Marc Israel Sellem/POOL

נתניהו: "לא נקבל מצב של הפסקת אש בעזה והפעלת טרור ביהודה ושומרון" • צפו

ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת הממשלה למצב הביטחוני: "הוריתי לזרז את הריסת בתי מחבלים, כך עשינו אמש וכך נעשה בימים הקרובים, ככל שבית המשפט יאשר את הריסת הבתים". על יוקר המחיה: "גם ההתייקרות אם תהיה, תהיה מינימלית"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה הבוקר לאיתור המנהרה הרביעית בצפון: "לפנות בוקר צה"ל חשף מנהרה רביעית של חיזבאללה. המבצע שלנו לשלול מחיזבאללה את נשק המנהרות מתקדם לפי המתוכנן והוא יימשך עד שישיג את כל יעדיו".

על המצב הביטחוני ביהודה ושומרון אמר ראש הממשלה כי "בעקבות פיגועי הטרור הרצחניים ביהודה ושומרון בשבוע שעבר נקטנו בפעולות תקיפות בביטחון ובהתיישבות. כוחותינו איתרו וחיסלו שניים מהמפגעים, השלישי הסגיר עצמו לכוחותינו, ולגבי הרביעי אנחנו פועלים נמרצות כדי למצוא אותו ונמצה גם עמו את הדין".

"הוריתי לזרז את הריסת בתי מחבלים, כך עשינו אמש וכך נעשה בימים הקרובים, ככל שבית המשפט יאשר את הריסת הבתים. שללנו אישורי עבודה לחמולות של המחבלים, ובניגוד לנוהג שהיה עד כה – הוריתי בתוקף תפקידי כשר הביטחון לא להחזיר את האישור אוטומטית אחרי תקופת השלילה. העברתי מסר ברור לחמאס: לא נקבל מצב של הפסקת אש בעזה והפעלת טרור ביהודה ושומרון. נגבה על כך מחיר כבד".

"הנחיתי להסדיר בהתיישבות את מעמדם של אלפי בתים ביהודה ושומרון, להקים שני אזורי תעשייה חדשים ליד אבני חפץ ובית"ר עילית, ולאשר 82 יחידות דיור חדשות בעפרה. יהיו צעדים נוספים". לדברי נתניהו "הטרוריסטים הפלסטינים חושבים שהם יעקרו אותנו מלב ארצנו – במעשינו ובעוז רוחנו אנו מבהירים להם ולעולם כולו שאנחנו כאן כדי להישאר".

עוד הסיף ראש הממשלה כי "קראתי לאחרונה אמירה חדה של מרטין לותר קינג המנהיג האמריקני הדגול לזכויות אדם – כשאנשים מבקרים את הציונים הם מתכוונים ליהודים, זוהי אנטישמיות – אני מברך את ידידי קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ, שתחת מנהיגותו האיחוד האירופי קרא לאמץ את ההגדרה הזו של מרטין לותר קינג – אנטי-ציונות היא ביטוי של אנטישמיות. אדם לא יכול להגיד שהוא לא נגד אמריקנים אבל רק חושב שאמריקה לא צריכה להתקיים, כפי שאדם לא יכול להגיד שהוא לא נגד יהודים אבל הוא רק חושב שמדינת היהודים לא צריכה להתקיים. אני מודה לקנצלר אוסטריה שפעל לחשוף את האבסורד הזה ולהגדיר במדויק את האנטי-ציונות כסוג של אנטישמיות".

"השבוע נקיים את מפגש הפסגה החמישי עם יוון וקפריסין במערך הסייבר הלאומי בבאר שבע. זה אירוע ראשון מסוגו אבל לא האחרון. נחתום על הסכמים בתחום הגנת הסייבר והטכנולוגיה, ונקדם את התוכנית להנחת צינור גז בין ישראל לאירופה. התוכנית הזאת תהפוך את ישראל למעצמת גז בקנה מידה רחב, אפילו עולמי. זהו עוד ביטוי לפריחה המדינית של ישראל שהיא בשיא של כל הזמנים וממשיכה לעלות".

נתניהו התייחס לגל ההתייקרויות במשק ואמר כי "שר האוצר עובד על תכנית מול רשות החשמל ושר האנרגיה כדי לצמצם למינימום כל התייקרות והוא יגיש את ההצעות במהלך הימים הקרובים. לאחרונה הייתה הוזלה של מחירי הדלק בשמונה אחוזים, זה עולה הרבה מאד וחוסך הרבה כסף למשפחה. בשלוש השנים האחרונות מחיר החשמל בישראל ירד בחמישה עשר אחוזים והוא נמוך באופן משמעותי ממחיר החשמל במדינות ה-OECD".

"שר האוצר עובד באופן כזה שגם ההתייקרות אם תהיה, תהיה מינימלית ונמשיך לדאוג להוזלת המחירים לצרכן. ביום שישי התפרסם מדד המחירים לצרכן, הוא ירד ב-0.3 אחוז, וכן ירד גם מדד המזון והדיור. מדובר בדבר מבורך שהוא תוצאה של מאמץ בלתי מתפשר להורדת יוקר המחיה שאנחנו מובילים יחד עם הממשלה. זו הצלחה לא מבוטלת ונדאג שהמחירים הללו ימשיכו לרדת", דברי ראש הממשלה.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture