בתמונה: נתניהו נואם בכנס סייבר. צילום: מרים אלסטר / פלאש 90

נתניהו: "אנחנו ערוכים יותר מכל מדינה אחרת לסיכול התערבות סייבר"

במהלך מסיבת העיתונאים שבה הוכרז על התמודדותו של השר יואב גלנט במסגרת הפריימריז במפלגת הליכוד נשאל ראש הממשלה על החשש מפני התערבות של מדינות זרות בבחירות בישראל וסיפק התייחסות ראשונה לענין

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, סיפק בצהרים התייחסות ראשונה לפרסומים על התערבות אפשרית של מעצמה זרה בבחירות בישראל ואמר כי המדינה ערוכה לכך.

במהלך מסיבת העיתונאים המשותפת עם השר גלנט נשאל נתניהו על הנושא והשיב: "ישראל ערוכה לסכל כל התערבות סייבר".

הוא ציין כי אין מדינה שערוכה כמו ישראל מול איומים כאלה.

מוקדם יותר היום דחה דובר הקרמלין את דברי ראש השב"כ נדב ארגמן שהזהיר מפני כוונה של מעצמה זרה להתערב בבחירות הקרובות בישראל. לדברי דמיטרי פסקוב, רוסיה לא נוהגת להתערב במערכות בחירות של מדינות אחרות ואין בכוונתה להתחיל לעשות זאת במקרה של ישראל.

"אל תקראו את התקשורת הישראלית, מה שנאמר שם לא קרה", נמסר מטעם הקרמלין. "זה לא נושא שיעבור בשקט. רוסיה לא מתערבת, לא התערבה ולא מתכוונת להתערב בבחירות, בכל מדינה בעולם".

כזכור, ביום שני השבוע, בכנס אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב, דיבר ראש השב"כ נדב ארגמן על "מהלך שעלול להשפיע על תוצאות הבחירות" והזהיר מפני "התערבות של מדינה זרה" בהליך הדמוקרטי. לדבריו, "אני לא יודע לטובת מי או לרעת מי. אני לא יודע בשלב זה לזהות את האינטרס הפוליטי – אבל היא תתערב ואני יודע על מה אני מדבר". עוד הוסיף ראש השב"כ, כי אותה מדינה "תנסה לעשות זאת באמצעות אמצעים סייבריים – פצחנים, האקרים וכו'".

בעקבות דבריו של ארגמן, פרסם השב"כ הודעה לפיה "בהמשך לפרסומים הערב, שירות הביטחון הכללי מבקש להבהיר כי למדינת ישראל וקהילת המודיעין יש את הכלים והיכולות לאיתור, ניטור וסיכול של ניסיונות להשפעה זרה, במידה ויהיו כאלו. ביכולתה של מערכת הביטחון הישראלית לאפשר קיומן של בחירות דמוקרטיות וחופשיות במדינת ישראל".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו