המצב בדרום כי, "היינו חייבים לפעול בצורה קשה בעזה" – אך הסביר שלא הייתה חובה להיכנס לפעולה קרקעית.

בנושא ההעברה השנייה של הכספים הקטרים לרצועה טען כי "זו כניעה לחמאס ולטרור. קונים שקט במחיר הפקרת ביטחון לאומי", תקף ליברמן את ההחלטה להעביר את הכסף, אותה החלטה שלטענתו הובילה אותו להתפטר ממשרד הביטחון. "גם הגשם והשיטפון הזה לא ישטוף את הביזיון בדרך שטיפלנו בחמאס".

בתוך כך, השר וחבר הקבינט יואב גלנט תקף בראיון ל'חדשות 10' את ליברמן וטען כי התפטרותו הייתה "חוסר אחריות מוחלט". לדבריו, "ראש הממשלה והקבינט קיבלו פה החלטה נכונה, שהיא בניגוד לעמדתו של ליברמן. לצערי הוא הפקיר את המערכה, עזב, הלך. דבר שאני לא מצליח להבין אותו".

השר גלנט התייחס למבצע 'מגן צפוני' ואמר כי "יש לבטוח בצה"ל ובכוחו, אנחנו יודעים מה לעשות. זה לא אומר שאנחנו רוצים כל יום מלחמה, אבל אם נגיע אליה, אנחנו נחזיר את לבנון לעידן האבן". לדבריו, "יש לצה"ל ולישראל טכנולוגיה פנטסטית ויכולות מודיעיניות מבצעיות חזקות. אנחנו אוחזים בתכנית המינהור ההתקפית של חזבאללה. גילינו היום מנהרה שניה ונגלה עוד".

השר גלנט, שכינה את המנהרות כ"פצצה מתקתקת", תיאר את התרחיש האפשרי בהימצאות המנהרות: "יש פלוגה של חזבאללה שיושבת בתוך שטח ישראל, ממתינה ליציאה ממנהרה, וכאשר ניתן האור מהסיבות שלהם, אנחנו נמצא אותו מסתער לאיזשהו יעד. זה דבר שאין סיכוי אנחנו נשלים איתו. ולכן, היה חיוני לעשות את המבצע. אלו מנהרות שיכולות להחדיר עשרות אנשים".

"אנחנו מקלפים קליפה אחת בבצל הטרוריסטי של חזבאללה – קליפת המנהרות", אמר השר, "זה אחד מכלי הנשק שהוא הכין בעת האחרונה, הדיוק והמנהרות. את המנהרות אנחנו מורידים ללא מחיר". לדבריו, יש להיזהר מהאופן שבו מתייחסים לחזבאללה וטען כי "אין לתאר את האויבים שלנו ככאלה שלא ניתן לנצח אותם". לטענתו, "כשהמצבע יסתיים, כל המנהרות יטופלו בדרך כזו או אחרת".

גלנט התייחס לישיבות הקבינט ולהחלטות כבדות המשקל שמתקבלות בהן. "דיוני הקבינט הם רציניים, אחראיים ואין בהם תמימות דעים. בעשרות שנים של פיקוד, למדתי שהחלטות טובות הן כאלה שמתקבלות לא בקונצנזוס. כלומר, יש חיכוך, ובספו של דבר מקבלים החלטה", אמר. לבסוף, גלנט התייחס לעמדותיו הפוליטיות ואמר: "לא הסתרתי אף פעם שעמדותיי המדיניות והביטחוניות זהות לעמדות הליכוד. אני לא היחיד במפלגת כולנו שאלה עמדותיו".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תרתי משמע
כי בעיני הממשלה שהדרום יומטר עליו טילים – העיקר לא המרכז
ובעיני ליברמן להיכנס בכל הכוח בעזה גם אם יומטרו טילים על בני ברק – העיקר שייפסק הטילים מעזה על הדרום
אבל במערכה הבאה ואולי הנוכחית יהיה הרבה יותר מסוכן מטילי חיזבאללללההה במרכז מאשר בדרום

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו