גבול סוריה-ישראל. צילום: פלאש 90

דיווח: מליציות איראניות מנסות להתמקם מחדש בגבול רמת הגולן

מדובר באזור בו הנוכחות של הכוחות הללו נאסרה גם לפי הדרישה הרוסית המינימלית ביותר, מה שעשוי להרחיב את חופש הפעולה הישראלי. מאידך, האיראנים מעוניינים למקם את הכוחות בקרבת אזרחים דרוזים כדי שאלו ישמשו מגנים אנושיים

דווקא בתקופה בה הפכה ההתגוששות בין ישראל לאיראן וגרורותיה על אדמת סוריה לגלויה יותר, נוקטים האיראנים בצעד שעשוי לספק לישראל סיבות נוספות לתקוף את כוחותיהם בסוריה, אך גם עלול לאתגר משמעותית את טייסי חיה"א.

העיתון הערבי אל-ג'דיד היוצא לאור בלונדון מדווח כי בשבועות האחרונים החלו כוחות איראניים ומליציות המזוהות עמם, לרבות אנשי חיזבאללה, להתמקם בדרום סוריה בקרבת הגבול עם ישראל.

מדובר באזור בו הנוכחות של הכוחות הללו נאסרה גם לפי הדרישה הרוסית המינימלית ביותר, מה שעשוי לעורר זעם של ממש במוסקבה ולהרחיב עוד יותר את חופש הפעולה הישראלי.

מאידך, הרציונל של האיראנים הוא למקם את הכוחות והמתקנים הצבאיים בקרבת אזרחים דרוזים המתגוררים באזור, מה שיצור בעיה קשה מאוד לישראל שתתקשה להורות על תקיפות שיהיו כרוכות בהרג אזרחים.

בתוך כך, סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ורשיניק, ושליחו של פוטין לענייני סוריה, אלכס לברנטייב, נחתו ביממה האחרונה בישראל ונועדו עם מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם ובכירים נוספים, והיום הם צפויים להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

פגישות אלו נערכות בצל ההתחממות המסויימת ביחסים בין המדינות שנקלעו למשבר חמור בעקבות תקרית הפלת המטוס הרוסי, ובצל ההסלמה במערכה בין ישראל לאיראן על אדמת סוריה.

הפגישות יעסקו בנושא התיאום הביטחוני בין ירושלים למוסקבה, ובניסיונות לקדם פתרון כולל להתבססות האיראנית על אדמת סוריה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו