Abed Rahim Khatib/ Flash90

הנייה מאיים: "כל חייל צה"ל שייכנס לעזה – ייהרג או יילקח בשבי"

בטקס לציון 31 שנים להקמת ארגון הטרור, הבטיח מנהיג חמאס לשחרר את המחבלים הכלואים בישראל. הנייה רמז כי הזרוע הצבאית שמה ידיה על אמצעים מיוחדים שהיו בידי כוח צה"ל במבצע החשאי שהסתבך, והבטיח לחשוף פרטים נוספים על הפעולה

היום מציין ארגון הטרור חמאס 31 שנים להיווסדו בטקס ענק בהשתתפות מאות אלפים בעצרת במרכז העיר עזה שקוראת להמשיך בהתנגדות החמושה ולבטל את ההכרה בישראל וצפויה להימשך במשך כל היום. בין השאר הגיעו לאירוע מנהיגי חמאס איסמעיל הנייה ויחיא סינאוור.

במהלכו הטקס הופרחו בלונים לשמיים ובאחד המיצגים במחאה נראו קבוצה של "חיילי צה"ל" מפוחדים, שנרדפים על ידי "רוחות רפאים" – בהתייחסות לדימוי של חמאס, שמצהיר שהוא פוגע ונעלם ונאמרו דברים בעד האחדות הפלסטינית. עוד קראו בעצרת לנסיגה מוחלטת מהסכמי אוסלו, ביטול ההכרה באויב (ישראל) וביטול התיאום הביטחוני.

מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה התייחס בנאומו למבצע של צה"ל שנחשף בחאן יונס ואמר כי הזרוע הצבאית של הארגון עמדה על המשמר: "מקומות הכניסה והיציאה של הכוח המיוחד שנכנס לעזה ידועים לזרוע הצבאית וכך גם הזמנים שבהם נכנסו ויצאו". הנייה הצהיר כי "מי מחיילי צה"ל שינסה להיכנס לעזה ימצא את עצמו הרוג או שבוי".

הנייה רמז כי הזרוע הצבאית של חמאס שמה ידיה במהלך התקרית על אמצעים מיוחדים שהיו בידי הכוח הישראלי. "ישנו אוצר ביטחוני וטכני חשוב וגדול בידיים של מהנדסי הזרוע הצבאית שיתרום להבנת דרכי הפעולה של הכוח שפעל ביותר ממקום אחד ומדינה אחת. הציוד הביטחוני והטכני יגלה הרבה על דרך הפעולה של הכוח הישראלי בגדה המערבית, בעזה, במדינות ערב ובמקומות אחרים", אמר והוסיף כי "לציוד הביטחוני היקר שבידי אל-קסאם יהיו השלכות מרחיקות לכת". הוא ציין כי גדודי אל-קסאם, הזרוע הצבאית של הארגון, יערכו מסיבת עיתונאים בימים הקרובים ויחשפו פרטים על המבצע של הכוח הישראלי.

הנייה הבטיח בנאום שנשא שישחרר את האסירים הפלסטינים הכלואים בישראל: "ההמונים שמשתתפים בעצרת היום הם התגובה הטובה ביותר לאלו שהטילו עלינו מצור ונלחמו בנו. העם הפלסטיני אומר היום כי ההתנגדות היא הבחירה שלו. אנו אומרים לאסירים בבתי הכלא הישראלים כי שחרורכם הוא באחריותנו ונמצא בראש סדר העדיפויות שלנו. לא יעבור זמן רב עד שנשחרר אתכם".

הנייה הוסיף כי "שנה לאחר החלטת טראמפ להעביר את שגרירות ארצות הברית לירושלים, העיר עודנה מוסלמית. תהלוכות השיבה הדגישו שהדור הזה דבק בזכות השיבה בזמן בו פועלים לחיסול זכות הפליטים". לדברי הנייה, תהלוכות השיבה הן הצעדים הראשונים בשבירת הכתר והפלת הגדר. אנו מודים לאחים במצרים שממלאים תפקיד חשוב בהשקעה במאבק העממי בתהלוכות השיבה כדי להסיר את הכתר מעזה. הנייה עקץ את שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן ואמר כי "ליברמן איים על עזה, אבל איפה הוא עכשיו? יושב בחצר הבית שלו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו