Ohad Zwigenberg/YEDIOTH AHRONOTH/POOL

נתניהו: "נוכל לעשות הרבה יותר במבצע צבאי בעזה אם נידרש לכך" • צפו

ראש הממשלה ציין כי "אנו פועלים לנטרול הטילים המדויקים בלבנון ומנהרות החזבאללה, ולכן נעדיף לשמור על רגיעה בחזית הפלסטינית - אך נפעל אם נדרש לכך". בנט: "מדינת ישראל לא צריכה יותר להתייחס לחיזבאללה כאל ישות נפרדת מלבנון"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בישיבת שר הליכוד למצב הביטחוני ואמר כי, "אנחנו דוחפים את איראן מחוץ לסוריה בהצלחה גדולה ועוד לא גמרנו את זה. דיברתי עם פוטין גם על כך. אנחנו פועלים לנטרל את הטילים המדויקים בלבנון ואת המנהרות של חיזבאללה. אנחנו מקדמים בהצלחה סנקציות נגד חיזבאללה ונגד איראן".

"לכן אין לנו עניין שהחזיתות הפלסטיניות יידלקו בזמן הזה", הוסיף אש הממשלה. "אבל", ציין, "אם לא תהיה ברירה – אנחנו היום במצב לעשות הרבה יותר במבצע צבאי בעזה אם נדרש לכך, כי ניצלנו ואנחנו מנצלים את הזמן להיערכות. הקבינט כבר קיבל על כך עדכון ראשוני".

לאחר מכן, בפתח ישיבת הממשלה הוסיף נתניהו ואמר למצלמות כי "אנחנו זקוקים לאורך רוח, אבל עם אותה התמדה אנחנו נמשיך במבצע עד להשלמתו – עד לנטרול איום המנהרות בצפון. במקביל אנחנו פועלים במישור המדיני כדי להוקיע את חיזבאללה ואת איראן ולהגביר את הסנקציות נגד שניהם".

"שוחחתי אתמול עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין", הוסיף נתניהו. "סיכמנו שמשלחות התיאום של צה״ל וצבא רוסיה יפגשו בהקדם, מקווה שבימים הקרובים, כנראה במוסקבה, ושהנשיא פוטין ואני ניפגש בהמשך. זאת בהמשך לשיחה שקיימנו בפריז שהייתה מאד חשובה כדי להבטיח את המשך התיאום המוסדר שנמשך כבר כמה שנים בין צבא רוסיה לצה״ל".

ראש הממשלה הוסיף כי "אמרתי לנשיא פוטין שאנחנו ממשיכים במדיניות שלנו: לא נאפשר לאיראן להתבסס צבאית בסוריה, נמשיך לפעול נגד הנשק המדויק בלבנון ונשלים את סיכול איום המנהרות".

קודם לכן, בכניסה לישיבת הממשלה, אמר שר החינוך ויו״ר הבית היהודי, נפתלי בנט, כי "מדינת ישראל לא צריכה יותר להתייחס לחיזבאללה כאל ישות נפרדת מלבנון, כפי שעשינו במלחמת לבנון השנייה, מכיוון שהיכולת לברור את אותן רקטות מתוך בתי אזרחים אינה קיימת ומכיוון שחיזבאללה הפך להיות חלק מהותי ומרכזי ממדינת לבנון הריבונית".

"לכן, אם חלילה ירו לעבר מדינת ישראל רקטות מלבנון, אנחנו נראה בזה פעולה מלחמתית של מדינת לבנון הריבונית, על כל המשתמע מכך.
מי שמתיימר להיות ״מגן לבנון״, ימצא את עצמו כמחריב לבנון".

לדבריו, "אני מעריך שהפעולה ההנדסית לנטרול המנהרות תיארך חודשים ואולי יותר. ב-2014 היה קו פרשת המים בעניין מנהרות טרור, אז הנחתי על שולחן הקבינט את בעיית המנהרות מעזה ועד היום אנחנו עדיין מטפלים בנטרול אותן מנהרות. זה ייקח זמן גם בלבנון, אנחנו לא צריכים לשבת עם סטופר״.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו