צילום: ויקיפדיה

חוק המזומנים ישנה גם את הצ'קים • כל מה שאצתם צריכים לדעת

בנק ישראל מתכונן ליישם את חלקו בפיקוח על הצ'קים ובפיתוח אמצעי התשלום המתקדמים על רקע החוק לצמצום השימוש במזומן • בתפריט: איסור על מתן צ'ק פתוח, הגבלת על הסבות צ'קים, טבלת מידע בגב הצ'ק ועוד • כל הפרטים

החוק לצמצום השימוש במזומן ייכנס לתוקף בינואר 2019 בכל הנוגע למזומן (איסור על תשלום במזומן מעל 11 אלף ₪ בתשלום לבית עסק, ומעל 50 אלף ש"ח בתשלום בין אנשים פרטיים) אך ששה חודשים לאחר מכן, ביולי 2019 ייכנסו לתוקף מגבלות החוק בכל הנוגע לצ'קים.
ביזנעס שימושי
בין היתר, יחול איסור על מתן צ'ק שלא רשומים עליו פרטי המוטב (צ'ק פתוח) – כשהאיסור יחול על צ'ק בכל סכום כאשר אחד הצדדים הוא עוסק; ובסכום של למעלה מ-5,000 ₪ כאשר שני הצדדים הם אנשים פרטיים.

כמו כן, תחול הגבלה על הסבות צ'קים (פריטה לחבר, סחירות בין ספקים וכו') ולא יהיה ניתן להסב צ'קים בלי ששמו ומספר זהותו של המסב (מקבל הצ'ק מבעליו) יהיו נקובים בצ'ק. ההגבלה מוטלת על שני הצדדים לעסקה, וחלה על שקים שסכומם עולה על 10,000 ש"ח.

החוק מטיל אחריות על הבנקים, בנק הדואר ובעלי רישיון למתן שירותי פיקדון ואשראי לא לפרוע צ'קים החורגים מהמגבלות הבאות: שם הנפרע אינו נקוב בצ'ק; צ'ק שמוסב יותר מפעם אחת שסכומו עולה על 10,000 ש"ח.

בנק ישראל אחראי על יישום סעיפי החוק המתייחסים לצ'קים, שכאמור ייכנסו לתוקף ביולי 2019, ונוקט בהקשר זה, לפי הודעתו שפורסמה הבוקר (א) בפעולות הבאות:

כדי למנוע בלבול אשר עלול לגרום לציבור המשתמש בצ'קים לעבור על אחד מסעיפי חוק המזומן, בנק ישראל מעדכן את התקן על פיו מודפסים צ'קים בישראל, כך שבצ'ק המודפס במקור ללא הגבלת סחירות (ללא הגבלה של "מוטב בלבד" בצ'ק) תופיע טבלה בגב הצ'ק אשר תנחה את המשלם או המקבל לגבי המידע שהם נדרשים לציין בגב הצ'ק.

בנוסף, בנק ישראל מעדכן את הדיווח בין הבנקים כך שצ'קים (מעותדים) שיופקדו למשמרת טרם תאריך כניסת החוק לתוקף ויוצגו לגבייה לאחר תאריך כניסת החוק לתוקף, לא יוחזרו גם אם לא יעמדו בחוק לצמצום המזומן.

מקור: http://bizzness.net/

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו