צילום: דובר צה"ל

"שתיקתו של נסראללה – מעידה יותר מכל על הצלחת המבצע״

שרי הקבינט בירכו הבוקר על השלמת מבצע מגן צפוני • ישראל כ״ץ: "איזנקוט, דחף למבצע, למרות התנגדות ליברמן". בנט: "הפעולה תימשך כמה שנדרש" אלקין: "כלי הנשק שחיזבאללה הכין לעימות הבא עם ישראל כבר לא בידיו"

הבוקר הודיעו בצה"ל על סיום מבצע 'מגן צפוני' שנועד להשמיד את התשתית התת קרקעית שבנה ארגון הטרור חיזבאללה במשך שנים ונועד לפגוע בבטן הרכה של מדינת ישראל. ההודעה הגיע לאחר שהמנהרה השישית והאחרונה שחדרה לישראל אותרה הבוקר ותושמד בקרוב. חברי הקבינט המדיני ביטחוני התייחסו להתפתחויות הבוקר בפתח ישיבת הממשלה.

שר המודיעין ישראל כ״ץ בירך את צה"ל ואמר כי מבצע מגן צפוני היה, "מבצע חשוב שכלל יכולות מודיעיניות, טכנולוגיות ומבצעיות ברמה גבוהה ותרם תרומה חשובה להסרת איום חמור מעל תושבי הגליל ומדינת ישראל". עוד הוסיף, "תודה מיוחדת לרמטכ״ל היוצא גדי איזנקוט, שהיה בראש הדוחפים ליציאה למבצע, שאושר על ידי הקבינט בראשות רה״מ נתניהו, למרות התנגדות שר הביטחון דאז אביגדור ליברמן". כץ חתם ואמר כי, "שתיקתו של נסראללה, שנדהם מחשיפת הסוד הכמוס ביותר של חיזבאללה – מעידה יותר מכל על הצלחת המבצע״.

שר החינוך נפתלי בנט אמר כי, "בעוד יומיים כולנו ניפרד מגדי איזנקוט, אדריכל המלחמה השקטה מול חיזבאללה. אנחנו ממשיכים את הפעולה נגד המנהרות. הפעולה תימשך כמה שנדרש. אני רוצה לאחל הצלחה לרמטכ"ל הנכנס, שהוא יהיה רמטכ"ל נועז".

השר זאב אלקין אמר בפתח הישיבה: "היום בבוקר למדנו עד כמה המבצע בצפון היה נכון. כלי הנשק הזה שחיזבאללה הכין לעימות הבא עם ישראל כבר לא בידיו. נמשיך לעשות הכל כדי להגן על גבולנו בצפון". הוא הוסיף: "אנחנו לא נשלים עם שום ירי לעבר שטח של ישראל, כל ירי יענה בתקיפה משמעותית. כל עוד שיש אי שקט מרצועת עזה ולא משנה איך אנחנו מותקפים – אז התגובה צריכה להיות אי-סיוע כספי".

מוקדם יותר הים הותר לפרסום כי צה"ל איתר אתמול מנהרת טרור התקפית נוספת שנחפרה מהכפר רמיה וחצתה לשטח ישראל. "תוואי המנהרה ינוטרל בימים הקרובים. הודעה בנושא נמסרה לראשי הרשויות הרלוונטיים וליוניפי״ל", נמסר מדובר צה"ל. עם חשיפת מנהרת טרור זו הושלם איתור כלל התוואים שנחפרו על ידי חיזבאללה וחצו את הגבול לשטח ישראל. נטרול התוואי יושלם בימים הקרובים.

לאור זאת מגיע לסיומו מבצע ״מגן צפוני״ לחשיפה ונטרול המנהרות החודרות לשטח ישראל. במקביל, עוקב ואוחז צה״ל במספר אתרים מהם חופר חיזבאללה תשתיות תת-קרקעיות שטרם חצו לשטח ישראל. עם סיום שלב החשיפה והנטרול ימשיך צה״ל לפעול במאמץ הגנה נרחב בגבול לבנון תוך שילוב אמצעים וטכנולוגיות שונות והמשך בניית המכשול ההגנתי ("אבן משתלבת"). כמו כן, ימשיכו כוחות צה״ל ומעבדת איתור התת-קרקע לפעול באופן קבוע לאורך גבול לבנון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו