Yonatan Sindel/Flash90

ההורים שנפצעו בפיגוע: "ב-3 הימים שהתינוק שלנו חי הוא איחד את העם"

ההורים שאיבדו את בנם בפיגוע בצומת עפרה אמרו כי "האויבים שלנו יכולים לירות בנו, לדקור אותנו, לדרוס אותנו, לרצוח את הילדים שלנו, אבל הם לא יכולים לשבור אותנו". שירה איש-רן: "הדם של כל עם ישראל זורם לי בעורקים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שירה איש-רן ובעלה עמיחי, שנפצעו בפיגוע בעפרה בשבוע שעבר ואיבדו את בנם התינוק, מסרו הצהרה מיוחדת לתקשורת בבית החולים שערי צדק בירושלים, במהלכה הודו לקדוש ברוך הוא על הנס שנעשה להם ולעם ישראל על התפילות הרבות להחלמתם.

עמיחי הודה "לכל עם ישראל, שאתם , פשוט איזה כיף להיות חלק מעם כזה שכל הזמן שולחים מכתבים, הודעות, מתקשרים, ביקורים, נון סטופ כל הזמן". הוא הוסיף: "זה משהו שהתינוק שלנו הצליח לעשות בשלושה ימים קצרים שהוא חי, הוא פשוט איחד אותנו. האויבים שלנו יכולים לירות בנו, לדקור אותנו, לדרוס אותנו, יכולים, לא יודע, למצוא כל מיני, לזרוק אבנים, כל מיני דרכים לעשות פיגועים, יכולים לרצוח אותנו, את הילדים שלנו, אבל הם לא יכולים לשבור אותנו. אנחנו לא ניתן להם".

"לי פגעו שלושה כדורים ברגל ואוכל בעז"ה ללכת. אנחנו צריכים להגיד תודה להורים שלנו, למשפחות שלנו, שמלוות אותנו בנתינה עצומה כל הזמן", המשיך האב, "וגם לצוות הבית חולים שהם לא רק מקצועיים, הם גם פשוט אנושיים, זה לא מובן מאליו. הרופאים, האחיות העובדות הסוציאליות וכמובן הפארמדיקים שהצילו את החיים של שירה".

במסיבת העיתונאים שחזרה שירה את הדרך מזירת הפיגוע לבית החולים: "הפרמדיק ששמר עליי בהכרה, כל הזמן אמרתי לו אני מאבדת את ההכרה, הוא אמר לי את לא מאבדת את ההכרה. זה ממש בזכותו. אז כן אנחנו זוכרים כל מה שהיה. מהרגע הראשון, אני עד בעצם כמו שעמיחי אמר עד חדר ניתוח הייתי בהכרה".

שירה הוסיפה תודה מרגשת במיוחד: "ואם כבר מדברים על מד"א, איבדתי המון דם והייתי צריכה הרבה מנות דם להשלמה. עם ישראל תומך בי נפשית עם התפילות שפי שעמיחי אמר, אבל עם ישראל מחזק אותי גם פיזית. רוב הדם שזורם לי בעורקים לא שלי, הוא של עם ישראל". על הרגעים הקשים שלאחר הפציעה, סיפר עמיחי כי שירה הייתה בהכרה עד לרגע שבו הוכנסה לחדר הניתוח. "אמרו לי אחרי זה שהיא תהיה מעורפלת, שאולי לא תדע, אבל היא פשוט זכרה הכל"

קודם לכן, ד"ר אלון שוורץ, כירורג בכיר ביחידת הטראומה בבית החולים שערי צדק, עדכן על מצבה הרפואי של שירה איש רן שנפצעה קשה בפיגוע בצומת עפרה בשבוע שעבר. "מצבה של שירה התייצב, היא כבר לא בסכנת חיים, עדיין מיועדת לעוד ניתוחים ושיקום ארוך אבל יצאה מכלל סכנה", סיפר הרופא הבכיר.

ד"ר שוורץ הודה לאנשי מד"א, ביניהם הפרמדיק בצלאל בן חמו,שטיפלו בשירה לאחר הפיגוע והצילו את חייה. "אני רוצה להגיד בנוכחות הפרמדיקים ובעיקר בצלאל בן חמו, הצלת חייה נזקפת לפעולה שלהם. הפעלת הלחץ המקומי על אזור הדמם המאסיבי שגרמה פציעת הירי הצילה את חייה. בלי זה היא לא היתה שורדת ולא נשארת בחיים.

"השיקום יהיה ארוך", סיפר הכירורג, "יש לה פגיעה בעיקר בגפה התחתונה. דרושה הרבה פיזיותרפיה. מצפים לה הרבה ניתוחים. תהליך השיקום יהיה ארוך, אבל היא מאוד חיובית ומאוד מעודדת בנפשה, חזקה מאוד. אני מצפה שהשיקום יהיה מוצלח והיא תשתקם לבריאות מלאה".

בצלאל בן חמו, פרמדיק מד"א שטיפל בשירה איש רן שנפצעה קשה בפיגוע בצומת עפרה, שיחזר את ליל הפיגוע. "שמענו את הירי באוזניים עוד לפני ההזנקה הטלפונית והשיחות. נכנסו לאמבולנס ממוגן ירי ויצאנו לצומת", סיפר בן חמו לעיתונאים בבית החולים שערי צדק, שבוע לאחר הפיגוע הקשה.

"מצאנו שם שבעה פצועים בדרגות פציעה שונות. לקחנו את הבחורה שהייתה בהריון, שירה, הבנו את חומרת מצבה, ועשינו טיפולים תוך כדי נסיעה". בן חמו תיאר כי "לראות אישה בהריון פצועה קשה זה לא פשוט. מעבר לזה שהיא הייתה פצועה קשה – שירה היא לוחמת. היא הייתה גיבורה לאורך הנסיעה. עזרה לי בפעולות כשהייתי צריך עוד יד. אין ספק שהיא עמדה בזה בגבורה ואני מקווה שגם השיקום שלה יהיה מהיר וקל".

ביום שישי כתבה שירה פתק מרגש ממיטתה בבית החולים, בו היא קראה להורים "להגיד לילדיהם שהם אוהבים אותם". שירה, שהייתה בהיריון כשנפגעה, ילדה בהליך חירום את התינוק, עמיעד ישראל, שמת בבית החולים והובא למנוחות ביום רביעי שעבר. "בשבת הזו, בשם עמיחי, אני ועמיעד ישראל שלנו כל ההורים יתנו עוד חיבוק אחד לילדים שלהם ויגידו להם שהם אוהבים אותם, לא משנה מה", כתבה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture