Maor Kinsbursky/Flash90

משמר הכנסת מתרחב: השב"כ מפסיק לאבטח חכי"ם בחו"ל

משלחות של חברי כנסת היוצאות לחו"ל יאובטחו על יחידת "עו"ז" של משמר הכנסת ולא בידי היחידה לאבטחת אישים של השב"כ, כפי שהיה עד כה. קצין הכנסת: "אנחנו נמצאים בתהליך של קבלת אחריות לטיסות של כל חברי כנסת"

שינוי בנוהלי האבטחה של משלחות חברי הכנסת היוצאות לחו"ל שיאובטחו מהיום על ידי יחידת עו"ז של משמרת הכנסת ולא על ידי היחידה לאבטחת אישים של הזב"כ, כפי שהיה נהוג עד היום, כך דווח הבוקר ב'ישראל היום'.

על פי הדיווח התקיימה באחרונה שורה של דיונים בהנהלת הכנסת סביב הנושא וההחלטה התקבלה במסגרת המדיניות הננקטת בשנים האחרונות, שלפיה על הכנסת, כרשות מחוקקת, לפעול בצורה עצמאית ולא להסתייע בשירותים של משרדי הממשלה השונים.

במסגרת מדיניות זו הוקמו כמה אגפים חדשים. בין היתר הורחבו הלשכה המשפטית, האגף הבינלאומי והמרכז למחקר ולמידע התפתח, והוחלט כי גם בתחום האבטחה חייבת הכנסת לפעול עצמאית ולכן יש להקים יחידה מיוחדת במשמר הכנסת שתעסוק בכך.

קצין הכנסת, יוסף גריף, אמר בישיבת ועדת הכנסת במארס 2018, שבה אושר תקציב הכנסת לשנת 2019, כי "אנחנו נמצאים בתהליך של קבלת האחריות והמענה לכל הנסיעות של הח"כים. נקבל את האחריות לכך עלינו מתחילת 2019, לצורך זה ביקשתי לאשר לנו עשרה תקנים חדשים".

גורמים בכנסת ציינו כי המגמה היא להעניק אבטחה לא רק לחכי"ם שייצאו במשלחות רשמיות לחו"ל במימון הכנסת אלא גם לקבוצות של חכי"ם שיוצאים לחו"ל במימון ובהזמנה של גופים חיצוניים או מדינות זרות, בכפוף לאישור וועדת האתיקה של הכנסת.

ביצוע ההחלטה מתעכב לפי שעה עד אישור המהלך על ידי ועדת השרים לענייני אבטחה, בראשות השר ישראל כץ. מיד לאחר שהוועדה תיתן אור ירוק למהלך. יוחל תהליך גיוס המאבטחים של יחידת עוז.

יחידת "עוז", שהוקמה ב־2014, עסקה עד כה באבטחת ח"כים שנזקקו לשמירה בארץ בשל איומים על חייהם. קצין הכנסת הוא כיום הגורם האחראי בכנסת שמחליט באילו נסיבות יש להעניק אבטחה לח"כ מאוים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו