טוביה ינאי ויסמן הי"ד

שלוש שנים אחרי: המחבל שרצח את ינאי ויסמן נשלח ל-35 שנות מאסר

בית המשפט הצבאי גזר היום עונש מאסר של 35 שנים על המחבל שרצח את טוביה ינאי ויסמן הי"ד ופצע אזרח נוסף באורח קשה במתחם רמי לוי בשער בנימין • עו"ד חיים בלייכר: הרוצח קיבל 35 שנות מאסר, הוא לא קיבל מאסר עולם, לא יתכן שמחבל כזה לא יקבל מאסר עולם, זה עידוד לטרור!"

בית המשפט הצבאי ביהודה גזר היום 35 שנות מאסר על מחבל שרצח את ינאי ויסמן הי"ד לפני כשנתיים בפיגוע בסניף רמי לוי בשער בנימין, כשהמחבל אף נדרש לפצות את משפחת הנרצח במיליון שקלים ורבע מיליון שקלים ליהודי נוסף שנפצע בפיגוע הקשה.

בית המשפט נמנע מלהטיל על הרוצח מאסר עולם בשל העובדה כי הוא קטין, אולם התביעה הצבאית מתכוונת להגיש ערעור על ההחלטה ולדרוש מאסר עולם. משפחתו של ינאי ויסמן הי"ד קיבלה את פסק הדין בזעם ודרשה מהשופטים להטיל על המחבל מאסר עולם וזאת לצורכי הרתעה ומניעת פיגועים נוספים בדומה למחבלים נוספים שקבלו מאסר דומה על אף היותם קטינים.

מפסק הדין עולה כי מחבל זה תכנן את הפיגוע מבעוד מועד יחד עם שני מחבלים נוספים, כאשר אלו הצטיידו בסכינים והגיעו יחד למתחם בו ביצעו את הפיגוע. כשהגיעו למקום תחילה הם פצעו קשה אזרח אחד ולאחר מכן דקרו למוות את סמ"ר טוביה ינאי ויסמן הי"ד, שאף נאבק עמם בגבורה וסיכל את המשך הפיגוע.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו אשר מלווה את המשפחה מסר: "היום נגזר דינו של קטין, אחד מרוצחיו של ינאי ויסמן הי"ד. הרוצח קיבל 35 שנות מאסר, הוא לא קיבל מאסר עולם, דבר שמבחינתנו חמור ביותר. הקטין הורשע ברצח, כחלק ממסע טרור, על דוכן העדים הוא אמר שהוא לוחם של ארגון החמאס, לא יתכן שמחבל כזה לא יקבל מאסר עולם, גם שהוא קטין. אי נתינת מאסר עולם למחבל כזה, זה עידוד לטרור, המשפחה ביקשה מהפרקליטות הצבאית לערר על פסק הדין בדרישה כי יוטל עליו מאסר עולם כפי הראוי לו".

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו