צילום: הקרמלין

רוסיה: "לא התערבנו בבחירות בישראל – ולא נעשה זאת"

דובר הקרמלין הכחיש כל התערבות במערכת הבחירות בישראל, "אל תקראו את התקשורת הישראלית, מה שנאמר שם לא קרה. זה לא נושא שיעבור בשקט. רוסיה לא מתערבת, לא התערבה ולא מתכוונת להתערב בבחירות, בכל מדינה בעולם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

דובר הקרמלין דחה היום (רביעי) את דברי ראש השב"כ נדב ארגמן שהזהיר מפני כוונה של מעצמה זרה להתערב בבחירות הקרובות בישראל. לדברי דמיטרי פסקוב, רוסיה לא נוהגת להתערב במערכות בחירות של מדינות אחרות ואין בכוונתה להתחיל לעשות זאת במקרה של ישראל.

"אל תקראו את התקשורת הישראלית, מה שנאמר שם לא קרה", נמסר מטעם הקרמלין. "זה לא נושא שיעבור בשקט. רוסיה לא מתערבת, לא התערבה ולא מתכוונת להתערב בבחירות, בכל מדינה בעולם".

ביום שני השבוע, בכנס אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב, דיבר ראש השב"כ נדב ארגמן על "מהלך שעלול להשפיע על תוצאות הבחירות" והזהיר מפני "התערבות של מדינה זרה" בהליך הדמוקרטי. לדבריו, "אני לא יודע לטובת מי או לרעת מי. אני לא יודע בשלב זה לזהות את האינטרס הפוליטי – אבל היא תתערב ואני יודע על מה אני מדבר". עוד הוסיף ראש השב"כ, כי אותה מדינה "תנסה לעשות זאת באמצעות אמצעים סייבריים – פצחנים, האקרים וכו'".

בעקבות דבריו של ארגמן, פרסם השב"כ הודעה לפיה "בהמשך לפרסומים הערב, שירות הביטחון הכללי מבקש להבהיר כי למדינת ישראל וקהילת המודיעין יש את הכלים והיכולות לאיתור, ניטור וסיכול של ניסיונות להשפעה זרה, במידה ויהיו כאלו. ביכולתה של מערכת הביטחון הישראלית לאפשר קיומן של בחירות דמוקרטיות וחופשיות במדינת ישראל".

מחדל?

בעקבות הדברים של ראש השב"כ, פנו חברי כנסת לוועדת הבחירות המרכזית ולוועדת החוץ והביטחון של הכנסת בדרישה לקיים דיונים דחופים בנושא. חברת הכנסת איילת נחמיאס-ורבין (העבודה) הגישה בקשה לקיים דיון דחוף בוועדת המשנה לסייבר של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. "למרות פגרת הבחירות, אדרוש דיון דחוף בועדת חוץ וביטחון ובוועדת המשנה לסייבר", מסרה נחמיאס-ורבין.

חבר הכנסת יואל חסון (התנועה), חבר ועדת הבחירות המרכזית, פנה ליו"ר הוועדה השופט חנן מלצר בבקשה לקיים דיון דחוף לאור החשש מהתערבות זרה בבחירות. "אנו עדים לכך שבשנים האחרונות היו ניסיונות מצד גורמים זרים ואף מדינות להתערב בבחירות פנימיות על מנת להשפיע על תוצאותיהן, לכן יש לקיים דיון דחוף בעניין בייוחד לאור אמירתו של ראש השב"כ", כתב חסון לשופט מלצר.

לפני כשנה וחצי, ב-12 ליוני 2017, במהלך דיון ראשון בכנסת באפשרות של מתקפות סייבר על מערכת הבחירות בישראל, עלה כי וועדת הבחירות לא מוגדרת כתשתית קריטית. יו"ר ועדת משנה סייבר, חברת הכנסת ענת ברקו, אמרה אז כי "יש לקבוע הנחיות מחייבות לפיהן תפעל ועדת הבחירות", בעוד מנכ"לית ועדת הבחירות אמרה כי "אנו פועלים בליווי גופי הביטחון והסייבר" יו"ר ועדת המדע, ח"כ אורי מקלב, התריע בדיון כי "לא ראיתי שמישהו לוקח אחריות בקרב הגופים הרשמיים לעניין הפצת מידע שקרי שיש בו כדי לפגוע בבחירות".

בדיון אחר בשנת 2017, בו השתתף ראש מערך הסייבר, שאלה חברת הכנסת רויטל סויד האם חלק מהאחריות של מערך הסייבר היא גם לזהות התערבות של מדינות זרות במערכת הבחירות. מי שהיה אז ראש מערך הסייבר, בוקי כרמלי, ענה לה כי "אנחנו עושים הבחנה בין תכנים, שם זו לא תפקידו של המערך, לבין העובדה שאפשר לגרום ע"י תקיפה טכנולוגית להשפעה באמצעות פגיעה במערכות הבחירות עצמן. אם מישהו יפיץ מידע כוזב באמצעות רובוטים אנחנו נאמר שיש הפצה כזו אבל לא נתעסק במקור המידע. אפשר לפעמים לזהות שרובוט עושה את זה, לפעמים זה מאוד מסובך, תלוי מי מפעיל זאת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שמה של המדינה נאסר לפרסום.
איך זה שרוסיה עובר על הצנזורה, הרי הם המציאו אותו?

מעניין למה רוסיה קפצה ברגע הראשון להגיב שזה לא הם

ראש השבכ דיבר באוניברסיטה לפני כמות של אנשים. הוא לא לחש באוזן למישהו, שגם על זה נאמר חברא חברא אית ליה. ברור שהדברים יצאו החוצה, עוף השמיים יוליך את הקול ויגלה איזו מדינה נאסר שמה לפירסום.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture