Hadas Parush/Flash90

ניצחון לבנט: חוק גירוש משפחות מחבלים עבר בוועדת שרים

ועדת השרים לחקיקה אישרה ההצעה של הבית היהודי, לפיה ניתן יהיה לגרש את המשפחה לאזור אחר ביהודה ושומרון בתוך 7 ימים ממועד הפיגוע. היועמ"ש התנגד להצעה, בנט: "צעד חשוב במלחמה נגד הטרור ובהשבת ההרתעה"

ועדת השרים לחקיקה אישרה הערב (ראשון) את הצעת החוק לגירוש משפחות מחבלים שמקדם שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט. החוק יאפשר לאלוף פיקוד המרכז לגרש משפחות מחבלים לאזור אחר ביו"ש תוך שבעה ימים ממועד הפיגוע.

הצעת החוק, שאותה מקדמים בנט וח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי), נדחתה כמה פעמים לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו והועברה לדיון בקבינט. במהלך הדיון אמר מנדלבליט שהוא מתנגד להצעה מכיוון שהיא מנוגדת לחוק הבינלאומי. השרים הדגישו שהנימוק הזה לא צריך לתקוע את החוק ויש לחוקק אותו למרות התנגדות היועמ"ש. עמדת הליכוד הערב הייתה כי יש לתמוך בחוק ולהביאו להצבעה בקריאה ראשונה.

בתום דיון ארוך ביקש בנט משרת המשפטים איילת שקד, שעומדת בראש ועדת השרים לחקיקה, לאשר את ההצעה בוועדה. ההצבעה של ועדת השרים התבצעה באמצעות פתקים שהשאירו השרים, שבהם ציינו אם הם תומכים או מתנגדים לחוק.

שר החינוך נפתלי בנט מסר לאחר אישור הצעת החוק: "אישור החוק הוא צעד חשוב במלחמה נגד הטרור ובהשבת ההרתעה. המחבלים הפסיקו לפחד מאיתנו. יהודים נרצחים כי השתתפות בפיגועי טרור הפכה לביזנס משתלם, והמשפטיזציה משתקת את מערכת הביטחון מלפעול. אני שמח שהחלטנו להעביר את החוק, למרות התנגדותם הנמרצת של המשפטנים הסובבים את נתניהו. אנחנו משיבים את ההרתעה, כדי שישראל תחזור לנצח״.

ח"כ מוטי יוגב, יוזם הצעת החוק, הודה לשר נפתלי בנט על דחיפת החוק מול ראשי הקואליציה: "אני שמח שנציגי הממשלה בוועדת השרים בחרו למשול ודחו את העמדה הלא-מוסרית של היועצים המשפטיים". לדבריו, "החוק מעביר מסר לטרור, לפיו דם יהודי אינו הפקר. חובתה של ממשלת ישראל, להגן על אזרחיה למנוע פיגועים ולהציל חיים".

מוקדם יותר, אישרה ועדת שרים לחקיקה את חוק הסדרה השני של חה"כ בצלאל סמוטריץ', שגם אליו התנגד היועץ המשפטי לממשלה ואמר שאינו חוקתי. לפי דבריו הובן כי לא יוכל להגן על החוק בבג"ץ, בין היתר כי גורמי הביטחון טוענים כי אלו לאו דווקא מחזקים את ההרתעה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יובילו לכל העולם את ההגון בטיפול בטרור ולא הגויים לנו
כי מעולם לא התחייבנו לחוק הבינלאומי
ואנו אור לגויים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו