יו"ר ועדת חוץ וביטחון וראש אמ"ן | צילום: יצחק הררי / דוברות הכנסת

ראש אמ"ן: לחיזבאללה אין יכולת תעשייתית להסבה וייצור אמל"ח מדויק"

במהלך סקירה שנתן בפני חברי ועדת חוץ וביטחון בכנסת אמר ראש אמ"ן, תמיר הימן, כי "הטלטלות האזוריות עומדות בפני סיום והשתנות גדולה" • לדבריו: "הסבירות למלחמה יזומה נמוכה, אך מציאות מייצרת פוטנציאל גובר לדינמיקה של הסלמה"

ועדת החוץ והביטחון בראשות חבר הכנסת אבי דיכטר, קיבלה היום סקירה מראש אמ"ן (אגף המודיעין), האלוף תמיר הימן, ששטח בפני הנוכחים את האתגרים הביטחוניים באזור.

בפתח הדיון אמר יו"ר הוועדה, כי "ראש אמ"ן מופיע לראשונה בפני מליאת הוועדה, שמונה חודשים מאז מונה לתפקיד, שהם כמו שמונה שנים בכל מדינה אחרת. מי כמו הוועדה הזו, על ועדות המשנה שלה, יודעים עד כמה צה"ל תלוי ומוכוון ע"י המודיעין".

ראש אמ"ן אמר לחברי הועדה, כי "הטלטלות האזוריות עומדות בפני סיום והשתנות גדולה, הטומנות בחובן הזדמנויות לצד סיכונים בכלל הגזרות", כאשר בהקשר של מבצע 'מגן צפוני' אמר, כי ארגון החיזבאללה מחזיק ביכולת אש סטטיסטית מזה שנים אך "אין ברשותו יכולת תעשייתית להסבה וייצור של אמל"ח מדויק".

הימן הוסיף והתייחס לפוטנציאל הנפיצות בזירה הצפונית וסקר בפני חברי הועדה את התקדמות מבצע "מגן צפוני", שמטרתו היא נטרול איום המנהרות בצפון, המהווה אבן יסוד בתכנית ההתקפה של ארגון הטרור חיזבאללה. בדבריו הדגיש כי חיזבאללה מחזיק ביכולת אש סטטיסטית מזה שנים אך אין ברשותו יכולת תעשייתית להסבה וייצור של אמל"ח מדויק.

בדבריו אף סקר את עיקרי המגמות בזירה האסטרטגית והאזורית, כמו גם את השפעותיה של מהפכת המידע על המחקר המודיעיני באמ"ן, כשבהתייחסו לתקופה הנוכחית – אותה כינה "עידן של שיבוש, עיצוב והתהוות" – אמר כי זו הזדמנות לפעולה בכלל הגזרות במסגרת המערכה שבין המלחמות.

בסיכום דבריו, אמר ראש אמ"ן, כי הסבירות למלחמה יזומה נמוכה, היות ודומה שהמלחמה אינה אינטרס של אויבנו כרגע. עם זאת, מציאות השיבוש, העיצוב וההתהוות מייצרת פוטנציאל גובר לדינמיקה של הסלמה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו