נתניהו לבכירים בליכוד: בנט ושקד מרסקים מפלגות בגוש הימין

ראש הממשלה התייחס לראשונה להקמת מפלגת הימין החדש בשיחות סגורות: "זו פגיעה אנושה במחנה הלאומי שעלולה להביא להקמת ממשלת שמאל". החשש: אחת ממפלגות הימין תישאר מחוץ לכנסת ויווצר גוש חוסם של המרכז-שמאל והערבים

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לראשונה בשיחות סגורות עם בכירים בליכוד להקמת מפלגת 'הימין החדש' של נפתלי בנט ואיילת שקד. לדבריו, "זוהי פגיעה אנושה במחנה הלאומי שעלולה להביא להקמת ממשלת שמאל", כך דווח הבוקר ב'ישראל היום'.

נתניהו, ששוהה בביקור מדיני בברזיל לרגל השבעתו של הנשיא הנבחר ז'איר בולוסנארו, נמנע עד עכשיו מהתייחסות לנושא בפומבי או בשיחות סגורות. כעת, הוא שוחח עם בכירים בליכוד ואמר להם כי בנט ושקד מרסקים מפלגות בימין שלא יעברו את אחוז החסימה. על פי הסקרים האחרונים, ש"ס, כולנו, הבית היהודי וישראל ביתנו מתנדנדות סביב אחוז החסימה, ואם אחת מהן בלבד לא תיכנס לכנסת – הגוש החוסם של הימין עלול להתמוטט.

אמש היה זה דוברו של ראש הממשלה שהפיץ את דבריו של השר יריב לוין, הקרוב במיוחד לראש הממשלה, שכתב כי "מהתקפתם הפרועה על ראש הממשלה נתניהו ברור שכל כוונתם של בנט ושקד היא להפיל את ראש הממשלה ואת שלטון הליכוד. כשם שהם השתמשו בבית היהודי ונטשו אותו, כך הם יקחו את המנדטים שיקבלו בבחירות ויעבירו אותם מימין לשמאל, לחיקו של יאיר לפיד, שאיתו הם היו ויהיו ב'ברית אחים'. לא סתם לפיד חגג ומיהר לברך אותם".

על פי הסקרים שפורסמו אמש ('החדשות') הרשימה החדשה של בנט ושקד מקבלת ששה מנדטים לעומת ארבעה לטובת הבית היהודי – האיחוד הלאומי, ('חדשות 10') רשימת 'הימין החדש' של בנט – 8 מנדטים, האיחוד הלאומי' מקבלים 3 מנדטים ולא עוברים את אחוז החסימה, ('כאן חדשות') הימין החדש של בנט ושקד עם 14 מנדטים והבית היהודי לא עוברת את אחוז החסימה.

גם יתר המפלגות בימין מתנדנדות על גבול אחוז החסימה. על פי סקר 'החדשות' ש"ס וכולנו מקבלות עם 6 מנדטים, ישראל ביתנו עם 5 מנדטים. על פי סקר 'חדשות 10' כולנו עם 6 מנדטים, ישראל ביתנו וש"ס עם 5 מנדטים כל אחת. על פי סקר 'כאן חדשות' ש"ס עם 4 מנדטים, ישראל ביתנו לא עוברת את אחוז החסימה.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו