לקראת הדיון באו"ם: צה"ל חשף תיעוד: "חיזבאללה ניסה לחסום את התוואי"

יום לפני הדיון במועצת הביטחון של האו"ם, חשף צה"ל תיעוד נוסף ממנהרה בו נראה כי המנהרה נבנתה בצורה שונה הכוללת דיפון מבטון ולא רק סלע טבעי. בצה"ל מעריכים כי מחבלי הארגון ניסו לחסום את התוואי לפני תחילת המבצע

צה"ל מפרסם היום תיעוד נוסף ממנהרת טרור של חיזבאללה. בתיעוד זה, שנחשף יום לפני הדיון במועצת הביטחון של האו"ם שיתקיים לבקשת ישראל, נראית שיטת בנייה שונה למנהרה הכוללת דיפון מבטון. במנהרות שנחשפו לפני כן היו הדפנות חצובות בסלע. בצה"ל מעריכים כי מחבלי הארגון ניסו לחסום את התוואי לפני שמבצע "מגן צפוני" יצא לדרך.

במהלך הימים האחרונים איתרו לוחמי צה"ל כמה מנהרות טרור התקפיות של ארגון חיזבאללה, שחצו לשטח מדינת ישראל. בצה"ל אומרים כי המנהרות, כמו אלה הנוספות המצויות עתה בתהליכי חשיפה, גלויים וחשאיים, לא מהוות איום על תושבי ישראל ומידע סדור בנושא הפעילות נמסר כל העת לראשי הרשויות בצפון. "מרגע חשיפתן של מנהרות הטרור פועלים לוחמי צה"ל ללמידה שלהן באמצעים שונים הכוללים יכולות צילום ומחקר לצד מלכוד המנהרות. המאמץ לחשיפה ונטרול מנהרות הטרור נמשך כפי שתוכנן".

פעולות ביטון המנהרה על ידי אנשי חיזבאללה התרחשו באחת המנהרות שצה"ל עדיין לא מתיר לפרסם את מיקומה, אך לפי פרסומים לבנוניים מהשבועיים האחרונים, צה"ל חפר לצורך איתור מנהרות נוספות לא רק ליד מטולה, אלא גם סמוך לזרעית בגזרה המערבית של גבול לבנון ובאצבע הגליל, במובלעת רקפת שמקבילה ליישוב יפתח.

מחר יתקיים דיון במועצת הביטחון של האו"ם בעניין מנהרות חזבאללה, זאת לאחר שאתמול אישר ארגון יוניפי"ל, שאחראי מטעם האו"ם לשמירת השקט בגבול בין ישראל לבנון, את קיומם של ארבע מנהרות בגבול, והדגיש כי בשלב זה הוא יכול לאשר כי שתיים מהן חצו את הקו הכחול. זאת, לאחר קיום בדיקה עצמאית . "הדבר מהווה הפרה של החלטה 1701", נמסר בהודעת הארגון, בהתייחס להחלטת האו"ם שהביאה לסיומה של מלחמת לבנון השניה ב-2006. עם זאת, בהצהרה לא מוזכר שמו של ארגון חיזבאללה כאחראי על החפירות.

הבוקר דווח כי ישראל ביקשה מארצות הברית להתערב וללחוץ על הצבא הלבנוני כדי שיחשוף מנהרות של חיזבאללה בצד הלבנוני, וישמיד אותן בשיתוף פעולה עם כוחות יוניפי"ל – כך דיווח בעיתון הלבנוני "אל אחבאר", המקורב לחזבאללה, מפי מקורות דיפלומטים מערביים בביירות. לפי הדיווח, ישראל מעוניינת לשנות ולחזק את סמכויותיו של יוניפי"ל מתוך הטענה שחזבאללה מפר את החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם, ועל מנת למנוע ממנו לעשות זאת יש לחזק את הכוח הבין-לאומי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו