צילום: דובר צה"ל

אזרח צרפתי נקלע לסערה – וכמעט נסחף לעזה • צפו בחילוץ

כוחות מחיל הים חילצו אזרח צרפתי שתקלה במנוע הסירה שלו גרמה לכך ששבועות ארוכים היה אבוד בלב ים. "החיילים הישראלים וגם הצוות הרפואי היו אדיבים מאוד. אני לא יודע מי מציל את החיים שלי. כנראה שיש אלוקים והוא שאוהב אותי מאוד"

אזרח צרפתי נתקע על סיפונו בשל תקלה – וכמעט נסחף לעזה: ג'ון פרנסואה קולה, ימאי ותיק מצרפת, אותר אתמול על ידי כוחות צה"ל סמוך לחופי רצועת עזה. זאת, לאחר שנקלע לסערה בלב ים, ובעקבות תקלה בספינתו הוא שהה מספר שבועות בים. הערב (מוצאי שבת) צה"ל פרסם את תיעוד איתור הספינה.

מדובר צה"ל נמסר כי, "ביום שישי לפנות בוקר בקריות השליטה הימית של הזירה הימית הדרומית הבחינו בכלי שיט שנסחף לעבר רצועת עזה. פלגת הביטחון השוטף 916 הוקפצה למקום וזיהתה כלי שיט ועליו אדם. לאחר בירור ראשוני עלה כי על הסיפון נמצא אזרח צרפתי, שספינתו נקלעה לסערה וכי הוא שוהה מזה מספר שבועות בים בשל תקלה בספינתו. פלגה 916 חילצו את האזרח ופינו אותו לקבלת סיוע רפואי".

מפקד פלגה 916, סא"ל גיא ברק סיפר: "לאחר זיהוי הספינה פעלו הלוחמים במהירות ובקור רוח על מנת לחלץ ולהביא את האזרח לחוף מבטחים תוך מתן סיוע רפואי ראשוני על גבי ספינתנו". סא"ל ברק הוסיף כי "נמשיך לבצע את משימתינו בכל ימות השנה ובכל תנאי מזג האוויר".

מאוחר יותר שחזר האזרח הצרפתי אל שאירע, בריאיון ל'חדשות 13' סיפר כי "כשהתקרבתי לחופי ישראל התחילה הבעיה שלי. מערכת הקשר והמנוע שלי התקלקלו, אחת השרשראות נשברה ונסחפתי במים בלי לדעת איפה אני נמצא. המשכתי לנווט עם הרוח עד שהגעתי לישראל. בסופו של דבר ראיתי את ספינת חיל הים מגיעה. הם הורידו סירת גומי למים, אבל בגלל הגלים החזקים היה קשה לעלות לסירה".

עוד הוסיף כי, "החיילים הישראלים וגם הצוות הרפואי היו אדיבים מאוד. הם דאגו שיעניקו לי אשרת שהייה ל-15 ימים והחתימו לי את הדרכון – בלי טרטורים בכלל". לדבריו, "כבר הקפתי פעמיים את העולם וקרו לי דברים רבים. כל עוד הספינה לא טבעה והרגליים שלי מחוץ למים – הכל טוב. אני לא יודע מי מציל את החיים שלי. כנראה שיש אלוקים והוא שאוהב אותי מאוד, ומציל אותי בכל פעם".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו