בדרך לבחירות: חוק פיזור הכנסת אושר בשלוש קריאות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לפיזור הכנסת ברוב של 102 ח"כים וללא מתנגדים • וגם: הח"כים הפרובוקטורים שלא יכהנו בכנסת הבאה, זועבי מכחישה אבל יו"ר הכנסת כבר מברך • רכבת הבחירות יוצאת לדרך

מליאת הכנסת אישרה הערב (רביעי) את החוק לפיזור הכנסת ה-20 בקריאה שנייה ושלישית. להצבעה עמדו שש הצעות חוק לפיזור שאושרו במליאת הכנסת, זאת לאחר דיון בו נאמו עשרות דוברים. מדובר בהצעת חוק ממשלתית והצעות חוק פרטיות של ציפי לבני, יאיר לפיד, רוברט אילטוב, תמר זנדברג ואיימן עודה. 

מוקדם יותר היום אישרה מליאת הכנסת בקריאה ראשונה את הצעת חוק התפזרות הכנסת העשרים, המציע לקיים את הבחירות בעוד מספר חודשים בתאריך ד' ניסן ה-9/4/2019, ברוב של 104 ח"כים וללא מתנגדים. ההצבעה על פיזור הכנסת התקיימה לאחר דיון בו נאמו עשרות ח"כים, כאשר להצבעה עמדו הצעת חוק ממשלתית והצעות חוק פרטיות של ח"כים שונים ביניהם ציפי לבני, יאיר לפיד, תמר זנדברג ואיימן עודה.

בתוך כך בצל ההצבעה על פיזור הכנסת, שני ח"כים ערבים מרשימת בל"ד, ג'מאל זחאלקה וחנין זועבי הודיעו כי לא ימשיכו לקדנציה נוספת, כשאף ח"כים נוספים אמרו כי שוקלים זאת. ח"כ חנין זועבי הכחישה האת הדיווח אוותיה ואמרה, כי "לא התקיים דיון במפלגת בל"ד בעניין התמודדותי לכנסת הבאה. הנושא לא נמצא על סדר היום שלי ומוקדם לדון בו. כנראה מישהו לא מעוניין לראות אותי בכנסת והחל להפיץ שמועות במסגרת הקמפיין השקרי שלו".

בתגובה לדיווח על על סיום כהונתם של שני הח"כחם הערביים כתב יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, בחשבונו בטוויטר: "בלי זועבי ובלי זחאלקה. ובעזרת השם, גם בלי בל״ד כולה. המפלגה הזו לא תורמת דבר לכנסת, להפך, פוגעת בציבור הישראלי כולו". חברת הכנסת ניבין אבו רחמון מהרשימה המשותפת הגיבה לציוץ של אדלשטיין וכתבה: "רק היום עמדתי ונאמתי על כמה קשה להיות ח״כית ערביה ולהתמודד עם כל ההסתה והדה-לגיטימציה מצד ח״כים אחרים והנה יו״ר הכנסת, רגע אחרי ההצבעה לפיזור חוזר על אותו דפוס פעולה. אנחנו כאן ונשאר כאן אדלשטיין".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

דגל התורה רוצו לבד
או שישים ארבעים לטובת דגל
אם אנחנו נצביע ש"ס

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו