Miriam Alster/FLASH90

דגן ללבני: "את שונאת אותנו, קברתי תינוק בן שלושה ימים ואת משתלחת"

סיור שערכו היום חברי ועדת חות וביטחון בעפרה לא עבר בשקט: במהלכו, ראש המועצה האזורית שומרון תקף בצעקות את יו"ר האופוזיציה ציפי לבני, לאחר שאמרה שהמתנחלים משתמשים בביטחון לקידום אידיאולוגיה. "בעוטף עזה בחיים לא היית מדברת ככה"

חברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת סיירו הבוקר יחד עם מפקד אוגדת איו"ש, מח"ט בנימין וראשי רשויות כעת במקום הפיגוע בצומת גבעת אסף ולאחר מכן קיימו ישיבה של הועדה בישוב עפרה בהשתתפות ראשי הרשויות שקבלו כי ב"2019 צפוי לנו קיצוץ בהגנת היישובים ואנו בסכנה גדולה יותר". במהלך הדיון התפתח עימות חריף בין יו"ר האופוזיציה ח"כ ציפי לבני לראש המועצה האזורית שמרות, יוסי דגן.

חברת הוועדה, יו"ר האופוזיציה ח"כ ציפי לבני תקפה את ראשי הרשויות ביו"ש במפגש של הוועדה. "את מה נותן ביטחון, צריכים לקבל צבא ההגנה ישראל ולא אנשי הביטחון של היישובים. אל תבלבלו בין ביטחון לאידאולוגיה. אין קשר בינה לביטחון ואל תטענו שהיא קשורה לביטחון. אתם רוצים למנוע היפרדות אי פעם מהפלשתינים", אמרה לבני לראשי הרשיות.

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון הגיב ללבני בחריפות וצעק כי, "יש כאן שנאה אמיתית. אני קברתי תינוק בן שלושה ימים ואת באה לכאן ומשתלחת בנו". ח"כ ענת ברקו מהליכוד הגיבה ללבני ואמרה כי, "ספק אם לבני הייתה מדברת לראשי יישובים בעוטף עזה באותו אופן. אפשר לקחת את עזה כמקרה בוחן. משם התנתקנו".

בהמשך ביקשה לבני להבהיר כי "מה שמרגיש דגן כלפי התושבים, אני מרגישה כלפי כל אזרח בארץ ישראל. הכאב שלי הוא הכאב שלך. כולנו באותו מקום בדיוק. את הוויכוח לא צריך לנהל כאן". ח"כ יואב קיש תקף את לבני ואמר כי, "במקום להתנצל, את שוב חוזרת על הדברים. את לא תגידי לראשי רשויות איך לדבר". ח"כ אורן חזן אמר: "את סוחרת כאן בדם יהודים שנשפך בשביל האידאולוגיה שלך".

בהמשך מסרה לבני כי ״המשותף בינינו הוא הכאב בכל אירוע טרור כמו גם הצורך במתן ביטחון ללא פשרות לכל אזרח ישראלי. נתמוך בכל מהלך שישיב את הביטחון. אבל לא אקבל את את הניסיון לקדם בימים קשים אג׳נדה פוליטית שאינה קשורה לביטחון כמו עוד בנייה או סיפוח״. לדבריה, ״יש בינינו מחלוקת קשה. אני רוצה להיפרד מהפלשתינים ואתם לספח. זה כבר לא עניין בינינו לבין הפלשתינים אלא בינינו לבין עצמנו. ואת הויכוח הזה ננהל בנפרד מהדיון הבטחוני״.

צילום: מועצת יש"ע

יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני אמר בדיון כי "חופש תנועה זה אינו חופש טרור. אנו דורשים לבחון מחדש את מדיניות חופש התנועה. בנוסף, הריסת חדרונים של מחבלים לא גורמת להרתעה, צריך להרוס את הבתים והקומפלקסים של כל המשפחה התומכת. לפני שבוע השתתפנו בוועדה ודיברנו על המצב הביטחוני שהוא אינו כתמול שלשום, ואכן פני הדברים הם לא כתמול שלשום. עברנו אירועים קשים אשר מצביעים על אבדן הרתעה של צה"ל באזור. זה גורם לכך שמחבל יכול לצאת מהרכב ולרצוח, שזו העזה שלא ראינו בעבר.

"נקודה נוספת היא לגדוע את התקווה. אם ההתיישבות לא תתחזק ותתרחב, הם יבינו שלטרור יש אפקטיביות והם ימשיכו לפגע בנו. הסדרת ההתיישבות והמשך הבנייה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן יגדעו את התקווה שלהם שאומרת שננוצח דרך הטרור. אני קורא מכאן לוועדה להמשיך ולפעול למען החזרת הביטחון לתושבינו", דברי דורני.

יו"ר הוועדה, ח"כ אבי דיכטר סיכם את הדיון ואמר, "כמי שיש לו ניסיון של 47 שנים בלחימה בטרור, חשוב לי להבהיר: לחבית הטרור יש תחתית! זו לא חבית ללא תחתית. בשנים הקשות מאוד של האינתיפאדה השנייה אמרו לנו בעולם שאין אפשרות לנצח את הטרור. צהל, השבכ, המשטרה והתושבים הוכיחו שניתן לנצח את הטרור. האחריות שלנו כוללת. מהצפון לדרום ועד הפיגועים הקשים ביו"ש. אנחנו בוועדה נפקח על הנושא הזה לוודא שהביטחון ותחושת הביטחון לא ייפגעו. אם נצטרך לפעול חזק ומהר יותר כדי לספק תחושת ביטחון – אנחנו נספק תחושת ביטחון! אם יהיה עימות בין ביטחונם ותחושת ביטחונם של תושבי יהודה ושומרון לבין איכות החיים של הפלסטינים – אנחנו יודעים במה נתמקד".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לדבר עם ציפי ליבני זה כמו לדבר עם הקיר.
כאילו אין ערבים בתל אביב חיפה וכ"ו .
ניתוק מהפלסטינים ומההערבים שהזכרתי הם לא פלסטינים הם ישרעלשים. חחחח איזה אטימות וטימטום.

מלכות זה שליטה מוחלטת.
משיח יגיע יהיה באמת מלכות ישראל .
במהרה בימינו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו