אייכלר ביו"ש: "למה אי אפשר להקים מחסומי בידוק בכבישים המסוכנים"

במהלך סיור שערכו חברי ועדת חוץ וביטחון בזירת הפיגועים בצומת עפרה ובגבעת אסף, ח"כ ישראל אייכלר תהה מדוע בכבישים מסוכנים כאלה, אי אפשר להקים מחסומים ולקיים מחסומי בידוק לכל רכב שמעלה את החשד הקל ביותר שיש בתוכו אמל"ח או מבוקש

חבריי ועדת חוץ וביטחון יצאו לסיור במקומות הפיגועים בגבעת אסף ובעפרה, שבוצעו בשבוע האחרון. במהלך הסיור דבר חבר הכנסת ישראל אייכלר ודרש לעשות מחסומי בידוק בכבישי יו'"ש ולא רק בכניסה לקו הירוק".

"כשאנו ניצבים במקום הפיגועים נשמעת הזעקה 'ארץ אל תכסי דמם' ", אמר אייכלר. "אסור לנו לקבל בטבעיות שזה מנהג העולם, האירועים הקשים התרחשו כבר ואנחנו ממשיכים הלאה לפיגוע הבא חלילה".

"אנחנו נמצאים כעת בשלושה ימים קשים מאד עד עשרה בטבת, בו העולם היה שרוי בחשכה והחל המצור על ירושלים", הוסיף אייכלר. "ראשית ברצוני להעביר תנחומים למשפחות השכולות יחד עם כל עם ישראל המתאבלים על החללים הי"ד. באנו להזדהות עם התושבים המתגוררים כאן, שסובלים ממצב בלתי אפשרי של טרור בכבישים וביישובים. עלינו להתפלל לשלומם ושיקויים בנו הכתוב 'כי נחם ה' ציון נחם כל חרבותיה וישם מדברה כעדן וערבתה כגן ה' ששון ושמחה ימצא בה' ".

"כעת להצעתי המעשית. לאחר ששמענו את הסקירות של אנשי הביטחון, יש לי הצעה פשוטה ביותר. איני מבין מדוע היא לא מיושמת כאן. ישנן שדות תעופה בארץ ובעולם, אליהם נכנסים רבבות אנשים מידי יום. אין אחד שיכול להיכנס שם עם נשק בלתי חוקי. כך גם בקניונים ענקיים בארץ ובעולם. כל אחד עובר בידוק קפדני בכל מקום בעולם. נסעתי גם במדינות רבות במזרח אירופה שיש שם אזורים, בין אזור לאזור ישנם מחסומים, בהם בודקים רשיונות. אם אין נשק, אמל"ח או כל דבר חשוד, ממשיכים בנסיעה".

אייכלר תהה: "אני לא מבין מדוע בכבישים מסוכנים כאלה, אי אפשר להקים מחסומים ולקיים מחסומי בידוק לכל רכב שמעלה את החשד הקל ביותר שיש בתוכו אמל"ח או מבוקש. כך נדע שכל הרכבים הנעים בכביש אינם מהווים סכנה. אמנם אני נגד הפרעת שגרת החיים למי שאינו חשוד, אך לא ייתכן שאנשים יסעו בכבישים כשיש סכנה שהרכב הנע מולם או לצידם, עלול להוציא תיכף רובה ולירות על הנוסעים. בידוקי ההרתעה שניתן לעשות בשאר מקומות בעולם, אפשרי גם כאן ללא פגיעה במרקם החיים של שוחרי השקט והשלוה".

בהתאם לדברים, אמר אייכלר בסוף דבריו: "אני מציע לוועדה לקבל החלטה שיש להקים מחסומים קבועים או ניידים, לא רק בכניסות לקו הירוק אלא בכל הכבישים בסיכון ולבצע בידוק ביטחוני כנדרש. לאחר כל ההשתדלות נזכור כי'ה' שומריך ה' צלך ה' ישמור צאתך ובואך מעתה ועד עולם'.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שמזכיר בכנסת שהכל בידי ה'

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו