צילום: פלאש 90

לשנות את השיטה: "המהפכה המשפטית" שיוזם השר יריב לוין

לוין, שרואה עצמו שר המשפטים בממשלה הבאה, מציע שינוי עמוק ויסודי בכל הקשור ליחסי הכוחות בין הרשות המחוקקת לשופטת. "השופטים נגועים באינטרסים וצריך למנוע מהם לעשות נזקים למדינת ישראל", הוא מסביר • כל הפרטים

המהפכה המשפטית של יריב לוין: השר יריב לוין, שרואה את עצמו כשר המשפטים בממשלה הבאה, יוזם תכנית מרחיקת לכת בכל הקשור לשינוי יחסי הכוחות בין הכנסת והממשלה למערכת המשפט.

על פי התוכנית של לוין, שנחשפה הבוקר ב'ישראל היום', תשונה שיטת בחירת השופטים ויוגדל מספרם של שופטי העליון על מנת להבטיח גיוון של בית המשפט. בנוסף מציע לוין לבטל את חברות השופטים בוועדה לבחירת שופטים ובפרט במינויים לעליון, ולערוך שימוע פומבי למועמדים לשפיטה בדומה למודל האמריקאי.

ע"פ הדיווח, לוין מבקש לתחום נושאים שבהם בית המשפט לא יוכל להתערב כדוגמת סדרי עדיפויות תקציביים.

"התוכנית הזאת חייבת להיות בסיס להסכמים הקואליציוניים, אני אשמח להיות זה שמיישם אותה. מדובר בשינוי עמוק ויסודי של כל המערכת. צריך להחזיר את האיזון בין רשויות השלטון השונות", כך השר לוין.

לוין משמיע ביקורת חסרת תקדים על השופטים ואומר: "הם פולשים לתחומים של הכנסת והממשלה ללא הפסקה. התפתחה שם גישה אנטי דמוקרטית שהוביל אהרון ברק, שאומרת 'אנחנו יודעים יותר טוב מהעם מה טוב לו, אנחנו יודעים מה סביר, מה מידתי, מה חוקתי. אנחנו ישרים ונטולי אינטרסים, בעוד שנבחרי הציבור לא יודעים".

לדבריו, "השופטים נגועים באינטרסים וצריך למנוע מהם לעשות נזקים למדינת ישראל. הם מעמידים את הערכים והשקפת העולם שלהם ומנצלים את מערכת המשפט לכפות אותם על כלל הציבור".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הלוואי שיצליח – אך שיזהר שלא יתפרו גם לו תיק

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו