"לדמוקרטיה יש כללים" • צפו: יצחק רביץ בראיון מיוחד לJDN

ראש המועצה הטרי של קריית יערים טלז סטון בראיון וידאו לJDN: על מערכת הבחירות הסוערת, הטענות ל"הצנחה" ועל הפרש הקולות • וגם: על בנות הסמינרים שנודדות לירושלים, בתי הכנסת שבקרוואנים והמכולת הבודדת • ומה הוא מאחל ליריביו?

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ביום שלישי סמוך לחצות הלילה התקבלו התוצאות בבחירות לראשות מועצת קריית יערים / טלס סטון (גם את הסוגייה הזאת ביררנו). יצחק רביץ ניצח ברוב של כ60% את המועמד יענקי פלאי, לא ניצחון מזהיר, אבל ניצחון.

הישוב עבר מערכת בחירות סוערת במיוחד, מה שהביא אותנו לשים את פעמנו לעבר הישוב בהרי ירושלים ולהיכנס ללשכתו (הצנועה) של ראש המועצה הטרי כדי לשאול אותו כמה שאלות, על מה שיהיה ועל מה שהיה.

"מה שקרה כאן חרג לגמרי מגבול ההיגיון, אין ספק שמערכת הבחירות שטלזסטון עברה הייתה יכולה להיראות אחרת לגמרי. אני לא שמח עם מה שהיה, עם צורת ניהול מערכת הבחירות. אני מצידי, כמו שכל התושבים ראו וידעו, ניהלתי קו מאוד הגון, לא נאמרה על ידי אף מילה רעה על הצד השני, לא בפרסומים הרשמיים ולא שבלא רשמיים", פותח יצחק רביץ את תשובתו בנושא.

ההפרש הקטן יחסית בו ניצח, לא מטריד אותו. "באו ודרשו שיהיה דמוקרטיה, תושבים באו ודרשו את זה בכל התוקף ולכן לקחו את המערכה הזאת לכיוון של בחירות. לדמוקרטיה יש כללים, בדמוקרטיה מספיק בן אדם אחד מעל 50 אחוז, זה הכללים של דמוקרטיה. אין בדמוקרטיה פסקה שאומרת שאם אתה מקבל אחד מעל חמישים אחוז, זה דין אחד, אם אתה מקבל עשרות אחוזים מעל החמישים אחוז, זה דין אחר. רוב, זה רוב, זה רוב, זה ממש לא משנה מה גודל הרוב. זה הכללים של דמוקרטיה".

"אם רצו להיכנס למהלך לפי הספר, לפי הכללים הדמוקרטים, אז הרוב הוא ממש לא רלוונטי. בכל זאת, הפרש של 21% הוא הפרש משמעותי ומכובד. אבל אני לא רוצה להתייחס לכך, מבחינתי כל תושבי הישוב הם אחים, אחים קרובים, וכך אני יתייחס לכל אחד ואחד, בין מי שהצביע לי ובין מי שלא".

למעשה, הבחירות שנערכו בישוב בניגוד למתוכנן, סיפקו לרביץ את ההזדמנות לעמוד לבחירת הציבור ולבחור בו למרות ש"הוצנח" מביתר עילית. "הנה, היה בחירות, התושבים החליטו שהם לא רואים את זה כך, היה אפשרות לא לאנשים שכעסו על כך להצביע נגד ומי שרצה הצביע באמת נגד, אבל הרוב הגדול והמוחץ חשב שזו לא טענה", הוא משיב ברמת הכותרת.

"באופן כללי, אני לא חושב שהטענה הזאת נכונה, אנחנו ראינו בהרבה מאוד מערכות אנשים שהגיעו כביכול מבחוץ, אבל שיש להם את הניסיון בתחום הזה, הספציפי, הרלוונטי לאיפה שהם עברו והם הצליחו מאוד, אני יכול לתת שורה ארוכה של דוגמאות. אני מגיע מהמישור המונצפאלי, אני 18 שנה מכיר את המערכות לעומק ובעזרת ה' את כל הניסיון שצברתי אני אתן כאן עבור תושבי טלזסטון היקרים שלי".

"בן אדם שמכיר את המערכות המונצפאליות, אם יש לו את הידע והניסיון בתחום, זה לא משנה אם הוא בעירייה הזאת או בעירייה הזו. זה נכון, לכל עיר ולכל ישוב יש את הצרכים היחודיים שלו, אתה יכול ללמוד את זה בכמה ימי עבודה ואני שוחה בסוגיות האלה לעומק, מכיר כאן ברוך ה' כל בעיה ובעיה. נפגשתי כבר עם רוב הישוב, גם עם אלה שלא נפגשתי פגישה אישית אז כבר יש היכרות. אנחנו ישוב קטן, אנחנו פוגשים כולם בבית כנסת, במכולת (מסתבר שיש גם מעלות בזה שיש מכולות אחת בישוב) ברחוב, אנחנו רואים את כולם, אני חושב שאת רוב תושבי הישוב אני כבר מכיר בפנים".

בראיון לJDN שפורסם כאן אתמול קבל מחזיק תיק חינוך חרדי בירושלים, אברהם בצלאל, על כך שהבנות מקריית יערים מגיעות ללמוד בירושלים, וזה ללא הסדר קבע ותיאום מסודר. "ירושלים זו בירת מדינת ישראל והיא סוג של בירה לכל הישובים שמסביבה, גם מדינת ישראל מכירה בכך ומתעדפת את עיריית ירושלים עם תקציבים בגלל שירושלים נותנת מענה לכל הסביבה ובמקרים מסוימים לכל מדינת ישראל", משיב רביץ.

"מצידי", הוא מוסיף, "שמשרד החינוך ישבור את הראש וימצא פתרון אחר. בנות טלז סטון, לא יכול להיות שיהיה להם פחות זכויות מילדות מבית וגן או ברמות או בכל שכונה אחרת בירושלים. בנות טלז בטון חייבות שיהיה להם פתרון לסמינר, העיר הקרובה הגדולה אלינו זה ירושלים וכרגע הפתרון צריך להיות בירושלים. אם משרד החינוך יבוא ויחשוב שיש פתרון אחר שיתן לנו, אז אין לנו שום בעיה, אנחנו לא מתנגדים שיהיה פתרון אחר".

"מדינת ישראל לא ראתה לנכון להקים כאן סמינר בגלל הקרבה לירושלים, אז ירושלים צריכה לתת את הפתרון לסמינרים". לדבריו, "משרד החינוך לא נתן את דעתו לעניין". הוא מוסיף כי "מדינת ישראל ראתה לנכון שירושלים היא זו שתיתן את המענה לטלז סטון ואנחנו נעמוד על כך שכך יהיה".

למרות שאנחנו אחרי הבחירות, רביץ מספק שלל הבטחות לחמש שנים הקרובות, כך למשל להעביר את בתי הכנסת הקרוואנים למבני קבע. "כאן ביחד סטון, רוב בתי הכנסת הם לא במבני קבע, מה שבמבני קבע נמצאים באגף הצדדי יותר של הבנה העתידי, אנחנו נשקיע בכך הרבה מאוד מאמצים ואני מקווה שבסופו של דבר נגיע למצב שכל בתי הכנסת נמצאים כיאה וכנאה לבית ה'".

עניין נוסף שמטריד את תושבי הישוב, בו מתגוררים כ-6000 איש, הוא העובדה שיש רק מכולות אחת במקום שכצפוי ללא תחרות לא ממהרת להוריד מחירים. "זה דבר שאני נמצא בעיצמו של תהליך, אני פה בתפקידי כבר כחודשיים (כממלא מקום) וזה אחד הדברים הראשונים שהתחלתי להתעסק בהם. אני בדין ודברים עם שלושה גופים גדולים מאוד, שניים מהם ידועים מאד, בשביל שיבואו לכאן לטלז טון לפתוח סניף וזה יהיה, בעזרת ה'".

לסיום אנחנו שואלים אם יתמודד על התפקיד בעוד 5 שנים. "זה מה שאני רוצה, אני מקווה שאני לא ינסה להעמיד את עצמי לבחירה אם אכשל, מקווה להצליח ואני מקווה שתושבי המקום ירצו בכך, אם תושבי המקום ירצו בכך אז אני בוודאי ישמח".

הוא דוחה את האפשרות שנראה אותו בכנסת, "לא זאת השאיפה, לא זה הכיוון, אני איש טלז סטון, חלק מהקהילה האוהבת הזו, אני מקווה שאני אמשיך כאן, בעזרת ה' אני אמשיך ואם הציבור ייתן בי אימון אז לאורך ימים ושנים".

למי שהביס אותו בפריימריז של דגל התורה בביתר, דודי זלץ, הוא מלא רק בשבחים. "אם היו מתגלגלים הדברים שמבחירתי הייתי יוצא מביתר והייתי צריך לבחור את מחליפי, אין שום ספק שהוא אחד המועמדים הראויים לתפקיד איפה שהוא נמצא".

למי שהתמודד מולו לראשות מועצת קריית יערים, יעקב פלאי, הוא מתאמץ לאחל רק טוב. "נראה איש חביב ונחמד, אני מאמין שאיפה שהוא לא יהיה הוא יצליח".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture