צילום: חדשות 10

בג"ץ החליט: השופטת מפרשת המסרונים תשוב לכס השיפוט

השופטת שהתכתבה עם חוקר הרשות לניירות ערך ערן שחם-שביט בעניין הארכת מעצר החשודים בתיק בזק, הודחה מתפקידה בחודש אפריל - וערערה על ההחלטה. בג"ץ ביטל את ההדחה והיא תוכל לשוב לתפקידה במרץ - אך לא תדון בתיקים פליליים במשך שנתיים

בג"ץ קבע היום (חמישי) כי הוא מקבל את עתירתה של השופטת רונית פוזננסקי כץ ומבטל את גזר דינו של בית הדין המשמעתי לפיו היא מודחת מכס השיפוט ולמעשה ביטל את גזר דינו של בית הדין המשמעתי שהרשיע את השופטת רונית פוזננסקי-כץ על פי הודאתה בפרשת המסרונים בפרשת בזק-וואלה (תיק 4000). בג"ץ הקל בעונשה והסתפק בנזיפה.

בית המשפט קבע כי על פוזננסקי-כץ להשיב את השכר המופחת שניתן לה מאז הושעתה לראשונה, ב-22 במרס האחרון, ותצא לחל"ת עד ל-22 במרס הקרוב – כך שבפועל, היא מושעה ללא שכר במשך כשנה שבסיומה תשוב לכהן כשופטת. בנוסף, לא יותר לה לשבת בתיקים פליליים למשך כשנתיים. בפועל, מדובר בקבלה של עמדתה שרת השמפטים, איילת שקד, שהאמינה כי זהו העונש הראוי לשופטת.

מוקדם יותר השנה עתרה השופטת לבג"ץ נגד ההחלטה ממרס על הדחתה מתפקידה בעקבות "פרשת המסרונים". שרת המשפטים איילת שקד תמכה בדרישה להקל בעונשה, ואמרה לבג"ץ כי לדעתה העונש ההולם לעבירה הוא השעיה לשנה ללא שכר, וכן הרחקה מתיקים פליליים למשך שנתיים – העונש שניתן דה פקטו לשופטת בעקבות החלטת בג"ץ.

פוזננסקי-כץ הורשעה באפריל האחרון לאחר ששיחותיה עם שחם-שביט בווטסאפ לקראת הארכת המעצר של בכירי חברת בזק הודלפו לתקשורת. במסגרת הסדר הטיעון הודתה השופטת כי חילופי המסרונים עם עורך הדין לא היו ראויים, אך למרות החלטת בית הדין המשמעתי ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות להדיח אותה – עתרה לבג"ץ. הרכב בית הדין המשמעתי, שכלל את הנשיא בדימוס אשר גרוניס, שופט העליון ניל הנדל וסגנית נשיא ביהמ"ש המחוזי בנצרת אסתר הלמן, קבע פה אחד כי השופטת ביצעה עבירת משמעת והתנהגה באופן שאינו הולם שופט בישראל, תוך הפרת כללי האתיקה לשופטים.

בתוך כך, בית המשפט המחוזי בירושלים קבע שלשום כי שחם-שביט יוכל לשוב לתפקידו כבר בחודש מרץ הקרוב. במסגרת הסדר שחתם עם הפרקליטות שחם-שביט יעבור מתפקידו כיועמ"ש הרשות לתפקיד משפטן בכיר, וקיבל נזיפה חמורה בתיקו האישי. שרת המשפטים איילת שקד לא קיבלה את החלטת בית הדין המשמעתי, ואמרה כי היא לא מאמינה שהפרשה צריכה לגרום להדחתה של השופטת – אלא רק להשעייתה.

מפרסומי ההתכתבות בין פוזננסקי-כץ לתובע מטעם רשות ניירות הערך, עורך הדין ערן שחם-שביט, עלה כי שחם-שביט עדכן את השופטת בדבר דרישות הרשות לניירות ערך במעמד הארכת המעצר ואף הנחה אותה כיצד להגיב באולם בית המשפט. "לפחות הבשורות הנחמדות שאור ועמיקם ישתחררו מחר, תיראי מופתעת", כתב הנציג לשופטת, שענתה: "אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת".

עורך הדין שלח לשופטת הודעה בה התייחס להארכת מעצרן של מנכל"ית בזק סטלה הנדלר ולאיריס אלוביץ', רעייתו של שאול בעל השליטה בחברה – ששתיהן נעצרו במסגרת ההתפתחויות בחקירת תיק 4000. "סטלה ואיריס נבקש מחר ימים ספורים. יבקשו שלושה ימים ואת בהחלט, אבל בהחלט יכולה לתת יומיים", חשף נציג הרשות לני"ע. השופטת בתגובה ענתה לו מיד: "אתה ממשיך לגלות לי הכול ואני אאלץ להיראות ממש ממש מופתעת".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

השופטים המציאו שדת הדמוקרטיה קודמת לדת ישראל כשאין כזה חוק
השופטים המציאו שהגנתם על הכל כולל בעלי חיים כשאין כזה חוק
וצריך להיות עשר אחוז מהשופטים חרדים כשיעורנו באוכלוסיה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו